Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Wyniki finansowe Grupy Tarczyński w 2021 r. oraz list do akcjonariuszy

Udostępnij
WYBRANE DANE FINANSOWE 2021 2020 dynamika
w tys. zł.      
Przychody ze sprzedaży 1 194 456 1 024 937 17%
Zysk operacyjny 133 132 127 613 4%
Zysk przed opodatkowaniem 118 452 111 723 6%
Skonsolidowany zysk netto 95 620 91 314 5%
Zysk netto przypisany właścicielom 95 620 91 314 5%
       
Średnia ważona liczba akcji (podstawowa i rozwodniona) 11 346 935 11 346 936  
Zysk na jedną akcję (w złotych/EUR) (podstawowy i rozwodniony) 8,43 8,05 5%
Całkowite dochody ogółem 101 877 88 782 15%
Całkowite dochody ogółem przypisane właścicielom 101 877 88 782 15%
       
Środki pieniężne netto z działalności operacyjnej 140 154 120 891 16%
Środki pieniężne netto z działalności inwestycyjnej -200 953 -103 757  
Środki pieniężne netto z działalności finansowej 47 312 -19 734  
Razem zmiana stanu środków pieniężnych i ekwiwalentów środków pieniężnych, netto -13 487 -2 600  
       
Aktywa trwałe razem 769 965 571 992 35%
Aktywa obrotowe razem 278 651 207 875 34%
Suma aktywów 1 048 616 779 867 34%
Zobowiązania krótkoterminowe razem 281 006 190 706 47%
Zobowiązania długoterminowe razem 385 675 292 110 32%
Kapitał własny razem 381 935 297 050 29%
Kapitał własny przypisany właścicielom 381 935 297 050 29%
Wyemitowany kapitał akcyjny 11 347 11 347  

 

Szanowni Państwo!

Mam przyjemność przekazać Państwu raport roczny Spółki oraz Grupy Kapitałowej TAR (TARCZYNSKI), który stanowi podsumowanie działalności oraz osiągnięć naszej Grupy Kapitałowej, w zakończonym roku obrotowym.

Miniony rok był okresem wyzwań i funkcjonowania w trudnym otoczeniu rynkowym ze względu na rozwój pandemii koronawirusa z jednej strony oraz wzrost inflacji, szczególnie w drugim półroczu 2021, będący wstępem do tego z czym obecnie boryka się nasza gospodarka.

W zakresie pandemii mogę stwierdzić, że działania zapobiegające rozprzestrzenieniu się wirusa SARS CoV-2 podejmowane przez Grupę Tarczyński skutecznie wyeliminowały wpływ tego czynnika na działalność biznesową Grupy w minionym roku oraz bezpieczeństwo naszych Klientów, Partnerów Biznesowych i Pracowników.

W zakresie zaopatrzenia nie tylko rosnący poziom cen był wyzwaniem dla naszych służb zakupowych, ale przede wszystkim ograniczenia dostępności szeregu asortymentów w następstwie przerwanych z powodu pandemii łańcuchów dostaw. Pozytywną przeciwwagą do rosnących powszechnie cen były w roku 2021 ceny zaopatrzenia w główne surowce mięsne, w ramach których trend wzrostowy w cenach zanotowało tylko mięso drobiowe. O ile powyższa sytuacja wpłynęła korzystnie w roku 2021 na realizację założonych celów biznesowych, znaczący przyrost wielkości sprzedaży i poprawę wyników względem roku poprzedniego to przesunięcie na początek roku 2022 trendu wzrostowego cen wieprzowiny i niespotykana dotychczas dynamika ich wzrostu nakręcana ryzykiem wpływu wojny na Ukrainie na rynek Agro stanowi obecnie wyzwanie nie mniejsze niż te z którymi przyszło nam się mierzyć w latach 2020 i 2021.

Pozostajemy konsekwentni w realizacji naszej strategii i będziemy kontynuować działania, które pozwolą nam na utrzymanie pozycji lidera rynkowego w segmencie kabanosa. Budujemy silną pozycję w kategorii parówek premium, która jest drugim filarem prowadzonej przez nas działalności. Przychody ze sprzedaży Grupy Kapitałowej wzrosły o 16,5% w stosunku do roku poprzedniego i wyniosły niemal 1,195 mld zł.

W roku 2021 osiągnęliśmy nadwyżkę EBITDA na poziomie blisko 172 mln zł, o 4,7% wyższą względem roku 2020 i poziom rentowności 16% w odniesieniu do wielkości sprzedaży utrzymując poziom z roku ubiegłego. Wypracowaliśmy w roku 2021 zysk netto w kwocie 95,6 mln zł, o 4,3 mln zł poprawiając wynik roku 2020. Zysk przypadający na jedną akcję wyniósł za 2021 rok 8,43 zł.

Potwierdzając pozytywne efekty takich działań kontynuujemy aktywność w zakresie wydatków na badania i rozwój obejmujący rozwój innowacyjnych produktów zachowując ich najwyższą i powtarzalną jakość. Stale podnosimy kompetencje naszych pracowników będąc otwarci na zmieniający się rynek pracy.

Istotne środki angażujemy na marketing stanowiący podstawę budowy wartości marki oraz jej rozpoznawalności w Polsce a także poza jej granicami. Utrzymanie statusu lidera na rosnącym rynku generuje konieczność ponoszenia istotnych wydatków inwestycyjnych. Działania inwestycyjne realizowane w roku 2021 kontynuować będziemy w latach kolejnych

Koncentrując się na celach biznesowych tworzymy nowoczesną, odpowiedzialną społecznie organizację, która rozumie zachodzące w świecie zmiany i potrafi tworzyć innowacyjne produkty dostosowane do potrzeb i oczekiwań rynku.

Jacek Tarczyński

Prezes Zarządu Tarczyński S.A.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus