WYBRANE DANE FINANSOWE | 2021 | 2020 | dynamika |
---|---|---|---|
w tys. zł. | |||
Przychody netto ze sprzedaży usług | 30 780 | 15 722 | 96% |
Zysk (strata) brutto ze sprzedaży | -6 594 | -6 537 | |
Zysk (strata) z działalności operacyjnej | -5 665 | -6 227 | |
Zysk (strata) brutto | -5 207 | -6 276 | |
Zysk (strata) netto | -1 648 | -6 323 | |
Łączne całkowite dochody | -1 331 | -6 293 | |
Przepływy pieniężne netto z dział. operacyjnej | -13 259 | -356 | |
Przepływy pieniężne netto z dział. inwestycyjnej | -8 178 | -812 | |
Przepływy pieniężne netto z dział. finansowej | -652 | 65 887 | |
Przepływy pieniężne netto - razem | -22 089 | 64 719 | |
Aktywa / Pasywa razem | 89 052 | 91 241 | -2% |
Aktywa trwałe | 23 838 | 11 304 | 111% |
Aktywa obrotowe | 65 214 | 79 937 | -18% |
Kapitał własny | 78 462 | 79 793 | -2% |
Zobowiązania i rezerwy na zobowiązania | 10 590 | 11 448 | -7% |
Zobowiązania długoterminowe | 689 | 1 976 | -65% |
Zobowiązania krótkoterminowe | 9 901 | 9 472 | 5% |
Liczba akcji (w szt.) | 4 886 048 | 4 542 116 | 8% |
Zysk (strata) netto na jedną akcję (w PLN/EUR) | -0,34 | -1,39 | -76% |
Szanowni Państwo,
W 2021 roku odnieśliśmy znaczące sukcesy:
- Osiągnęliśmy 96% wzrost rok do roku, co przełożyło się na 161% 3-letni CAGR od momentu rozpoczęcia sprzedaży w Ameryce Północnej.
- Udowodniliśmy możliwość sukcesu u najlepszych w swojej klasie klientów, zarówno komercyjnych, jak i publicznych. Większość z naszych ponad 30 klientów pochodzi z Ameryki Północnej.
- Rozpoczęliśmy skalowanie zasobów ludzkich firmy w oparciu o finansowanie, które zamknęliśmy pod koniec 2020 roku.
Prawie wszystkie przychody, które odnotowaliśmy w 2021 r., pochodziły od handlowców, których zatrudniliśmy w 2019 r. i wcześniej. Rozwój naszego biznesu jest napędzany przez nakłady inwestycje w zasoby go-to-market, których efekty można zobaczyć w następnych okresach tj. po upływie 12-24 miesięcy, dlatego brak zasobów do sfinansowania wzrostu w 2019 r. i przez większą część 2020 r. skutkowało zmniejszeniem poziomu inwestycji i obniżeniem wielkości straty (niewielki pozytyw), niestety to także spowolniło nasz wzrost (znaczący negatyw). Aby umożliwić rozwój w następnych okresach, obecnie inwestujemy w infrastrukturę niezbędną do skalowania, taką jak doświadczeni liderzy zespołów, narzędzia i systemy.
DAT (DATAWALK) był w przeszłości spółką znacznie niedofinansowaną w stosunku do porównywalnych inwestycji dla tej kategorii firm oraz wielkości potencjału i dynamiki rynku. Aby nadal się rozwijać, a zwłaszcza osiągnąć lub przekroczyć nasz cel wzrostu wynoszący 70% rocznie, musimy inwestować w infrastrukturę niezbędną do skalowania firmy, w tym zespoły go-to-market, inżynierów wdrożeniowych oraz obszar rozwoju produktu.
Rozwój DataWalk jest napędzany wzrostem i dynamicznie rosnącym znaczeniem rynku analityki grafowej i hybrydowej, a także odczuwalnym przez klientów niedoborem systemów klasy enteprise w naszej specjalizacji. Zademonstrowaliśmy naszą zdolność do wygrywania kontraktów na najbardziej zaawansowanych rynkach w tym obszarze. Teraz naszym zadaniem jest zapewnienie powodzenia nowo zatrudnionym zespołom poprzez odpowiednie szkolenia, procesy i narzędzia. Bardzo dobrą informacją są przesłanki, że nie jesteśmy ograniczeni wielkością rynku ani konkurencją i możemy skupić się na wykorzystaniu okazji poprzez maksymalizację dynamiki wzrostu.
Dziękujemy za nieustające zainteresowanie DataWalk.
Z wyrazami szacunku,
Paweł Wieczyński
Prezes Zarządu DataWalk S.A.