Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Wyniki finansowe IMS w 2021 r. oraz list do akcjonariuszy

Udostępnij
WYBRANE DANE FINANSOWE 2021 2020 dynamika
w tys. zł.      
Przychody netto ze sprzedaży 31 405 27 626 14%
EBIT 6 912 3 619 91%
EBITDA (Wynik na działalności operacyjnej + amortyzacja) 12 237 8 594 42%
Zysk netto za rok obrotowy 5 794 3 278 77%
Zysk na akcję (gr na akcję) 19,00 10,00 90%
       
Przepływy pieniężne netto z działalności operacyjnej 7 850 8 163 -4%
Przepływy pieniężne netto z działalności inwestycyjnej -8 282 -3 974  
Przepływy pieniężne netto z działalności finansowej 8 -3 259  
Przepływy pieniężne netto razem -424 930  
       
Rzeczowe aktywa trwałe 8 314 10 461 -21%
Należności krótkoterminowe 8 462 7 174 18%
Środki pieniężne i ich ekwiwalenty 664 1 088 -39%
Kapitał własny 43 148 27 529 57%
Zobowiązania długoterminowe 22 713 14 258 59%
Zobowiązania krótkoterminowe 20 164 14 543 39%

 

Szanowni Akcjonariusze,

Przekazuję do Państwa dyspozycji raport roczny, w którym prezentujemy wyniki finansowe i działania Spółki w 2021 roku. W minionym roku, zwłaszcza w jego drugiej połowie, Spółka odbudowywała przychody i zyski po obostrzeniach prowadzenia działalności gospodarczej, jakie miały miejsce w 2020 roku i pierwszej połowie roku 2021.

Spółka wypracowała w 2021 roku zysk EBITDA w wysokości 12.237 tys. PLN, tym samym przekraczając zysk EBITDA wypracowany w 2020 roku o 42%. Zysk netto wzrósł w 2021 roku o 77%, tj. o kwotę 2.516 tys. PLN. W 2021 roku, na poziomie Grupy Kapitałowej IMS, zwiększyliśmy liczbę posiadanych lokalizacji abonamentowych o rekordowe o 9,2 tys. szt. Z tej liczby 1,8 tys. sztuk to wzrost organiczny, a 7,4 tys. sztuk wynika z przejęcia Audio Marketing Sp. z o.o. w czerwcu 2021 r. Wzrost organiczny o 1,8 tys. sztuk w tak trudnym roku jakim był rok 2021 jest niewątpliwym sukcesem i dobrym prognostykiem na przyszłość. Pokazuje bowiem rosnący popyt na usługi marketingu sensorycznego. Wyraźny wzrost odnotowany został także w segmencie usług reklamowych. Skonsolidowane przychody z tego tytułu wzrosły o 52%, tj. o 4 mln PLN, z czego wzrost w IMS S.A. to 3,6 mln PLN (zwiększenie sprzedaży o 49%).

Wspomniane wcześniej przejęcie Audio Marketing Sp. z o.o. dodatkowo wzmocniło i tak bardzo silną pozycję naszej grupy kapitałowej w obszarze marketingu sensorycznego. Przejęta spółka, podobnie jak przejęta pod koniec 2018 roku APR Sp. z o.o., jest organizacją szybko rosnącą, silnie powiększającą portfolio klientów a tym samym przychody i zyski Grupy IMS.

W 2021 r. kontynuowaliśmy projekt budowy i komercjalizacji własnych bibliotek muzycznych. To strategiczny i najważniejszy z punktu widzenia całej organizacji projekt. Na chwilę obecną posiadamy już ponad 2.300 własnych, wysokiej jakości utworów muzycznych. W roku 2022 i latach kolejnych będziemy stawiać na intensywny międzynarodowy rozwój Closer Music, przede wszystkim w Europie Zachodniej i Stanach Zjednoczonych. Jesteśmy zadowoleni, że w 2021 roku dołączyli do Closer Music zewnętrzni inwestorzy, w tym inwestorzy zagraniczni. To niewątpliwie kolejny dowód, jak interesujące i perspektywiczne jest to przedsięwzięcie.

Planujemy podtrzymać naszą politykę dywidendową, która zakłada, że Zarząd będzie proponować przeznaczenie na dywidendę co najmniej 60% skonsolidowanego zysku netto przypadającego na akcjonariuszy jednostki dominującej. Dywidendę wypłacamy nieprzerwanie od  początku funkcjonowania IMS S.A. na rynku publicznym. Dywidenda wypłacona za 2021 rok będzie tym samym dziesiątą z rzędu.

Szanowni Państwo, w imieniu Zarządu chciałem podziękować naszym pracownikom i partnerom, dzięki którym miniony rok był udany dla naszej całej organizacji. W kolejny rok wchodzimy jeszcze silniejsi i gotowi do wykorzystania ogromnego potencjału, który przed sobą widzimy. Wszystkim Akcjonariuszom, którzy są dziś z nami, dziękujemy za zaufanie.

Zapraszam serdecznie do zapoznania się z jednostkowym raportem rocznym IMS S.A. za 2021 rok.

Michał Kornacki, Prezes Zarządu

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus