WYBRANE DANE FINANSOWE | 2021 | 2020 | dynamika |
---|---|---|---|
w tys. zł. | |||
Przychody netto ze sprzedaży | 31 405 | 27 626 | 14% |
EBIT | 6 912 | 3 619 | 91% |
EBITDA (Wynik na działalności operacyjnej + amortyzacja) | 12 237 | 8 594 | 42% |
Zysk netto za rok obrotowy | 5 794 | 3 278 | 77% |
Zysk na akcję (gr na akcję) | 19,00 | 10,00 | 90% |
Przepływy pieniężne netto z działalności operacyjnej | 7 850 | 8 163 | -4% |
Przepływy pieniężne netto z działalności inwestycyjnej | -8 282 | -3 974 | |
Przepływy pieniężne netto z działalności finansowej | 8 | -3 259 | |
Przepływy pieniężne netto razem | -424 | 930 | |
Rzeczowe aktywa trwałe | 8 314 | 10 461 | -21% |
Należności krótkoterminowe | 8 462 | 7 174 | 18% |
Środki pieniężne i ich ekwiwalenty | 664 | 1 088 | -39% |
Kapitał własny | 43 148 | 27 529 | 57% |
Zobowiązania długoterminowe | 22 713 | 14 258 | 59% |
Zobowiązania krótkoterminowe | 20 164 | 14 543 | 39% |
Szanowni Akcjonariusze,
Przekazuję do Państwa dyspozycji raport roczny, w którym prezentujemy wyniki finansowe i działania Spółki w 2021 roku. W minionym roku, zwłaszcza w jego drugiej połowie, Spółka odbudowywała przychody i zyski po obostrzeniach prowadzenia działalności gospodarczej, jakie miały miejsce w 2020 roku i pierwszej połowie roku 2021.
Spółka wypracowała w 2021 roku zysk EBITDA w wysokości 12.237 tys. PLN, tym samym przekraczając zysk EBITDA wypracowany w 2020 roku o 42%. Zysk netto wzrósł w 2021 roku o 77%, tj. o kwotę 2.516 tys. PLN. W 2021 roku, na poziomie Grupy Kapitałowej IMS, zwiększyliśmy liczbę posiadanych lokalizacji abonamentowych o rekordowe o 9,2 tys. szt. Z tej liczby 1,8 tys. sztuk to wzrost organiczny, a 7,4 tys. sztuk wynika z przejęcia Audio Marketing Sp. z o.o. w czerwcu 2021 r. Wzrost organiczny o 1,8 tys. sztuk w tak trudnym roku jakim był rok 2021 jest niewątpliwym sukcesem i dobrym prognostykiem na przyszłość. Pokazuje bowiem rosnący popyt na usługi marketingu sensorycznego. Wyraźny wzrost odnotowany został także w segmencie usług reklamowych. Skonsolidowane przychody z tego tytułu wzrosły o 52%, tj. o 4 mln PLN, z czego wzrost w IMS S.A. to 3,6 mln PLN (zwiększenie sprzedaży o 49%).
Wspomniane wcześniej przejęcie Audio Marketing Sp. z o.o. dodatkowo wzmocniło i tak bardzo silną pozycję naszej grupy kapitałowej w obszarze marketingu sensorycznego. Przejęta spółka, podobnie jak przejęta pod koniec 2018 roku APR Sp. z o.o., jest organizacją szybko rosnącą, silnie powiększającą portfolio klientów a tym samym przychody i zyski Grupy IMS.
W 2021 r. kontynuowaliśmy projekt budowy i komercjalizacji własnych bibliotek muzycznych. To strategiczny i najważniejszy z punktu widzenia całej organizacji projekt. Na chwilę obecną posiadamy już ponad 2.300 własnych, wysokiej jakości utworów muzycznych. W roku 2022 i latach kolejnych będziemy stawiać na intensywny międzynarodowy rozwój Closer Music, przede wszystkim w Europie Zachodniej i Stanach Zjednoczonych. Jesteśmy zadowoleni, że w 2021 roku dołączyli do Closer Music zewnętrzni inwestorzy, w tym inwestorzy zagraniczni. To niewątpliwie kolejny dowód, jak interesujące i perspektywiczne jest to przedsięwzięcie.
Planujemy podtrzymać naszą politykę dywidendową, która zakłada, że Zarząd będzie proponować przeznaczenie na dywidendę co najmniej 60% skonsolidowanego zysku netto przypadającego na akcjonariuszy jednostki dominującej. Dywidendę wypłacamy nieprzerwanie od początku funkcjonowania IMS S.A. na rynku publicznym. Dywidenda wypłacona za 2021 rok będzie tym samym dziesiątą z rzędu.
Szanowni Państwo, w imieniu Zarządu chciałem podziękować naszym pracownikom i partnerom, dzięki którym miniony rok był udany dla naszej całej organizacji. W kolejny rok wchodzimy jeszcze silniejsi i gotowi do wykorzystania ogromnego potencjału, który przed sobą widzimy. Wszystkim Akcjonariuszom, którzy są dziś z nami, dziękujemy za zaufanie.
Zapraszam serdecznie do zapoznania się z jednostkowym raportem rocznym IMS S.A. za 2021 rok.
Michał Kornacki, Prezes Zarządu