WYBRANE DANE FINANSOWE | 2021 | 2020 | dynamika |
---|---|---|---|
w tys. zł. | |||
Przychody ze sprzedaży usług | 238 995 | 140 236 | 70% |
Koszt własny sprzedaży | 208 959 | 115 307 | 81% |
Wynik brutto ze sprzedaży | 30 036 | 24 929 | 20% |
Wynik z działalności operacyjnej | 22 355 | 9 665 | 131% |
Wynik przed opodatkowaniem | 21 905 | 18 227 | 20% |
Wynik netto | 17 764 | 14 585 | 22% |
Dochody całkowite razem | 19 221 | 14 903 | 29% |
Przepływy pieniężne netto z działalności operacyjnej | 30 153 | 23 658 | 27% |
Przepływy pieniężne netto z działalności inwestycyjnej | -9 876 | -6 659 | |
Przepływy pieniężne netto z działalności finansowej | -7 658 | -51 | |
Przepływy pieniężne netto razem | 12 619 | 16 948 | -26% |
Aktywa trwałe | 47 777 | 47 652 | 0% |
Aktywa obrotowe | 71 853 | 42 690 | 68% |
Razem aktywa | 119 630 | 90 342 | 32% |
dominującej | 75 865 | 64 764 | 17% |
Kapitał przypadający na udziały niekontrolujące | 3 206 | 2 058 | 56% |
Razem kapitał własny | 79 071 | 66 822 | 18% |
Zobowiązania długoterminowe | 2 979 | 3 684 | -19% |
Zobowiązania krótkoterminowe | 37 580 | 19 836 | 89% |
Razem zobowiązania | 40 559 | 23 520 | 72% |
Razem kapitał własny i zobowiązania | 119 630 | 90 342 | 32% |
Wynik przypadający na 1 akcję (w PLN/EUR) (podstawowy i rozwodniony) | 0,99 | 0,93 | 6% |
Szanowni Akcjonariusze i Inwestorzy,
oddaję w Państwa ręce raport roczny prezentujący wyniki finansowe oraz najważniejsze informacje dotyczące działalności Spółki i Grupy Kapitałowej BBT (BOOMBIT) w 2021 roku.
Nasza działalność w 2021 roku charakteryzowała się dynamicznym rozwojem oraz poszukiwaniem nowych możliwości zwiększania i dywersyfikacji przychodów Grupy BoomBit. Jesteśmy jedną z najszybciej rosnących firm zajmujących się produkcją i wydawaniem gier mobilnych zarówno własnymi zasobami jak i w ramach zewnętrznej działalności wydawniczej, która z początkiem 2021 roku została przeniesiona do BoomHits. Pełni on funkcję wehikułu, mającego na celu nawiązywanie współpracy z zagranicznymi studiami deweloperskimi, a następnie tworzenie z najbardziej perspektywicznymi z nich spółek joint venture, które stanowią trzecie źródło naszych przychodów.
Dzięki ciężkiej pracy całego rozlokowanego w wielu miejscach na świecie międzynarodowego zespołu rok 2021 był dla nas rekordowy pod wieloma względami. Znacząco poprawiliśmy przychody, wydaliśmy nowe ciekawe gry, a pod koniec trzeciego kwartału przekroczyliśmy łączną liczbę miliarda pobrań wszystkich gier w historii, stając się jedną z niewielu firm, które mogą pochwalić się takim wynikiem. W samym 2021 roku liczba pobrań wyniosła prawie 238 mln. Jest to wynik tym bardziej imponujący, że w tym czasie mierzyliśmy się z ogromnymi zawirowaniami na rynku reklamy mobilnej wynikającymi ze zmian w politykach prywatności Apple.
Łączne przychody Grupy w 2021 roku wyniosły 239 mln PLN i były o 70% wyższe niż w 2020 roku. Dzięki szerokiemu portfolio oraz kilku udanym premierom, większość przychodów w 2021 roku było generowane przez gry hyper-casual, które odpowiadały za ok. 157 mln PLN, ok. 65% łącznych przychodów Grupy. Jednocześnie bardzo pozytywny wpływ na wyniki miały gry z segmentu mid-core, które przyniosły łącznie ok. 67,1 mln PLN stanowiących ok. 28% wszystkich przychodów.
EBITDA skorygowana o zdarzenia jednorazowe wyniosła w 2021 roku 33,0 mln PLN i była wyższa o 14% od 28,9 mln PLN rok wcześniej, zaś skorygowany zysk netto ukształtował się na poziomie 16,5 mln PLN i wzrósł o 27% z 13,0 mln PLN w roku poprzednim.
Perspektywy Grupy w 2022 roku są ściśle skorelowane ze zaktualizowaną na początku roku strategią Grupy, której głównym założeniem jest dalszy rozwój w obszarze gier hyper-casual i mid-core, a także casual i hybrid-casual, zarówno poprzez wydawanie gier własnych, jak i przy współpracy z zewnętrznymi studiami. Planujemy także kolejne przedsięwzięcia typu joint venture. Aktualnie mamy 4 takie spółki. Oprócz działającego już wcześniej TapNice, w 2021 roku powstały PlayEmber i SkyLoft, a w lutym 2022 roku utworzyliśmy BoomPick, czyli joint venture wraz z polskim studiem Cherrypick Games, które będzie się zajmować tworzeniem i wydawaniem gier casual, w szczególności typu merge, co stanowić będzie uzupełnienie dotychczasowego portfolio Grupy BoomBit.
Nowym elementem naszej strategii jest budowa kompetencji w obszarze gier Play-and-Earn. Gry tego typu bazują na technologii blockchain. Dostrzegamy wysoki potencjał w tym sposobie monetyzacji gier, jako alternatywy do tradycyjnych metod takich jak reklamy czy mikropłatności.
Z perspektywy całego roku jesteśmy zadowoleni z osiągniętych rezultatów i z tego jak rozwija się Grupa BoomBit. Dzięki istotnemu wzrostowi przychodów oraz dodatnim przepływom pieniężnym aktualna sytuacja finansowa Spółki i Grupy jest bardzo dobra, potwierdzeniem czego jest wypłacona zaliczka na poczet dywidendy w kwocie 3,2 mln PLN w listopadzie 2021 roku. Z dużym zainteresowaniem i optymizmem patrzymy na nowe inicjatywy rozwojowe związane ze zaktualizowaną strategią Grupy.
Zapraszam do lektury niniejszego raportu.
Z wyrazami szacunku,
Marcin Olejarz
Prezes Zarządu BoomBit S.A.