Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Wyniki finansowe Miraculum w 2021 r. oraz list do akcjonariuszy

Udostępnij
WYBRANE DANE FINANSOWE 2021 2020 dynamika
w tys. zł.      
Przychody ze sprzedaży 33 659 24 379 38%
Zysk (strata) z działalności operacyjnej -2 813 -3 017  
Zysk (strata) brutto -3 343 -3 492  
Zysk (strata) netto -4 107 -4 638  
       
Przepływy pieniężne netto z działalności operacyjnej -4 022 -2 904  
Przepływy pieniężne netto z działalności inwestycyjnej -344 -186  
Przepływy pieniężne netto z działalności finansowej 3 634 2 936 24%
Przepływy pieniężne netto, razem -731 -154  
       
Suma Aktywów 57 070 53 314 7%
Zobowiązania i rezerwy na zobowiązania ogółem 35 579 32 862 8%
Zobowiązania długoterminowe 21 667 16 420 32%
Zobowiązania krótkoterminowe 13 912 16 442 -15%
Kapitał własny 21 491 20 452 5%
Kapitał zakładowy 40 150 42 120 -5%
Liczba akcji (w szt.) 36 500 000 35 100 000 4%
Zysk (strata) netto na jedną akcję -0,1125 -0,1321 -15%
Wartość księgowa na jedną akcję (w zł/EUR) 0,59 0,58 1%

 

Szanowni Państwo,  

Z przyjemnością przekazujemy Państwu Sprawozdanie Zarządu z działalności MIR (MIRACULUM) oraz Sprawozdanie Finansowe za 2021 rok.  

Pomimo wszystkich przeciwności - epidemia, problemy w łańcuchach dostaw, zwiększające się koszty funkcjonowania Spółki (usługi transportowe, koszty energii, koszty wytworzenia produktów) itd. - udało się zrealizować podstawowy cel, który zakładaliśmy na rok 2021. Celem nadrzędnym było zwiększenie sprzedaży, a przez to większa rozpoznawalność produktów Spółki na rynku. Sprzedaż wzrosła w roku 2021 w porównaniu do roku 2020 o 38%.  

W minionym roku Spółka wprowadziła wiele nowych produktów w markach Miraculum, Wars, Tanita, JOKO, co przełożyło się na wzrost sprzedaży w sieciach handlowych w Polsce (m.in. w sieci Rossmann) oraz spowodowało znaczący wzrost sprzedaży eksportowej.  

W rozpoczętym roku 2022, poza wzrostem sprzedaży, nasze działania będziemy koncentrować na poprawie marży i rentowności Spółki. Raportowane miesięczne wyniki sprzedaży za pierwszy kwartał, potwierdzają, że produkty Spółki cieszą się coraz większym zainteresowaniem Klientów, a podjęte działania w latach poprzednich zbliżają nas do osiągnięcia pozytywnych wyników. Sprzedaż w okresie pierwszych trzech miesięcy 2022 wzrosła o 43% w porównaniu analogicznego okresu 2021 ( 10,6 mln Q1 2022 vs 7,4 mln Q1 2021 ).  

Jako Zarząd Miraculum S.A. mamy ambicję kontynuować coraz lepsze wyniki w zakresie sprzedaży oraz aktywnie staramy się przeciwdziałać wszelkim niekorzystnym wydarzeniom – wojna na Ukrainie, inflacja, wzrost kosztów.  

Rok 2021 to także działania w celu uporządkowania struktury zadłużenia Spółki i zwiększenia bezpieczeństwa funkcjonowania w długim terminie. Realizacja tych zamierzeń była bardzo istotna, a obecna struktura bilansu daje podstawy do stabilnego funkcjonowania Spółki i jej rozwoju  

Bardzo dziękujemy, podobnie jak w poprzednim roku, Pracownikom, Klientom, Dostawcom i innym Interesariuszom za dobrą współpracę i liczymy na dalsze wsparcie w kolejnych okresach.

Z wyrazami szacunku,  

Marek Kamola, Członek Zarządu  

Sławomir Ziemski, Członek Zarządu 

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus