WYBRANE DANE FINANSOWE | 2021 | 2020 | dynamika |
---|---|---|---|
w tys. zł. | |||
Przychody ze sprzedaży | 33 659 | 24 379 | 38% |
Zysk (strata) z działalności operacyjnej | -2 813 | -3 017 | |
Zysk (strata) brutto | -3 343 | -3 492 | |
Zysk (strata) netto | -4 107 | -4 638 | |
Przepływy pieniężne netto z działalności operacyjnej | -4 022 | -2 904 | |
Przepływy pieniężne netto z działalności inwestycyjnej | -344 | -186 | |
Przepływy pieniężne netto z działalności finansowej | 3 634 | 2 936 | 24% |
Przepływy pieniężne netto, razem | -731 | -154 | |
Suma Aktywów | 57 070 | 53 314 | 7% |
Zobowiązania i rezerwy na zobowiązania ogółem | 35 579 | 32 862 | 8% |
Zobowiązania długoterminowe | 21 667 | 16 420 | 32% |
Zobowiązania krótkoterminowe | 13 912 | 16 442 | -15% |
Kapitał własny | 21 491 | 20 452 | 5% |
Kapitał zakładowy | 40 150 | 42 120 | -5% |
Liczba akcji (w szt.) | 36 500 000 | 35 100 000 | 4% |
Zysk (strata) netto na jedną akcję | -0,1125 | -0,1321 | -15% |
Wartość księgowa na jedną akcję (w zł/EUR) | 0,59 | 0,58 | 1% |
Szanowni Państwo,
Z przyjemnością przekazujemy Państwu Sprawozdanie Zarządu z działalności MIR (MIRACULUM) oraz Sprawozdanie Finansowe za 2021 rok.
Pomimo wszystkich przeciwności - epidemia, problemy w łańcuchach dostaw, zwiększające się koszty funkcjonowania Spółki (usługi transportowe, koszty energii, koszty wytworzenia produktów) itd. - udało się zrealizować podstawowy cel, który zakładaliśmy na rok 2021. Celem nadrzędnym było zwiększenie sprzedaży, a przez to większa rozpoznawalność produktów Spółki na rynku. Sprzedaż wzrosła w roku 2021 w porównaniu do roku 2020 o 38%.
W minionym roku Spółka wprowadziła wiele nowych produktów w markach Miraculum, Wars, Tanita, JOKO, co przełożyło się na wzrost sprzedaży w sieciach handlowych w Polsce (m.in. w sieci Rossmann) oraz spowodowało znaczący wzrost sprzedaży eksportowej.
W rozpoczętym roku 2022, poza wzrostem sprzedaży, nasze działania będziemy koncentrować na poprawie marży i rentowności Spółki. Raportowane miesięczne wyniki sprzedaży za pierwszy kwartał, potwierdzają, że produkty Spółki cieszą się coraz większym zainteresowaniem Klientów, a podjęte działania w latach poprzednich zbliżają nas do osiągnięcia pozytywnych wyników. Sprzedaż w okresie pierwszych trzech miesięcy 2022 wzrosła o 43% w porównaniu analogicznego okresu 2021 ( 10,6 mln Q1 2022 vs 7,4 mln Q1 2021 ).
Jako Zarząd Miraculum S.A. mamy ambicję kontynuować coraz lepsze wyniki w zakresie sprzedaży oraz aktywnie staramy się przeciwdziałać wszelkim niekorzystnym wydarzeniom – wojna na Ukrainie, inflacja, wzrost kosztów.
Rok 2021 to także działania w celu uporządkowania struktury zadłużenia Spółki i zwiększenia bezpieczeństwa funkcjonowania w długim terminie. Realizacja tych zamierzeń była bardzo istotna, a obecna struktura bilansu daje podstawy do stabilnego funkcjonowania Spółki i jej rozwoju
Bardzo dziękujemy, podobnie jak w poprzednim roku, Pracownikom, Klientom, Dostawcom i innym Interesariuszom za dobrą współpracę i liczymy na dalsze wsparcie w kolejnych okresach.
Z wyrazami szacunku,
Marek Kamola, Członek Zarządu
Sławomir Ziemski, Członek Zarządu