WYBRANE DANE FINANSOWE | 2021 | 2020 | dynamika |
---|---|---|---|
w tys. zł. | |||
Przychody netto ze sprzedaży produktów, towarów i materiałów | 22 610 | 14 863 | 52% |
Zysk (strata) z działalności operacyjnej | 6 091 | 7 122 | -14% |
EBITDA* | 6 207 | 7 180 | -14% |
Zysk (strata) brutto | 7 750 | 41 126 | -81% |
Zysk (strata) netto | 6 107 | 32 687 | -81% |
przypadający na jednostkę dominującą | 6 385 | 32 682 | -80% |
Przepływy pieniężne netto z działalności operacyjnej | 1 160 | -330 | |
Przepływy pieniężne netto z działalności inwestycyjnej | 4 102 | 9 255 | |
Przepływy pieniężne netto z działalności finansowej | -8 598 | 7 857 | |
Przepływy pieniężne netto - razem | -3 337 | 16 782 | |
Aktywa / Pasywa razem | 56 685,00 | 55 624,00 | 2% |
Aktywa trwałe | 28 991,00 | 28 084,00 | 3% |
Aktywa obrotowe | 27 694 | 27 540 | 1% |
Kapitał własny przypadający akcjonariuszom emitenta | 44 994 | 45 985 | -2% |
Kapitał mniejszości | 3 453 | 2 605 | 33% |
Zobowiązania długoterminowe | 5 716 | 5 498 | 4% |
Zobowiązania krótkoterminowe | 2 522 | 1 536 | 64% |
Liczba akcji | 5 230 000 | 5 230 000 | 0% |
Zysk (strata) netto na jedną akcję zwykłą (w zł/EUR ) | 1,17 | 6,25 | -81% |
Wartość księgowa na jedną akcję (w zł/EUR ) | 9,26 | 9,29 | -0% |
*EBITDA liczona jako zysk z działalności operacyjnej powiększony o amortyzację
Drodzy Akcjonariusze,
Ubiegły rok był dla nas czasem intensywnej pracy nad nowymi produkcjami. Efektem tego było wydanie 83 gier i dodatków w 2021 r. z planami zwiększenia tej liczby w kolejnych latach. Aby ten cel można było zrealizować Grupa ULG (ULTGAMES) dynamicznie przejmuje nowe zespoły, czy to w formie zespołów własnych (wewnętrznych) czy to spółek celowych.
Na dzień 31 grudnia 2021 roku Spółka tworzyła Grupę kapitałową, w skład której wchodziło 16 podmiotów, w tym 4 spółki zależne i 12 jednostek stowarzyszonych.
Jednostki zależne:
1. 3T Games Sp. z o.o. – główna gra to Hunting Simulator, z największym budżetem w historii Grupy (do 5 mln zł), z planem premiery na 2023 r.;
2. Games Box S.A.– z kilkoma grami w portfolio, w tym Riot Control Simulator, który spotkał się z bardzo dobrym odbiorem graczy;
3. Kapi Kapi Games Sp. z o.o. – która skupia się na produkcji gry – symulatora gracza giełdowego;
4. Ultimate Games Mobile S.A. – zajmuje się portowaniem gier na urządzenia mobilne, na 2022 rok przewidziano 3 premiery gier z portfolio grupy.
Wybrane jednostki stowarzyszone:
1. Ultimate VR Sp. z o.o. – to studio założone przez Ultimate Games S.A. oraz Gaming Factory S.A. (także notowana na GPW), którego działalność obejmuje przenoszenie gier z portfolio obu spółek na urządzenia wirtualnej rzeczywistości (VR);
2. UF Games S.A. - prowadzi działalność na rynku gier wideo od 2018 roku, specjalizując się w pozyskiwaniu licencji do portowania gier, głównie na konsolę Nintendo Switch. Studio zostało założone przez Ultimate Games S.A. oraz Forever Entertainment S.A. Największym hitem spółki jest Thief Simulator na Nintendo Switch. Działalność spółki jest bardzo zyskowna, spółka od początku działalności zwiększa zysk netto i wypłaca dywidendę;
3. ConsoleWay S.A. specjalizuje się w portowaniu gier na konsolę Nintendo Switch, Xbox One, PlayStation 4 oraz konsole nowej generacji. Na PlayStation 5 oraz Xbox Series X. ConsoleWay S.A. portowało m.in. tytuł Mr. Prepper z portfolio wydawniczego PlayWay S.A.;
4. Manager Games S.A. to wydawca i producent gier wideo, specjalizujący się w tworzeniu gier z segmentu manager/tycoon. Flagowym tytułem studia, będącym obecnie w realizacji jest Car Mechanic Manager 2022. Warto zwrócić także uwagę na udaną premierę gry Drill Deal;
5. Demolish Games S.A. to studio, którego głównym przedmiotem działalności jest produkcja gier z gatunku symulatorów na PC. Spółka jest właścicielem tytułów Demolish & Build 2017, Demolish & Build 2018 i Car Demolition Clicker. Aktualnie spółka pracuje nad swoim kluczowym tytułem - Demolish and Build 23. Spółka od początku swojej działalności jest zyskowna i planuje wypłacać dywidendę;
6. 100 Games Sp. z o.o. koncentruje się na testowaniu QA gier (obecnie w realizacji około 50 projektów), portowaniu na Nintendo Switch oraz konsole Xbox i PlayStation, a także na produkcji własnych tytułów. Spółka pracuje aktualnie nad kilkunastoma tytułami na Nintendo Switch, Xbox i PC;
7. Golden Eggs Studio S.A. to utworzone w 2016 roku studio, które w swoim portfolio kilka projektów w produkcji, które początkowo będą dystrybuowane na PC w serwisie Steam, a następnie na inne platformy.
Nie wiemy dziś, która gra będzie światowym hitem, np. na miarę Minecrafta, ważne, że posiadając tak wiele spółek (których liczba ciągle rośnie) i zespołów, szanse na bycie beneficjentem zysków ze światowego hitu są u nas bardzo wysokie.
Liczymy że ten rok jak i kolejne lata będą dla nas udane – a duża ilość nowych gier spowoduje stały i dynamiczny wzrost zysku netto Grupy.
Z poważaniem,
Mateusz Zawadzki
Prezes Zarządu
Ultimate Games S.A