Sytuacja na rynkach surowców oraz usług logistycznych jest wciąż dynamiczna, niemniej w marcu udało nam się ustabilizować marże dzięki bardzo aktywnemu zarządzaniu kanałami sprzedaży oraz ofertą cenową. Marża osiągnięta w marcu tego roku jest zatem na poziomie marży wypracowanej w marcu poprzedniego roku. Obserwujemy także poprawę dostępności niektórych surowców i obecnie w naszej ofercie niedostępnych jest ok. 13% produktów, w porównaniu do poziomu nawet 20% braków na początku roku.
- komentuje Mateusz Pazdan, prezes zarządu SFD S.A.
- Na pewno okres napięć w łańcuchach dostaw jeszcze potrwa, chociaż w pewnych obszarach obecnie widać poprawę. Niemniej cały czas aktywnie analizujemy nasze procesy zakupowe i sprzedażowe, starając się zmniejszać wpływ globalnej sytuacji na wyniki Spółki.
Według wstępnych wyliczeń SFD w marcu 2022 roku zrealizowało przychody na poziomie ok. 26.809.357,26 zł netto, co stanowi blisko 113% wartości przychodów osiągniętych w marcu 2021 roku (kiedy to wyniosły 23.818.728,27 zł). Jednocześnie według wstępnych wyliczeń w całym okresie od stycznia do marca 2022 roku przychody Spółki wyniosły 70.476.751,70 zł netto, co stanowi blisko 110% przychodów osiągniętych w analogicznym okresie 2021 roku (kiedy to wyniosły 64.243.991,33 zł).
Pion Produkcji i Zamówień wprowadził w marcu do obrotu 2 nowe produkty marki własnej SFD:
- CBD PREMIUM NATURAL EXTRACT w 4 różnych stężeniach - 5%, 10%, 15%, 20%
- KIZZERS BAR
Piony Marketing i E-commerce oraz Handel przeprowadziły udany launch produktu - batonu Kizzers, we współpracy z nowym artystą Patryk Woziński „KIZO”, w sieci Biedronka oraz sieci własnej SFD
Na rynku surowców problemy w łańcuchu dostaw zauważalne są jeszcze głównie dla kreatyny oraz cytruliny.
Niedostępność dla TOP500 produktów poprawiła się i w marcu wyniosła ok. 13%