Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Spółka BeeIN zakłada debiut na NewConnect w kwietniu

Udostępnij

BeeIN S.A. (dawniej Sunday Energy), dostawca rozwiązań z rynku OZE, zbliża się do debiutu na NewConnect. Spółka jest na ostatnim formalnym etapie poprzedzającym wyznaczenie dnia debiutu, który w ocenie Zarządu może mieć miejsce w I połowie kwietnia. W grudniu 2020 roku spółka przeprowadziła ofertę publiczną akcji o wartości 4 mln zł. W obszarze operacyjnym, w pierwszym kwartale 2022 spółka rozpoczęła sprzedaż własnej linii pomp ciepła SPRSUN SELECT, połączoną ze świadczeniem dodatkowych usług montażu, serwisu i monitoringu urządzeń. Jednocześnie BeeIN finalizuje proces rebrandingu i kończy prace nad założeniami nowej strategii rozwoju, której założenia planuje przedstawić w okresie debiutu na rynku NewConnect.

4 lutego Zarząd GPW w Warszawie podjął uchwałę w sprawie wprowadzenia do alternatywnego systemu obrotu na rynku NC akcji zwykłych na okaziciela serii A (1 000 000 akcji) i serii B (160 000 akcji), o wartości nominalnej 0,10 zł każda. 

- Nadchodzący debiut na rynku NewConnect będzie ważnym wydarzeniem w historii spółki BeeIN, ale też wyraźnym sygnałem dla inwestorów, że jesteśmy firmą, która spełnia swoje zobowiązania i stawia na transparentność podejmowanych działań. Mając na uwadze obecną kondycję sektora OZE, z optymizmem patrzymy w przyszłość, która stoi dziś pod znakiem zwiększania niezależności energetycznej kraju i wzrostu zapotrzebowania na energię pochodzącą ze źródeł odnawialnych. Naszą pozycję na rynku dodatkowo wzmocni zbliżający się debiut na NewConnect i status spółki publicznej. To jak wierzymy przełoży się na zwiększenie rozpoznawalności marki BeeIN u partnerów biznesowych i klientów – mówi Michał Sochacki, Prezes Zarządu BeeIN S.A.

Spółka BeeIN zamknęła rok 2021 z 17,5 mln zł przychodów (vs 5,8 mln zł w 2020 r.), 1,6 mln zł zysku EBITDA (vs 0,3 mln zł) i 1,2 mln zł (vs 0,3 mln zł). Dynamiczny wzrost wyników oraz skali działalności firmy są rezultatem realizacji działań strategicznych, elastyczności w dostosowywaniui oferty handlowej do zmianiającego się otoczenia oraz dyscypliny kosztowej. Działania te obejmowały m.in. położenie większego nacisku na rozwój sprzedaży w obszarze pomp ciepła.

- Nasza spółka rozszerzyła ofertę, wprowadzając od marca do sprzedaży własną linię pomp SPRSUN Select wraz z usługą montażu i monitoringu pomp ciepła za pomocą aplikacji mobilnej w języku polskim. Przewagą konkurencyjną nowych urządzeń jest korzystna relacja jakości do ceny oraz możliwość wydłużenia okresu gwarancji. Po optymistycznym roku 2021 widzimy, że rok 2022 także upłynie nam pod znakiem istotnych wzrostów w tym obszarze działania – twierdzi Michał Sochacki, Prezes Zarządu BeeIN S.A.

Według danych Polskiej Organizacji Rozwoju Technologii Pomp Ciepła PORT PC, w 2021 roku cały rynek pomp ciepła wzrósł o 66%, a pomp ciepła do ogrzewania budynków o ponad 80%. Sprzedaż pomp ciepła przypadająca na mieszkańca Polski w 2021 r. była większa niż w przypadku dwóch kluczowych rynków pomp ciepła w Europie – w Niemczech i w Wielkiej Brytanii. PORT PC prognozuje wzrost liczby powietrznych pomp ciepła o ponad 50% w 2022 r.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus