Marcin Kuśmierz, prezes giełdowej spółki SHO (SHOPER), dołączył do grona największych akcjonariuszy WPR (WOODPCKR), spółki technologicznej oferującej aplikację pełniącą rolę inteligentnego asystenta sprzedaży B2B.
Transakcja objęła ponad 10% akcji spółki i została przeprowadzona pomiędzy głównymi akcjonariuszami i nabywcą poza rynkiem NewConnect, za pośrednictwem luksemburskiego funduszu KFF. Inwestor zawarł ze spółką umowę lock-up na podstawie której zobowiązał się nie zbywać posiadanych akcji w okresie do 12 miesięcy od dnia pierwszego notowania akcji spółki na rynku NewConnect.
- Spółka stworzyła światowej klasy rozwiązanie wspierające sprzedaż, które znajduje uznanie klientów biznesowych w blisko 100 krajach. Ma również dobrą kadrę zarządzającą, skalowalną technologię i klientocentryczną kulturę organizacji. Jest w niej potencjał do znaczącego zwiększenia skali działalności - komentuje Marcin Kuśmierz.
Woodpecker.co S.A. oferuje oprogramowanie w modelu SaaS ułatwiające pozyskiwanie nowych klientów i utrzymywanie relacji poprzez automatyzację czasochłonnych procesów związanych z komunikacją biznesową. Narzędzie znajduje zastosowanie m.in. w procesie aktywnej sprzedaży, pozyskiwania partnerów biznesowych i rekrutacji pracowników. We wrześniu 2021 r. spółka zadebiutowała na rynku NewConnect warszawskiej giełdy.
- Czujemy się wyróżnieni faktem, że Woodpecker.co znalazł uznanie jednego z najbardziej doświadczonych menedżerów rynku e-commerce i SaaS w Europie. Z radością witamy Marcina Kuśmierza jako nowego akcjonariusza. Jego ogromne doświadczenie pozwoli nam jeszcze bardziej zwiększyć tempo rozwoju – mówi Mateusz Tarczyński, prezes zarządu Woodpecker.co.
Marcin Kuśmierz od początku 2021 r. kieruje spółką Shoper, która od lipca ubiegłego roku jest notowana na rynku głównym GPW. Przed objęciem jej sterów przez ponad 13 lat był prezesem zarządu home.pl i kierował rozwojem międzynarodowej grupy IONOS w Europie Środkowo-Wschodniej. Był wielokrotnie nagradzany za rozwój i transformację biznesu przez polskie i międzynarodowe kapituły, m.in. tytułem „CEO of the year” przyznawanym przez Polskie Stowarzyszenie Inwestorów Kapitałowych.
- Jednym z kolejnych kroków w rozwoju spółki jest wejście na rynek główny GPW. Cieszymy się, że dołącza do nas osoba, która ma za sobą sukces w tej materii. To z pewnością przybliży nas do osiągnięcia długofalowego celu, którym jest objęcie pozycji lidera w segmencie, w którym działamy – dodaje Mateusz Tarczyński.
W IV kwartale 2021 roku Woodpecker.co osiągnęła rekordowy zysk netto przekraczający 1 mln zł, co było wynikiem lepszym o 221% w porównaniu z okresem analogicznym 2020 roku. Przychody ze sprzedaży w tym okresie wyniosły prawie 4 mln zł, co stanowi wynik o 42,7% lepszy rdr. W lutym 2022 roku powtarzalne przychody MRR (Monthly Recurring Revenue) spółki wyniosły 414 tys. USD. Powiększyło się też grono klientów korzystających z Woodpecker.co: największy bezwzględny wzrost liczby klientów zanotowała w Polsce, Niemczech, Wielkiej Brytanii, Czechach i na Cyprze.