Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Wyniki finansowe Comperia w 2021 r. oraz list do akcjonariuszy

Udostępnij

Przychody CPL (COMPERIA) w minionym roku wyniosły 40,43 mln zł wobec 23,59 mln zł odnotowanych w 2020 roku. Wynik na działalności operacyjnej wzrósł w zakończonym roku do 4,85 mln zł z 0,99 mln zł 2020 r. W 2021 r. spółka odnotowała 3,8 mln zł zysku netto, o 217% więcej r/r.

Poniżej pełna treść listu zarządu Comperii do akcjonariuszy:

Szanowni Akcjonariusze,

Rok 2021 był najlepszym rokiem w całej historii Comperii pod względem wyników finansowych!

Przychody Grupy wyniosły 40 427 tysięcy PLN (wzrost o 70% rdr),a EBITDA Grupy wyniosła 6 575 tysięcy PLN (wzrost 3,3 razy tj. 227 % rdr). Mamy całkowicie spłacone zadłużenie kredytowe, a inwestycje finansowaliśmy z bieżącego cash flow. Utrzymaliśmy też nasz potencjał inwestycyjny na rok 2022.

Osiągnęliśmy wiele sukcesów na wielu polach działalności Grupy – rozwinęliśmy segment reklamy efektywnościowej, włączyliśmy projekt ComperiaRaty w nasze lejki sprzedażowe, rozwijaliśmy segment ubezpieczeń, uruchomiliśmy portal do sprzedaży ubezpieczeń działający pod marką Compero.pl, uruchomiliśmy markę Comfino będącą platformą płatności odroczonych dla konsumentów w ecommerce.

Poniższa tabela przedstawia kluczowe mierniki w poszczególnych segmentach działalności.

W 2021 roku w segmencie reklamy efektywnościowej zanotowaliśmy ponad 3 krotny wzrost (tj. o 244%) EBITDA w porównaniu do roku poprzedniego. Przyczyny tego wzrostu są następujące: a) sytuacja makroekonomiczna – kombinacja wysokiej inflacji i niskich stóp procentowych (ujemna bazowa realna stopa procentowa) zachęca konsumentów do korzystania z finansowania dłużnego, b) efektów dopasowania naszych działań do oczekiwań instytucji finansowych, które starają się pozyskać klientów aktywnie korzystających z rachunków bankowych, c) efekt strategicznej współpracy z kontrahentem o którym wspominaliśmy w raporcie bieżącym nr 3/2021.

W segmencie ubezpieczeniowym kolejny raz znacząco zwiększyliśmy skalę działalności, co potwierdza silny wzrost przypisu/inkasa wygenerowanego przez multiagencję Comperia Ubezpieczenia. Przychody wzrosły o 22% rdr. Tak jak wspominaliśmy w naszych poprzednich komentarzach do wyników okresowych w segmencie ubezpieczeń uzyskaliśmy trwałą rentowność EBITDA. W 2021 odnotowaliśmy ponad 2-krotny wzrost EBITDA w stosunku do 2020 roku. W perspektywie kolejnych kwartałów będziemy koncentrować się na dalszym powiększaniu skali działalności ubezpieczeniowej oraz będziemy podejmować działania w celu bezpośredniego pozyskania klientów ubezpieczeniowych poprzez portal Compero.pl. Pozyskani klienci ubezpieczeniowi będą obsługiwani przez naszą grupę lub sieć agentów, którzy z nami współpracują. W 2022 roku będziemy kontynuować działania mające zwiększyć skalę biznesu w naszej obecnej sieci oraz podejmiemy inicjatywy w celu pozyskiwania i obsługi klienta przez własne zasoby Grupy jak też będziemy zwiększać sieć agentów.

W segmencie pośrednictwa kredytowego on-line rok 2021 upłynął nam pod znakiem wytężonej pracy związanej z produktem ComperiaRaty. Duży nacisk położyliśmy na dostosowanie produktu do potrzeb klientów, powiększenie grona użytkowników oraz partnerów handlowych .Zaufali nam i rozpoczęli z nami współpracę tacy partnerzy, jak: Bank Handlowy S.A. (City Bank), fintech Smartney, należący do francuskiej grupy Oney Bank oraz AS INBANK S.A. Warto wspomnieć również o Banku BNP Paribas, z którym rozwijaliśmy dotychczasową współpracę (min. o nowe aktywności na polu marketingu). Marka ComperiaRaty pozostaje nadal marką dedykowaną kredytom gotówkowym na dowolny cel. Markę ComperiaRaty wprowadziliśmy w nasze aktualne lejki sprzedażowe i jest ona teraz częścią segmentu reklamy efektywnościowej.

W 2021 roku w segmencie pośrednictwo kredytowe e-commerce kontynuowaliśmy prace związane z rozwojem produktu oraz komercjalizacją tego projektu. W projekcie finansowanie e-commerce powołaliśmy nową markę Comfino.pl. To pierwsza platforma finansowa łącząca banki, fintechy oraz klientów B2C i B2B. Dzięki platformie Comfino klienci indywidualni i firmowi mogą wybrać najbardziej wygodną dla siebie formę finansowania, spośród rat 0%, rat marżowych, pożyczek dla firm oraz oferty typu kup teraz-zapłać później (BNPL). W 2021 roku ponieśliśmy wydatki inwestycyjne na realizację projektu Comfino w łącznej kwocie 1 207 tysięcy złotych. Do grona partnerów Comfino, finansujących zakupy w e-commerce dołączyły dwa czołowe banki – Alior Bank oraz AS INBANK S.A. Do współpracy zaprosiliśmy też fintech Brutto.pl oferujący pożyczki dla firm, jak również fintech Twisto oferujący usługi kup-teraz zapłać-później (BNPL). Dokonaliśmy wdrożeń Comfino.pl m.in. w marketplace medycznym – Kliniki.pl. Podpisaliśmy również pierwsze umowy ze sklepami internetowymi na świadczenie usług płatności Comfino. W 2021 roku z naszych usług mogli korzystać klienci min. Pokker Office (siadam.pl), GTS Glaztersan(elazienka24.pl), BUD-mix (sklepbudowlanca.pl). W czwartym kwartale 2021 roku nawiązaliśmy współpracę z platformami Software as a Service (SaaS) – Sellingo.pl (GRUPA ESPRZEDAŻ) oraz CStore S.A. Integracja z platformami SaaS pozwala nam na wdrożenie naszego produktu do sklepów używających oprogramowania tych partnerów.

W perspektywie kolejnych kwartałów będziemy konsekwentnie koncentrować się na rozwoju płatności e-commerce w Comfino.pl, ze szczególnym naciskiem na rozbudowę sieci akceptacji i pozyskiwanie partnerów finansujących.

Kondycja finansowa Grupy w naszej ocenie jest dobra, co pozwala na realizację szeregu inicjatyw, które powinny przyczynić się do dalszego rozwoju Grupy.

Z poważaniem,

Szymon Fiecek Członek Zarządu

Wojciech Małek Członek Zarządu

Paweł Szukalski Członek Zarządu

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus