Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Grupa WP może zwiększyć dług netto/EBITDA do ok. 2x, planuje dalsze akwizycje

Udostępnij

Wirtualna Polska Holding zakłada, że może zwiększyć wskaźnik dług netto/EBITDA do ok. 2x wobec 1,7x na koniec 2015 roku, co i tak pozwala na istotny potencjał sięgania po finansowanie dłużne przy dynamicznie rosnącej EBITDA i planach akwizycyjnych, wynika z wypowiedzi członka zarządu i dyrektor finansowej Grupy Elżbiety Bujniewicz-Belki.

"Poziom 1,7x długu netto/EBITDA na koniec 2015 jest zdrowy i na relatywnie niskim poziomie. Grupa taka, jak WP może zwiększyć ten poziom nawet do 2,5x, ale będziemy raczej trzymać go niżej, czyli około 2x. I tak mamy spory potencjał sięgania po finansowanie dłużne, ponieważ nasza EBITDA rośnie dynamicznie. Ponadto kupujemy zdrowe spółki generujące EBITDA" - powiedziała Bujniewicz-Belka w rozmowie ISBnews.

Poziom EBITDA grupy wzrósł na koniec 2015 roku do 114,5 mln zł z uwzględnieniem przejętego w trakcie ub.r. Enovatisa (przy uwzględnieniu jego wyników za pełne 12 mies.).

Prezes Grupy WP Jacek Świderski zapowiedział, że grupa zakłada kolejne akwizycje.

"Z EBITDA generujemy dużo gotówki. Rozszerzyliśmy niedawno linię kredytową o 50 mln zł. Dysponujemy w efekcie obecnie znacznie większymi środkami niż z IPO. Chcemy zrównoważyć poziom przychodów generowanych z reklamy, a e-commerce. Jest silna preferencja, aby rozwijać się w kierunku e-commerce" - stwierdził Świderski.

Zaznaczył, że przy IPO zarząd zapowiadał, że WP ma zmienić się w bramę do świata e-commerce i po dotychczasowych akwizycjach już stała się liderem w 4 kategoriach tego segmentu: odzieżowej, wyposażenia wnętrz, finansowej i podróży.

"Transformując nasz model biznesowy, przestaliśmy wysyłać do naszych reklamodawców użytkowników określonego profilu i kierujemy obecnie do nich potencjalnych klientów z konkretnymi intencjami zakupowymi. Skutkuje tak dużym wzrostem przychodów na użytkownika, jaki wykazujemy" - zaznaczył prezes grupy WP.

Strategia grupy, pod kryptonimem Movibe, opiera się na umacnianiu pozycji w kategorii mobilnej (poprzez rozwój aplikacji, by podążać za preferencjami użytkowników), wideo (tworzenie długim form wideo i koncesja TV), e-commerce (dalszy organiczny rozwój posiadanych zasobów i akwizycje) oraz spięcie tych kategorii potencjałem Big Data.

Grupa WPL (WIRTUALNA) Polska jest właścicielem jednego z dwóch najpopularniejszych w Polsce horyzontalnych portali internetowych - Wirtualnej Polski. Prowadzi również portal horyzontalny o2 oraz liczne specjalistyczne portale wertykalne, w tym w szczególności portale o tematyce biznesowej - Money.pl oraz Biztok, portale dotyczące nowych technologii - np. Dobreprogramy, portale o tematyce sportowej - np. Sportowe Fakty, oraz portale o charakterze rozrywkowym - np. Pudelek. Spółka jest notowana na GPW od maja 2015 r.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus