MLS (MLSYSTEM) podpisał z Polskimi Zakładami Zbożowymi Lubella GMW w Lublinie umowę o wartości 4,4 mln zł netto na dostawę, montaż i uruchomienie instalacji fotowoltaicznej dla zakładu produkcyjnego. Całkowita moc instalacji wyniesie ponad 1,16 MW. Zajmie ona powierzchnię 5700 m2 i wygeneruje ok. 1076 MWh energii elektrycznej w skali roku.
Przedsiębiorstwa stawiają na zieloną energię
- Systematycznie zwiększamy nasz potencjał w segmencie B2B. Przedsiębiorstwa coraz częściej decydują się na uruchamianie instalacji fotowoltaicznych w następstwie skokowego wzrostu cen energii ze źródeł konwencjonalnych - komentuje Dawid Cycoń, prezes ML System.
Jak podkreśla ML System, ten element jest szczególnie ważny dla firm produkcyjnych, gdzie energia wytworzona z alternatywnych, ekologicznych źródeł zużywana jest na bieżąco. Koszt wytworzenia prądu z OZE jest przewidywalny, ma tendencję malejącą, a prognoza wydatków i zysków dla posiadaczy instalacji OZE jest mierzalna i ułatwia planowanie długoterminowe.
- Nie bez znaczenia jest również fakt, iż dziś świadomi konsumenci wybierają produkty o niższym śladzie węglowym i chcą wspierać firmy podejmujące działania proekologiczne. Dlatego odpowiedzialni przedsiębiorcy traktują inwestycje w zielone rozwiązania już nie tylko jako konieczne działania dla poprawy efektywności energetycznej, ale jako niezbędny element realizacji swoich celów środowiskowych. Cieszymy się, że nasi klienci to coraz częściej właśnie takie przedsiębiorstwa - dodaje Dawid Cycoń.
Rozwój eksportu i sprzedaży szkła powłokowego
Bieżący rok spółka otworzyła z najwyższą sprzedażą rok do roku za styczeń. Ostatnie inwestycje zaowocowały również zwiększoną liczbą zamówień w nowym obszarze działalności, jakim są szkła powłokowe. Dobre wejście w ten segment rynku potwierdza wysoka wartość zamówień przekraczająca już 10 mln zł. ML System intensywnie pracuje nad zwiększeniem mocy produkcyjnych zgodnie ze strategią „nowej ery kwantowej”.
- Zauważalny jest trend wzrostu popytu na nasze produkty zarówno w kraju, jak i za granicą. W ostatnim czasie nawiązane relacje biznesowe zaowocowały pierwszymi zamówieniami z nowych dla nas krajów, jakimi są m in. Węgry i Grecja, jednocześnie stale rozszerzamy działania w krajach skandynawskich, Beneluksu i w Szwajcarii – podsumowuje Dawid Cycoń.