Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Przemysław Błaszczyk, Artifex Mundi: Wróciliśmy z Unsolved na ścieżkę wzrostu

Udostępnij

Giełdowy producent i wydawca gier w styczniu, według wstępnych szacunków, zwiększył sprzedaż rdr. o 22%, do 3,8 mln zł. Dynamiczny wzrost przychodów ART (ARTIFEX) to zasługa rosnących wpływów segmentu free-to-play, z aplikacją Unsolved na czele, przychody z komercjalizacji której w styczniu wzrosły o 117 proc., do 1,9 mln zł.

Przychody segmentu free-to-play wzrosły w styczniu o 87%, do 2,4 mln zł. Wynik sprzedażowy segmentu skorygowany o wydatki na akwizycję graczy zwiększył się rdr. o 150%, do 0,9 mln zł. Przychody segmentu gier HOPA komercjalizowanych w modelu premium wyniosły w styczniu 1,3 mln zł, wobec niespełna 1,8 mln zł rok wcześniej.

Motorem napędowym wzrostu giełdowej spółki jest mobilna aplikacja Unsolved, umożliwiająca graczom ograniczoną czasowo rozgrywkę (w oparciu o zużywaną, odnawiającą się codziennie w nieznacznym stopniu energię, której zakup możliwy jest w aplikacji) w część gier HOPA spod znaku Artifex Mundi. Po czasowym zmniejszeniu nakładów na akwizycję graczy dla aplikacji, związaną m.in. ze zmianami w środowisku iOS i ich wpływem na rynek reklamowy, Artifex Mundi począwszy od ostatnich dni grudnia 2021 r. sukcesywnie zwiększa skalę wydatków reklamowych. W styczniu br. wyniosły one 1,5 mln zł.

– W ostatnich miesiącach intensywnie pracowaliśmy nad dostosowaniem strategii UA i mechaniki monitoringu skuteczności kampanii do nowych uwarunkowań. Jesteśmy zadowoleni z efektów wykonanej pracy, stąd w ostatnich tygodniach istotnie zwiększyliśmy skalę inwestycji reklamowych dla Unsolved. Mamy wszelkie podstawy ku temu by sądzić, że wróciliśmy z Unsolved na ścieżkę wzrostu, co pozwoli nam w kolejnych okresach dostarczyć naszym akcjonariuszom wielu powodów do zadowolenia -– komentuje Przemysław Błaszczyk, prezes giełdowej spółki.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus