Grupa EAT (AMREST) odnotowała wstępne wyniki sprzedaży na poziomie 1 158 mln zł w III kwartale 2016 r., co oznacza wzrost o 34,4% r/r, podał AmRest Holdings SE. Jednocześnie sprzedaż grupy w walutach lokalnych wzrosła o 32,1%.
"Na dynamikę sprzedaży Grupy w III kw. 2016 pozytywnie wpłynęła konsolidacja wyników sieci Starbucks w Niemczech, przejętej 23 maja 2016 roku (153 mln zł przychodów w III kw. 2016). Z wyłączeniem sprzedaży Starbucks Niemcy, przychody Grupy w III kw. 2016 wzrosły o 16,7%" - czytamy w komunikacie.
Sprzedaż wygenerowana na rynkach Europy Środkowo–Wschodniej wyniosła w III kw. 2016 r. 586 mln zł, co stanowi wzrost o 15,5% w porównaniu do III kw. 2015. Sprzedaż wygenerowana w tej dywizji w walutach lokalnych wzrosła o 14%, podano również.
"Przychody dywizji rosyjskiej w III kw. 2016 wyniosły 125 mln zł i były o 27,5% wyższe r/r. W walucie lokalnej sprzedaż tej dywizji wzrosła o 26,9% w porównaniu do III kw. 2015" - czytamy dalej.
Sprzedaż dywizji Europa Zachodnia w III kw. 2016 kształtowała się na poziomie 376 mln zł i była o 97,4% wyższa niż przed rokiem. W walucie lokalnej odnotowano wzrost o 90,5%. W ramach dywizji Europa Zachodnia zanotowano przychody rynku hiszpańskiego, które w III kw. 2016 wyniosły 216 mln zł i były o 18,6% wyższe, niż przed rokiem. W walucie lokalnej dynamika wyniosła 14,4%, wskazano także.
"Przychody na rynku chińskim w III kw. 2016 osiągnęły poziom 59 mln zł i były o 5,2% wyższe w stosunku do analogicznego okresu rok wcześniej (wzrost o 7,7% w walutach lokalnych). Przychody segmentu Unallocated (zawierają szacunki przychodów ze sprzedaży grupy SCM) w III kw. 2016 wyniosły 12 mln zł i były o 24,6% wyższe, niż przed rokiem" - podano również.
AmRest Holdings SE jest największą niezależną firmą prowadzącą sieci restauracji w Europie Środkowo-Wschodniej. Spółka rozwija również działalność w Europie Zachodniej, Rosji, Chinach oraz Stanach Zjednoczonych. Spółka jest notowana na GPW od 2005 r.