Grupa CDL (CDRL), właściciel marki Coccodrillo oraz Buslik, w IV kwartale 2021 r. wygenerowała 116,3 mln zł przychodów w obu markach – jest to ponad 12 proc. więcej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. Narastająco, Grupa CDRL wygenerowała 439,7 mln zł, czyli o ponad 7 proc. więcej niż rok wcześniej.
- Sprzedaż, jaką wygenerowała Grupa CDRL w IV kwartale jest umiarkowanie dobra, biorąc pod uwagę obecną sytuację społeczno-gospodarczą, w jakiej obecnie funkcjonujemy. Ograniczenia związane z pandemią, nie były tak rygorystyczne jak rok wcześniej, co przełożyło się na wzrost sprzedaży w polskiej sieci sklepów stacjonarnych. Nie słabnie popularność polskiego kanału
e-commerce – komentuje Tomasz Przybyła, wiceprezes CDRL.
W IV kwartale polska sieć sprzedaży wraz ze sprzedażą e-commerce wygenerowała łącznie 70,86 mln zł, czyli o 37 proc. więcej niż w tym samym okresie 2020 r. Dużym zainteresowaniem cieszy się sprzedaż w polskim sklepie internetowym – wpływy z tego tytułu w IV kwartale wyniosły 12,05 mln, czyli o 10 proc. więcej niż rok wcześniej.
Sieć sklepów Buslik, w IV kwartale wygenerowała łącznie 45,44 mln zł, czyli ponad 12 proc. mniej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. Narastająco, białoruska sieć sprzedaży wygenerowała 169,06 mln zł.
- Niższa sprzedaż w sieci Buslik wynika z optymalizacji sieci sprzedaży. Podjęliśmy decyzję o zmniejszeniu powierzchni pojedynczych sklepów i zamknięciu nierentownych salonów. Pozwoli to na znaczące zredukowanie kosztów, co z kolei wpłynie pozytywnie na rentowność białoruskiej sieci – podsumowuje Przybyła.