Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Gemstone Legends od GameDesire Group z przychodami brutto 2 mln USD w fazie soft launch

Marek Wylon, prezes zarządu GameDesire Group
Marek Wylon, prezes zarządu GameDesire Group
Udostępnij

GameDesire Group S.A., spółka holdingowa grupy gamingowej specjalizującej się w tworzeniu wiodących gier mobilnych free-to-play typu casual i mid-core, osiągnęła blisko 2 mln USD przychodu brutto(1) w trakcie soft launchu flagowej gry Gemstone Legends wyprodukowanej przez spółkę zależną. Wskaźniki monetyzacji i zaangażowania graczy w grze są równie imponujące i pozytywnie wyróżniają się na tle konkurencji. W 2022 r. Grupa planuje dalszy rozwój produktu i skalowanie go na nowych rynkach. Środki na ten cel planuje pozyskać w ramach oferty publicznej akcji spółki holdingowej, która planowana jest jeszcze w I kw. 2022 r.

- Soft launch gry Gemstone Legends oceniamy bardzo dobrze. Produkcja zyskała sporo fanów
i regularnie gra w nią prawie kilkadziesiąt tysięcy użytkowników. Zainteresowanie to przełożyło się na wygenerowanie już prawie 2 mln USD przychodów brutto podczas fazy testów i softlaunchu. Otwarcie mogę powiedzieć, że jest to nasz najlepszy produkt, z dzienną monetyzacją graczy prawie 30 razy wyższą niż dotychczasowe nasze topowe produkty. Od momentu udostępnienia Gemstone Legends graczom analizowaliśmy ich zachowanie oraz zbieraliśmy cenny feedback. W efekcie bardzo dobrze wiemy co się im podoba i jakie elementy rozgrywki najbardziej ich angażują, dzięki temu możemy z dużym powodzeniem skalować i rozwijać grę. – powiedział Marek Wylon, prezes zarządu GameDesire Group S.A.

Gemstone Legends to darmowa mobilna gra strategiczna z gatunku RPG z elementami Puzzle udostępniana w modelu free-to-play, za której produkcję odpowiada spółka zależna Stribog Games, należąca do grupy kapitałowej GameDesire Group. Gra osadzona jest w klimacie fantasy i opiera się na kolekcjonowaniu oraz ulepszaniu bohaterów. Jej wyróżnikiem jest rozbudowany system ekwipunku, ogromna pula zróżnicowanych postaci oraz rozwiniętym systemem specjalnych umiejętności.

Przeciętny gracz Gemstone Legends przeznacza na rozgrywkę ponad 3h każdego dnia a zaangażowanie niektórych graczy dochodzi już do 1000h rozgrywki, czyli więcej niż w przypadku topowych gier na PC i konsole. Warto zaznaczyć, że produkcja nie ma limitu czasowego rozgrywki, gdyż spółka na bieżąco pracuje nad dodawaniem nowych funkcjonalności i ciekawych wyzwań dla graczy.

Udoskonalanie produktu, inwestowanie w marketing oraz ciągła akwizycja graczy przekłada się na osiągnięcie bardzo dobrych wskaźników monetyzacyjnych gry, w tym m.in. ARPDAU (ang. average revenue per daily active user) dla kluczowych rynków (Wielka Brytania, Kanada, Niemcy, USA). Grupa szacuje, że koszt pozyskania gracza zwraca się po 8-12 miesiącach, co jest charakterystyczne dla modelu gier RPG/Midcore.

- Gemstone Legends to bardzo angażująca gra z tzw. długim ogonem monetyzacji, oznacza to, iż gracze są dalej aktywni w grze i wydają w niej pieniądze nawet po roku od momentu rozpoczęcia rozgrywki. To dowód na to, iż nasz system LiveOps oraz analityka graczy są na najwyższym poziomie. – komentuje Marek Wylon.

W I kw. 2022 roku, GameDesire Group S.A. planuje przeprowadzić emisję akcji. Środki pozyskane z tego tytułu zamierza przeznaczyć głównie na skalowanie Gemstone Legends. Na przełomie III-IV kw. 2022 roku planuje ubiegać się o wprowadzenie akcji do obrotu na rynku NewConnect.

- Bardzo dobre wskaźniki monetyzacyjne Gemstone Legends na etapie soft launchu sprawiły, że przygotowujemy się do skalowania produktu. Zamierzamy przeprowadzać dalszą akwizycję użytkowników poprzez sieci reklamowe i influencerskie. Dodatkowo w planach mamy wejście na rynki azjatyckie. – dodał Marek Wylon.

Wyjaśnienie:

  1. Przychody brutto - płatności od graczy przed odjęciem podatków i opłat dla platform dystrybucyjnych.
Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus