YOL (YOLO), spółka notowana na głównym rynku GPW, planuje rozwój w obszarze infrastruktury dla pojazdów z napędem elektrycznym. Planuje budowę sieci franczyzowej, która w ciągu 4 lat może mieć nawet 2500 punktów ładowania (2000 stacji). W bieżącym kwartale spółka zaprezentuje szczegóły w strategii na lata 2022 – 2026.
Spółka w związku z planowanym zmianą profilu działalności zamierza rozwijać się w obszarze infrastruktury dla samochodów elektrycznych. Jej celem jest stworzenie sieci franczyzowej, który do końca 2026 r. ma liczyć 2500 punktów ładowania (1000 punktów szybkiego ładowania oraz 1500 podstawowych.). Dla optymalizacji obsługi klientów stacji firma stworzy narzędzie IT. Prace nad tym systemem mają ruszyć jeszcze w tym kwartale. Na ten rok spółka planuje wdrożenie marki i otwarcie pierwszej stacji pokazowej.
Spółka planuje korzystać z programu Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej „Wsparcie infrastruktury do ładowania pojazdów elektrycznych i infrastruktury do tankowania wodoru”. Dzięki tej inicjatywie w całej Polsce ma powstać sieć ponad 17 tysięcy punktów ładowania samochodów elektrycznych oraz 20 stacji wodoru. Budżet programu wynosi 870 mln PLN.
Na koniec listopada 2021 r. w Polsce funkcjonowało 3455 punktów ładowania – wynika z Licznika Elektromobilności, prowadzonego przez Polski Związek Przemysłu Motoryzacyjnego oraz Polskie Stowarzyszenie Paliw Alternatywnych. – Rynek stacji ładowania pojazdów elektrycznych w Polsce ma bardzo duży potencjał rozwoju. Z szacunków ekspertów wynika, że W 2025 r. łączna liczba osobowych i dostawczych samochodów całkowicie elektrycznych w Polsce może być ok. dwudziestokrotnie wyższa niż obecnie i wzrosnąć do niemal 300 tys. szt. To stwarza duże zapotrzebowanie na budowę nowych punktów ładowania. Pomocny w realizacji tego celu będzie program NFOŚiGW. Dodatkowo, pozyskujemy partnerów z Azji, wspólnie z którymi będziemy realizować projekt od strony technologicznej i finansowej – zaznacza Paweł Kiciński, członek zarządu i istotny akcjonariusz YOLO.
Szczegóły przedstawionych kierunków rozwoju spółka przedstawi w strategii na lata 2022 – 2026. Za ten obszar odpowiedzialny jest Paweł Kiciński, który dołączył do zespołu pod koniec ubiegłego roku. Nowy członek zarządu specjalizuje się w relacjach handlowych z Chinami i krajami Azji Płd-Wschodniej. Od ponad 10 lat rozwija kontakty z przedsiębiorcami m.in. z Szanghaju i w Hongkongu.
Oficjalne decyzje w zakresie zmiany profilu działalności podejmie 24 stycznia NWZA spółki. Wówczas akcjonariusze zadecydują również w kwestii zmiany nazwy, składu rady nadzorczej oraz splitu akcji.
Yolo ma za sobą zakończony proces przeglądu opcji strategicznych. W październiku dzięki umowie sprzedaży portfela wszystkich wierzytelności pożyczkowych spółka jednocześnie zakończyła działalność w segmencie finansowym.
YOLO jest notowane na głównym rynku GPW od 2011 r.