Sunday Energy S.A., dostawca rozwiązań z rynku OZE złożył Dokument Informacyjny na Giełdę Papierów Wartościowych w Warszawie. Zarząd spodziewa się debiutu na rynku NewConnect wiosną br., któremu nie będzie towarzyszyć emisja akcji. W ujęciu wynikowym, spółka po III kwartałach 2021 roku osiągnęła 12,7 mln zł przychodów ze sprzedaży (vs 2,9 mln zł r/r) i 0,9 mln zł zysku netto (vs 0,4 mln zł r/r) i oczekuje dalszych wzrostów rezultatów finansowych w 2022 roku.
Działalność Sunday Energy opiera się na imporcie i sprzedaży klientom profesjonalnym paneli fotowoltaicznych oraz innych komponentów OZE (m.in. inwertery, pompy ciepła, magazyny energii). Spółka kieruje swoją ofertę również do klientów indywidualnych poprzez sklep e-commerce sundayenergy.pl i rozwija projekty deweloperskie własnych farm fotowoltaicznych. Dodatkowo Sunday Energy oferuje usługi wsparcia dla instytucji finansujących rynek OZE (w zakresie demontażu, testowania, serwisu, magazynowania i dalszej odsprzedaży komponentów OZE).
– Jesteśmy na ostatniej prostej procesu upublicznienia Sunday Energy na rynku NewConnect. Jednocześnie realizujemy nasze zobowiązanie z okresu emisji w formule pre-IPO w grudniu 2020 roku. Debiut pozwoli naszej spółce wzmocnić wiarygodność, rozpoznawalność i przejrzystość prowadzonego biznesu. Z drugiej strony zyskamy wycenę rynkową, uwzględniającą nasze perspektywy i długoterminowy potencjał wzrostu wartości – mówi Michał Sochacki, Prezes Zarządu Sunday Energy S.A.
Spółka złożyła Dokument Informacyjny w związku z wprowadzeniem do obrotu 1.160.000 akcji zwykłych na okaziciela serii A i B o wartości nominalnej 0,10 zł każda. W procesie wprowadzenia akcji do obrotu na rynku NewConnect spółkę wspiera INC S.A. w roli Autoryzowanego Doradcy. W grudniu 2020 roku Sunday Energy z sukcesem przeprowadziła ofertę publiczną akcji serii B, pozyskując zakładaną kwotę 4 mln zł.
– Naszemu debiutowi nie będzie towarzyszyć emisja akcji – najbliższe plany rozwojowe chcemy finansować ze środków własnych i ew. bankowych – uzupełnia Michał Sochacki.
Jednym z kluczowych budowanych obszarów w spółce jest projekt SundayMarket.pl, tj. outlet OZE przeznaczony dla odbiorców indywidualnych i instytucjonalnych. Dzięki platformie firma chce szybciej rozwinąć nowe linie biznesu, dotyczące m.in. z oferowania klientom paneli i urządzeń z rynku rePV. W ostatnich miesiącach Sunday Energy ponadto rozszerzyła ofertę o panele ZNShine Solar. Koncern dostarcza grafenowe moduły PV, wykazujące właściwości samooczyszczające, o wyższej efektywności, trwałości, oraz z niższym ryzykiem pożarowym. Zamierzeniem spółki jest promowanie na polskim rynku OZE paneli i urządzeń przeznaczonych dla odbiorców premium (potrzebujących unikalnych cech użytkowych).
- ZNShine Solar to wiodący chiński producent paneli PV o ponad 30-letnim doświadczeniu, dysponujący najwyższym ratingiem Bloomberga TIER1 New Energy Finance. Koncern ma zdolności produkcyjne rzędu 6 GW i jest największym dostawcą ogniw fotowoltaicznych w Indiach. Pod kątem technologicznym, firma nakłada grafen zintegrowany z przednią szybą modułu PV zamiast powłoki powierzchniowej – uzupełnia Prezes Zarządu.