MOV (MOVIEGAMES), globalny wydawca gier wideo notowany na NewConnect, ma przyjemność przedstawić kalendarz premier i zapowiedzi tytułów przewidzianych na pierwszy kwartał 2022 r. Łącznie spółka planuje wydanie trzech gier PC poprzedzonych darmowymi demami lub prologami, oraz gry mobilnej. W najbliższym czasie należy spodziewać się zapowiedzi trzech nieujawnionych dotąd tytułów.
Po zeszłorocznym sukcesie komercyjnym i wśród krytyków obu premier wydawcy: horroru Lust from Beyond i symulatora Gas Station Simulator, Movie Games przygotowuje się na znacznie bardziej intensywny wydawniczo rok.
Na I kwartał spółka zaplanowała między innymi następujące wydarzenia:
- 10 stycznia 2022 - Wersja demonstracyjna Lust from Beyond: M Edition, czyli nowej, przeznaczonej dla szerszej widowni wersji horroru z ubiegłego roku, tym razem z ograniczeniem wiekowym “M”. Wersja tylko dla dorosłych (“Adult Only”) zwróciła koszty produkcji w ciągu zaledwie 12 dni.
- 10 lutego 2022 - Premiera Lust from Beyond: M Edition w wersji na PC. Trwają prace nad wersją konsolową tytułu.
- Luty 2022 - Darmowy prolog MythBusters: The Game, gry PC na licencji słynnego serialu Discovery, w której gracz tworzy własne eksperymenty, testując prawdziwość miejskich legend.
- Luty 2022 - Fire Commander: First Response - darmowy prolog strategii czasu rzeczywistego, w której kierujemy oddziałem strażaków podczas operacji ratunkowych, a także rozwijamy własną remizę. Gra produkowana przez PIX (PIXELCROW), spółkę z Rodziny Movie Games.
- Marzec 2022 - Premiera Invaders (tytuł roboczy), gry mobilnej studia Movie Games Mobile, inspirowanej klasycznymi zręcznościowymi tytułami arcade.
W I kw. 2022 Movie Games oficjalnie zapowie także następujące tytuły, rozpoczynając budowę ich społeczności oraz wishlisty:
- Food Truck Empire - gra typu tycoon, w której rozwijamy własną sieć food trucków w żyjącym, reagującym na nas mieście. Gra produkowana przez Pixel Crow, spółkę z Rodziny Movie Games.
- Drug Dealer Manager - gra strategiczna rozszerzająca uniwersum Drug Dealer Simulator, gdzie kierujemy kartelem w amerykańskiej metropolii, unikając policji i walcząc z konkurencją.
- Brew! Drink! Refreshing! (tytuł roboczy) - tytuł, w którym wcielamy się we właściciela craftowego browaru, tworzymy własne receptury i podbijamy serca miłośników piwa. Gra produkowana przez Pixel Crow, spółkę z Rodziny Movie Games.
Movie Games podzieliła się także wstępnymi planami na drugi kwartał 2022.
Najważniejsze wydarzenia to:
- Premiery Fire Commander, MythBusters: The Game oraz Winter Survival Simulator, nowej gry DGE (DRAGOENT), spółki z Rodziny Movie Games, która stworzyła przebojowy Gas Station Simulator.
- Premiery gier konsolowych: Drug Dealer Simulator (Switch) oraz Second Hand: Frankie’s Revenge (PS4 i Switch), zręcznościowej gry kooperacyjnej, której port konsolowy został wyprodukowany przez Mill Games, spółkę z Rodziny Movie Games.
- Wersje demonstracyjne Alaskan Truck Simulator (Road Studio) i Nightclub Manager: Violet Vibe (True Games). Obie gry są tworzone przez spółki z Rodziny Movie Games. Ponadto: demo jednego z niezapowiedzianych jeszcze symulatorów wydawanych przez Movie Games.
- Oficjalne zapowiedzi Drug Dealer Simulator II, kontynuacji jednego z największych przebojów Movie Games; nieujawnionego jeszcze tytułu od Lunarium Creations (seria Lust), a także dwóch jeszcze niezapowiedzianych gier Road Studio.
Zarówno pierwsza, jak i druga połowa roku 2022 ma obfitować w dodatkowe wydarzenia znaczące dla fanów gier, lecz ze względu na dynamiczną naturę developmentu gier precyzyjne terminy zostaną podane w późniejszym czasie.
Ofensywa wydawnicza po okresie przygotowań
- Miniony rok był dla Movie Games rokiem profesjonalizacji, rekrutacji i przygotowań do dalszego rozwoju firmy - mówi Piotr Gnyp, CMO Movie Games, ekspert ds. nowych technologii i dziennikarz technologiczny z wieloletnim stażem. - Nasz dział marketingowo-wydawniczy powiększył się. Na stanowisko art directora pozyskaliśmy Tobiasza Piątkowskiego, jednego z najznamienitszych polskich dyrektorów artystycznych i twórców komiksu. Nasz head of content to Michał Puczyński, dziennikarz i copywriter, który współpracował z Techland, Walkabout Games, PLI (PLATIGE), WPL (WIRTUALNA) czy AGO (AGORA). Pozyskaliśmy także dedykowane osoby do community managementu i zadań organizacyjnych marketingu, rozwijając strukturę działu pod kątem określonych funkcji.
Gnyp dodaje, że dział marketingu Movie Games wykorzystał drugą połowę minionego roku, aby stworzyć szereg procedur związanych ze współpracą z własnymi studiami i partnerami zewnętrznymi. Spółka zaczęła pokazywać się na światowych wydarzeniach branży gier, m.in. Future Games Show, E3, Gamescom czy Tokyo Game Show. Nowa jakość marketingu Movie Games pomoże budować markę wydawcy oraz jego poszczególnych tytułów. Warto też dodać, że na jesiennej konferencji inwestorskiej przygotowano materiał podsumowujący zeszłoroczne wydarzenia w rodzinie Movie Games. Można go obejrzeć pod tym adresem: A look back at 2021 with Movie Games - YouTube
- 2021 upłynął w Movie Games pod znakiem rozbudowa wewnętrznych zespołów deweloperskich - mówi Mateusz Wcześniak, CEO Movie Games. - Możemy pochwalić się ponad 40 osobami współpracującymi z ROAD Studio, jak również specjalistycznymi zespołami z Brave Lamb i innych spółek - dodaje.