Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

System do analizy danych Comarchu w Bankowym Funduszu Gwarancyjnym

Udostępnij

Comarch wyposaży Bankowy Fundusz Gwarancyjny w Zintegrowaną Platformę Analityczną klasy Business Intelligence, która będzie pełniła rolę centralnego ośrodka przetwarzania danych w instytucji. Umowa została podpisana 28  grudnia 2021 roku i zakłada implementację systemu w ciągu 48 miesięcy od daty zawarcia kontaktu. CMR (COMARCH) odpowiada za wdrożenie, ale także utrzymanie oraz dalszy rozwój platformy.

Celem projektu jest budowa zaawansowanego systemu analityczno-raportowego, który zwiększy efektywność i elastyczność analizy danych. To wszystko dzięki między innymi: centralizacji i integracji danych otrzymywanych z różnych źródeł, automatyzacji procesów, optymalizacji architektury IT oraz wprowadzeniu standardów i narzędzi do wymiany danych wewnątrz  instytucji.

Business Intelligence w sektorze publicznym

Zbudowany system zapewni BFK zestaw narzędzi do wielowymiarowej analizy danych oraz budowania i generowania raportów. Dane pochodzić będą od ok. 600 podmiotów finansowych (w tym banków komercyjnych, banków spółdzielczych, kas, firm inwestycyjnych). Głównym zadaniem platformy będzie zapewnienie w odpowiednim czasie wysokiej jakości danych, na podstawie których podejmowane będą decyzje zarządcze. Całkowita wartość podpisanej umowy wyniesie maksymalnie 14,536 mln złotych.

Współpraca z Bankowym Funduszem Gwarancyjnym to kolejny projekt Comarch na wdrożenie narzędzi i usług klasy Business Intelligence w instytucji administracji publicznej. Z systemów tej klasy korzystają już m.in. Bank Gospodarstwa Krajowego (BGK), Agencja Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa (ARiMR), czy Zarząd Transportu Miejskiego (ZTM) w Warszawie. Oprogramowanie dostosowane jest również do potrzeb firm z sektora finansowego, bez względu na kraj, w którym prowadzą działalność. System został uruchomiony m.in. Oney Insurance na Malcie oraz Skagen Funds w Norwegii.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus
Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus