MVR (MOVGAMVR), spółka z Grupy Kapitałowej MOV (MOVIEGAMES), zajmująca się produkcją gier z wykorzystaniem wirtualnej rzeczywistości, wyda swoją własną grę o roboczym tytule „Fix my Spacecar”. Logiczno-zręcznościowa produkcja przeniesie graczy do realiów rodem z science-fiction.
Movie Games VR jest najnowszą inicjatywą notowanej na rynku NewConnect Grupy Kapitałowej Movie Games, będącą uzupełnieniem bogatego portfolio obsługiwanych przez Grupę platform. Spółka zajmuje się portowaniem gier powstałych w ramach Rodziny Movie Games na platformy VR. Wzrost oczekiwań, chęci poznawczych oraz potrzeba realistycznych doznań przyspieszyła decyzje producentów o wykorzystaniu innowacyjnych rozwiązań. Zarządzający Grupą Kapitałową Movie Games, wykorzystując know-how z zakresu game developmentu, wprowadzają Grupę w świat wirtualnej rzeczywistości, spełniając tym samym oczekiwania najbardziej wymagających użytkowników.
Według najnowszych prognoz wzrost zaawansowania technologicznego na całym świecie będzie sprzyjał rozwojowi rynku, dlatego technologia VR nieustannie zyskuje na wartości. Mnożą się obszary, w których wykorzystywana jest wirtualna rzeczywistość. Oprócz użycia technologii VR w grach komputerowych, smartfonach i konsolach do gier, stosowana jest ona coraz częściej przez firmy prowadzące działalność badawczo-rozwojową. Rosnące wykorzystanie tej technologii w szkoleniach instruktażowych, takich jak szkolenie mechaników, inżynierów, pilotów, żołnierzy w obronności czy pracowników terenowych, a także produkcji, napędza wzrost rynku.
„Fix my Spacecar” to logiczno-zręcznościowa gra osadzona w realiach science-fiction, w której gracz zmierzy się z wyzwaniem prowadzenia warsztatu dla kosmicznych ścigaczy. Zadanie gracza to naprawa danego ścigacza zgodnie z wytycznymi, które w tym przypadku zależą od klienta. „Fix my Spacecar” pozwoli graczom na sprawdzenie się w majsterkowaniu i działaniu nie tylko pod presją czasu, ale także klienta.
„Zgodnie z założeniami na nowy rok, rozpoczynamy właśnie prace nad naszym pierwszym autorskim tytułem. Zdecydowaliśmy się na realizację właśnie tego projektu, ponieważ w technologii VR świetnie sprawdzają się budowanie oraz wszelkiego rodzaju naprawy i układanki. W „Fix my Spacecar” znajdą się więc elementy budowy i symulatora. Stawiamy na wysokiej jakości grafikę i wyjątkowy wygląd kosmicznego warsztatu oraz dostępnych w nim narzędzi. Naszym zamiarem jest, aby był to angażujący i dający satysfakcję z tworzenia projekt” – komentuje Jan Laskowski, Członek Zarządu Movie Games VR SA.
„Na rynku gier widać znaczący wzrost zainteresowania doświadczeniami, jakie daje wirtualna rzeczywistość. Wszelkie prognozy wskazują na to, że trend ten będzie się cały czas umacniał. Szacuje się, że wartość rynku gier VR w 2025 roku ma wynieść 42,5 mln USD” – dodaje Kamil Mańko, Prezes Movie Games VR SA.
Planowana premiera gry jest datowana na koniec 2022 roku. Spółka ma ambitne plany na kolejne tytuły. Obecnie równolegle do prac nad autorskim IP, Movie Games VR SA, w ramach umowy z DRAGO entertainment, będzie zajmować się portowaniem wybranych gier z portfolio DRAGO w technologii wirtualnej rzeczywistości.