Grupa GIF (GAMFACTOR), w skład której wchodzą spółki zajmujące się produkcją i wydawaniem gier wideo – wypracowała po trzech kwartałach br. 1,1 mln zł przychodów netto ze sprzedaży. Od lipca do września skonsolidowany zysk netto wyniósł 0,67 mln zł. Na wynik przełożyła się m.in. sprzedaż akcji Art Games Studio. Jednocześnie Gaming Factory poczyniło znaczne inwestycje w rozbudowę zespołu, zwiększenie portfolio gier oraz marketing.
- W trzecim kwartale br. wypracowaliśmy 0,67 mln zł zysku netto, to ponad dwukrotny wzrost w porównaniu do analogicznego okresu 2020. W ostatnich miesiącach mocno koncentrujemy się na rozwoju Grupy, stąd sporo inwestycji w gry i ich marketing oraz zespół. W ostatnim czasie znacząco poszerzyliśmy skład osobowy naszych teamów. Działania te mają zwiększyć skalę działalności Gaming Factory, co powinno przełożyć się na korzyści finansowe w kolejnych kwartałach gdy zostaną zaprezentowane kolejne produkcje – mówi Mateusz Adamkiewicz, prezes zarządu Gaming Factory.
Do najważniejszych premier w trzecim kwartale spółka zalicza grę Farming Life w wersji na PC. Gaming Factory jest współwydawcą tytułu. Od dnia premiery – 18 października – gra sprzedała się w liczbie ok. 3 tys. kopii. W trzecim kwartale premierę miały także WW2: Bunker Simulator oraz Foodtruck Arena z portfolio wydawniczego spółki. Lada moment Gaming Factory rozpoczyna porting gier Farming Life na Nintendo Switch oraz Castle Flipper na wszystkie konsole. Ta ostatnia, do połowy grudnia, otrzyma nową aktualizację.
Spółka zdecydowała o przesunięciu premiery gry Bakery Simulator, która miała zadebiutować na PC 10 listopada.
- Bakery Simultor to tytuł, w którym widzimy bardzo duży potencjał. Zadaniem gracza jest prowadzenie własnej piekarni, co wiąże się z realizacją zamówień oraz terminowym dostarczaniem pieczywa do klientów. Chcemy maksymalnie dopracować mechaniki w grze i mieć pewność, że gra jest dopracowana przed premierą. Warto podkreślić, że końcówka roku to najtrudniejszy okres wydawniczy, dlatego wolimy jeszcze chwilę wstrzymać się z premierą – dodaje Mateusz Adamkiewicz.
Docelowo symulator piekarza będzie dostępny także w wersji na konsole.