Grupa SEL (SELENAFM) zamknęła trzeci kwartał 2021 roku z zyskiem netto na poziomie 31,8 mln zł. Mimo niestabilnej sytuacji surowcowej spółka osiągnęła prezentowane wyniki finansowe dzięki elastycznej strategii, szybko dostosowywanej do poszczególnych rynków. Spółka, która jest jednym z czołowych producentów i dystrybutorów chemii budowlanej oraz właścicielem marki TYTAN PROFESSIONAL, zanotowała przychody ze sprzedaży na poziomie 493,1 mln zł. Stanowi to wzrost o 13,8% w stosunku do analogicznego okresu w ubiegłym roku. Zysk operacyjny (EBIT) Grupy Selena wyniósł natomiast 36,5 mln zł.
Analizy wyników rynku budowlanego w trzecim kwartale 2021 r. są złożone. Na sytuację wpływały zakłócenia w transporcie, wzrosty cen i braki kluczowych surowców. Popyt utrzymywał się na dość stabilnym poziomie. Porównując wyniki z zeszłorocznymi, trzeba też pamiętać, że trzeci kwartał 2020 r. był czasem, gdy rynek budowlany odreagował po zawirowaniach covidowych.
– Sytuacja, jaką obecnie obserwujemy na rynku surowców, jest bezprecedensowa i trudno przewidywać, jak się dalej rozwinie. Zarząd Grupy Selena poświęca dużo czasu i uwagi, monitorując aktualne fluktuacje cen i zakłócenia globalnych łańcuchów dostaw, aby aktywnie i szybko reagować na zmiany. Elastycznie dostosowujemy naszą strategię do poszczególnych rynków i do tej pory nasze działania przynoszą zamierzone rezultaty. Jednak momentami tempo wzrostu cen surowców jest tak wysokie i nieprzewidywalne, że nie jesteśmy w stanie równie szybko aktualizować cenników naszych produktów ze względu na ograniczenia w części kontraktów. W związku z niestabilną sytuacją surowcową, przeznaczamy także więcej środków na kapitał pracujący, m.in. zapasy – podkreśla prezes zarządu Grupy Selena Jacek Michalak.
Grupa obserwuje także wysoki popyt na swoje produkty, dzięki czemu przychody ze sprzedaży w trzecim kwartale 2021 r. wyniosły 493,1 mln zł (wzrost o 13,8% r/r). – W minionym kwartale kontynuowaliśmy tendencje wzrostowe i realizację założonych celów. Trzymamy także rękę na pulsie w kontekście zmiennej sytuacji surowcowej i reagujemy elastycznie. Wprowadzając ewentualne aktualizacje w cennikach produktów, bierzemy pod uwagę wiele aspektów, m.in. osiąganie akceptowalnych dla nas marż, utrzymanie dotychczasowych klientów oraz zachowanie określonych udziałów w rynku – wskazuje wiceprezes zarządu ds. handlowych Sławomir Majchrowski.
Grupa Selena kontynuuje inwestycję w rozwój międzynarodowego zespołu, na wszystkich rynkach. We wrześniu do zarządu spółki po raz pierwszy dołączył ekspert ds. HR – Andrzej Zygadło, wcześniejszy globalny dyrektor HR, objął funkcję członka zarządu ds. personalnych (CHRO).
– Grupa Selena buduje swoją przewagę konkurencyjną na rynku w oparciu o międzynarodowy zespół. To dzięki zaangażowaniu każdego z naszych pracowników spółce udało się zanotować dobre wyniki finansowe w kolejnym kwartale. Obecnie Selena jest pozytywnie postrzegana na rynku pracowniczym, nowe osoby chętnie do nas przychodzą i chcemy wzmacniać wizerunek Grupy jako dobrego pracodawcy. Kontynuujemy budowanie programów rozwojowych, m. in. z ICAN Institute, kreujemy sprzyjające środowisko i oferujemy realne możliwości rozwoju w globalnej spółce, aby pozyskiwać najlepsze talenty do naszego zespołu – komentuje Andrzej Zygadło.
Spółka w kolejnych kwartałach planuje także rozwój na nowych rynkach. W tym celu zarząd aktywnie poszukuje celów akwizycyjnych, głównie w Europie i Azji. Obecnie w skład Grupy wchodzi 35 spółek w 18 krajach. Zakłady produkcyjne Seleny zlokalizowane są w Polsce, Korei Południowej, Chinach, Rumunii, Turcji, Kazachstanie, Hiszpanii i we Włoszech.