Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Big Cheese Studio: Cooking Simulator Shelter z bardzo dobrymi ocenami i wolumenem sprzedaży

Udostępnij

Cooking Simulator Shelter, najnowszy DLC do podstawowej wersji popularnego symulatora gotowania z portfolio Big Cheese Studio, który zadebiutował na Steam 18 listopada br., notuje pozytywne opinie na portalu Steam i wyższy wolumen sprzedaży w porównaniu do poprzednich popularnych wśród graczy dodatków, w tym DLC Pizza.  Jeszcze w tym roku twórca projektu zamierza zadebiutować na głównym rynku Giełdy Papierów Wartościowych (GPW) w Warszawie. Plany giełdowe Studia poprzedziła pierwsza oferta publiczna akcji spółki. Wartość oferty wyniosła 27,9 mln zł. Do spółki trafi 4,7 mln zł, które zostaną przeznaczone na nowe produkcje.

- Pozytywny odbiór Sheltera, liczący ponad 75% pozytywnych ocen, w pierwszych dniach od premiery, wskazuje że udało nam się sprostać wysokim oczekiwaniom graczy. Spodziewamy się, że udany debiut naszego najnowszego evergreen’ a będzie miał pozytywny wpływ na wyniki finansowe Big Cheese Studio w najbliższych miesiącach – mówi Łukasz Dębski, prezes zarządu Big Cheese Studio. – Warto podkreślić, że Shelter już teraz notuje większe zainteresowanie niż nasz poprzedni dodatek – Pizza – w analogicznym okresie po premierze. W ciągu pierwszych 5 miesięcy sprzedaży Pizza wygenerowała ponad 5 mln zł zysku netto – dodaje prezes Big Cheese Studio.

Płatny dodatek Shelter pojawił się na rynku 18 listopada 2021 r. Nowe DLC posiada wiele ciekawych urozmaiceń, w tym tryby polowania oraz rolnictwa, nowe mechaniki w postaci polowania na mutanty i wykorzystywania ich mięsa do przyrządzenia potraw, a także możliwość uprawy roślin na podziemnej farmie.

Cooking Simulator – sprzedażowy hit z portfolio produkcyjnego Big Cheese Studio – został wydany  na PC w połowie 2019 r. Obecnie jest najlepiej ocenianą grą o tematyce kulinarnej na portalu Steam. Projekt dostępny jest również w wersji na Nintendo Switch, Xbox One i PlayStation 4, w planach jest także wydanie produktu na platformy VR. W celu zdywersyfikowania grupy odbiorców, projekt jest na bieżąco rozwijany poprzez nowe dodatki.

W I półroczu br. spółka wypracowała 7,5 mln zł przychodów netto oraz 5,5 mln zł zysku, osiągając wzrost zysku netto o ponad 87% r/r. EBITDA za ten okres wyniosła 5,8 mln zł. Na wzrost wyników znaczący wpływ miała  rosnąca sprzedaż gry Cooking Simulator oraz jej dodatków.

Big Cheese Studio do końca grudnia br. zamierza zadebiutować na rynku regulowanym Giełdy Papierów Wartościowych (GPW) w Warszawie. W listopadzie spółka zakończyła ofertę publiczną, której wartość wyniosła  27,9 mln zł. W transzy małych inwestorów redukcja wyniosła blisko 70%.  Z tej kwoty do spółki trafi ponad 4,7 mln zł.

Środki z emisji nowych akcji przeznaczymy na dalszy rozwój naszego portfolio, przede wszystkim trzech nowych projektów: B17, Pizza Empire i projekt o roboczej nazwie Projekt V. Pracujemy intensywnie, aby kolejne produkty także przypadły do gustu graczom – mówi Łukasz Dębski.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus