Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Zysk netto PMPG Polskie Media wzrósł r/r do 5,54 mln zł w 2015 r.

Udostępnij

PMPG Polskie Media odnotowały 5,54 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w 2015 r. wobec 3,97 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka w raporcie.

Zysk operacyjny wyniósł 5,77 mln zł wobec 9 mln zł zysku rok wcześniej.

Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 51,8 mln zł w 2015 r. wobec 58,39 mln zł rok wcześniej.

W ujęciu jednostkowym zysk netto w okresie 2015 r. wyniósł 3,27 mln zł wobec 0,6 mln zł zysku rok wcześniej.

"W stosunku do poprzedniego roku Grupa odnotowała niższy poziom przychodów, na co, obok zmian w strukturze rynku reklamy, będącego głównym źródłem przychodów PMPG, miała wpływ również sytuacja polityczna i makroekonomiczna. Głównym czynnikiem wpływającym na wyniki firmy, odczuwalnym szczególnie w pierwszych trzech kwartałach 2015 r. było ograniczenie liczby kontraktów dla tygodnika 'Wprost', który pozostaje głównym aktywem Grupy. Inne czynniki, które w mniejszym stopniu wywierały wpływ na bieżącą sytuację finansową PMPG, to mało stabilna sytuacja w polskim sektorze przedsiębiorstw, które stanowią istotną grupę klientów Grupy, oraz spadek obrotu realizowanego w transakcjach bezgotówkowych" - napisał prezes Michał M. Lisiecki w liście do akcjonariuszy.

Prezes wskazał, że drugi (po "Wprost") tytuł stanowiący główne aktywo w portfolio - tygodnik „Do Rzeczy" - w 2015 r. 85% przychodów miał ze sprzedaży egzemplarzowej. Według prezesa, niski wyjściowy poziom wpływów z reklam powoduje, że tytuł ten ma jeszcze znaczący potencjał podnoszenia przychodów bez ponoszenia znaczących kosztów.

"W rok 2016 patrzymy z optymizmem, ponieważ jesteśmy Grupą Kapitałową zbudowaną na mocnych podstawach, które umożliwiają nam realizację strategicznych celów. A celem zarządu na rok 2016 jest utrzymanie stabilnego i przewidywalnego poziomu przychodów oraz przygotowanie strategii opartej właśnie na poszerzaniu obszarów działalności, dywersyfikacji źródeł przychodów oraz wzmocnieniu obecności w nowych mediach, m.in. w Internecie i kanałach mobilnych. W sferze planów jest również ekspansja zagraniczna spółki, m.in. uruchomienie projektu Machina International jako międzynarodowej platformy lifestyle'owej i rozrywkowej wydawanej równocześnie z redakcji w Warszawie i USA" - napisał także Lisiecki.


PGM (PMPG) Polskie Media jest grupą kapitałową funkcjonującą w szeroko pojętym obszarze mediów i komunikacji marketingowej. Jest m.in. wydawcą tygodników "Wprost" i "Do Rzeczy" oraz miesięcznika "Historia do Rzeczy", a także serwisów internetowych. Spółka debiutowała na GPW w 2006 r.
 

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus
Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus