Big Cheese Studio SA przydzieliła 797 264 akcji oferowanych podczas pierwszej oferty publicznej (IPO). Inwestorzy nabyli 662 264 istniejących akcji serii A oraz 135 000 nowo emitowanych walorów serii B. Cena emisyjna za jedną akcję wynosiła 35 zł. Popyt zgłoszony przez inwestorów przewyższył podaż dostępnych akcji. Średnia stopa redukcji zapisów w transzy małych inwestorów wyniosła 68,68 proc. Całkowita wartość oferty przekroczyła 27,9 mln zł, z czego do spółki trafi ponad 4,7 mln zł. Do końca br. Big Cheese Studio zamierza zadebiutować na głównym rynku GPW w Warszawie.
- Jesteśmy bardzo zadowoleni z przeprowadzonego IPO i zainteresowania, jakie wzbudziło wśród inwestorów. Wysoki poziom redukcji jest dla nas potwierdzeniem, że rynek docenia nasze dotychczasowe osiągnięcia i wierzy w przyjętą przez nas strategię rozwoju Studia. Dziękujemy wszystkim, którzy wzięli udział w ofercie, za okazane nam zaufanie. – mówi Łukasz Dębski, prezes zarządu Big Cheese Studio.
Oferta Big Cheese Studio objęła łącznie 797 264 akcji spółki, które reprezentują 19,28 proc. podwyższonego kapitału zakładowego i tyle samo głosów na Walnym Zgromadzeniu. Zgodnie z dokonanym przydziałem inwestorzy instytucjonalni objęli 558 085 akcji, stanowiących 70 proc. oferowanych akcji, do inwestorów indywidualnych trafiło 239 179 akcji stanowiących 30 proc. oferty.
Firmą inwestycyjną pośredniczącą w procesie oferty publicznej był Dom Maklerski BOŚ. Zapisy prowadzone były także przez uczestników konsorcjum dystrybucyjnego: mBank SA, Dom Maklerski BDM SA oraz IPOPEMA Securities SA. Oferującymi akcje Big Cheese Studio byli dotychczasowi akcjonariusze, w tym m.in. PlayWay SA. Po sprzedaży pakietu akcji PlayWay pozostał większościowym akcjonariuszem Spółki.
– Środki z emisji nowych akcji przeznaczymy na rozwój trzech nowych projektów, w tym Pizza Empire, B17 i projekt o roboczej nazwie Projekt V. Konsekwentnie realizujemy nasz główny cel, jakim jest produkcja i wydawanie gier o najwyższej jakości, przy zachowaniu dynamicznego tempa rozwoju oraz dyscyplinie kosztów wytworzenia projektu. Taka strategia przynosi nam satysfakcjonujące wyniki – mówi Jakub Rafał, dyrektor finansowy Big Cheese Studio.
W 2020 roku spółka wypracowała 8,2 mln zł zysku netto wobec 5,1 mln zł rok wcześniej. Zysk operacyjny wyniósł 8,7 mln zł w stosunku do 5,4 mln zł w roku 2019. Spółka odnotowała także wzrost przychodów – z 7,5 mln zł w 2019 roku do 11,4 mln zł w 2020. Tylko w pierwszej połowie br. Big Cheese Studio zanotowało 5,5 mln zł zysku netto oraz 5,8 mln zł zysku EBIT.
Do końca br. Big Cheese Studio chce dołączyć do grona spółek publicznych notowanych na GPW w Warszawie. Proces upublicznienia spółki wspiera Dom Maklerski BOŚ SA oraz kancelaria prawna SSW Pragmatic Solutions Spaczyński, Szczepaniak Sp.k.
Flagową produkcją spółki jest Cooking Simulator, której wolumen sprzedaży samej podstawki przekroczył 700 tys., a wraz z dodatkami ponad 1.1m. Gra wydana w wersji na PC w połowie 2019 roku jest aktualnie najpopularniejszą i najlepiej ocenianą grą o tematyce kulinarnej na portalu Steam. Od 2020 tytuł jest także dostępny w wersji na konsole Nintendo Switch i Xbox One. Kilka miesięcy temu produkcja zadebiutowała na PlayStation 4. Pod koniec lipca premierę miał Cooking Simulator VR na PC, kompatybilny z goglami do wirtualnej rzeczywistości – jeden z najlepszych debiutów gry VR w całej grupie PlayWay, a także jedna z najlepiej ocenianych gier VR na całej platformie Steam. Ponadto spółka wydała trzy płatne dodatki do flagowej wersji projektu w wersji na PC: Cooking Simulator - Cooking with Food Network, Cakes and Cookies oraz Pizza, a także dziewięć bezpłatnych dodatków tematycznych (DLC). W kolejnym roku tytuł będzie dostępny na Oculus Quest i PSVR.
- Na tym nie koniec, szykujemy dla fanów naszej produkcji nowy dodatek – Cooking Simulator Shelter. W najnowszej odsłonie na użytkowników czeka zupełnie nowa sceneria rozgrywki, nowe mechaniki oraz tryby gry – dodaje Łukasz Dębski.
Premiera Cooking Simulator Shelter nastąpi 18 listopada.