DRAGO entertainment – notowany na NewConnect deweloper gier wideo, pierwsze trzy kwartały 2021 roku zamyka rekordowymi wynikami. W tym okresie Spółka wypracowała przychody netto ze sprzedaży na poziomie ponad 7,1 mln zł, z czego ponad 6,6 mln zł odnotowano w samym III kwartale. Zysk netto od lipca do września osiągnął ponad 2,7 mln zł. Na osiągnięte wyniki finansowe wpływ ma sprzedaż bestsellerowego tytułu z portfolio produkcyjnego DRAGO entertainment – Gas Station Simulator. Sukces gry wpłynął także na podjęcie nowej strategii Studia na lata 2021 – 2023. Aktualnie Spółka rozpoczyna przygotowania do procesu przeniesienia akcji na rynek regulowany GPW w Warszawie.
DRAGO entertainment zamyka trzy kwartały 2021 roku ze znacznym wzrostem wyników finansowych. Zysk netto odnotowany od stycznia do września wyniósł ponad 2,5 mln zł, w porównaniu do analogicznego okresu ubiegłego roku, kiedy to firma odnotowała stratę. Od stycznia do września przychody ze sprzedaży osiągnęły ponad 7,1 mln zł, z czego znacząca część (ponad 6,6 mln zł) wypracowana została w samym III kwartale. EBITDA w ostatnim kwartale wyniosła ponad 2,9 mln zł.
– Jesteśmy bardzo zadowoleni ze sprzedaży naszej bestsellerowej gry Gas Station Simulator, która zadebiutowała na rynku 15 września. Przypomnę, że koszty produkcyjne gry zwróciły się nam zaledwie w 90 minut od premiery. Efekt debiutu gry nie tylko przerósł nasze oczekiwania, ale i stanowi znaczny wpływ poziomu przychodów ze sprzedaży – komentuje Joanna Tynor, prezes zarządu DRAGO entertainment.
Gra Gas Station Simulator trafiła już do ponad 300 tys. użytkowników. Ponadto twórcy gry, m.in. z uwagi na jej dynamiczny wzrost sprzedaży, szacują że do końca 2021 roku produkcja osiągnie poziom ok. 550 tys. sprzedanych sztuk. Wishlista tytułu wynosi ponad 300 tys. zapisów. Wydawcą gry jest Movie Games.
Aktualnie DGE (DRAGOENT) jest w trakcie tworzenia uniwersum Gas Station Simulator. We wrześniu Studio zapowiedziało nowy tytuł z serii – Road Diner Simulator. Produkcja zostanie wykonana w klimacie Gas Station Simulator, jednak tym razem zadaniem gracza będzie odnowienie i rozbudowa zniszczonej przydrożnej restauracji. W Road Diner Simulator Studio planuje dodać, podobnie jak w Gas Station Simulator, wiele urozmaiceń w postaci mini-gier oraz zabawnych wątków. Część z nich łączyć będzie obydwie gry.
Sukces Gas Station Simulator wpłynął także na niedawno podjętą decyzję dotyczącą aktualizacji strategii DRAGO entertainment na lata 2021 – 2023. 9 listopada Zarząd Spółki poinformował o założeniach nowoprzyjętej strategii. Dotyczą one m.in. zapowiedzi nowych tytułów oraz koncentrację na rozwoju tworzonych projektów, w tym road mapę Gas Station Simulator, z której wynikać będzie plan produkcji rozszerzeń, dodatków i kolejnych gier z tej samej serii. Mowa m.in. o zapowiedzianym Road Diner Simulator oraz Motel Simulator i Road House Simulator.
Nowoogłoszona strategia zakłada także rozpoczęcie procedury przeniesienia notowań akcji Spółki z NewConnect na główny rynek GPW w Warszawie.
Obecnie Spółka prowadzi zaawansowane prace nad autorskim projektem Winter Survival Simulator, którego premiera planowana jest na I kwartał 2022 roku. Tytuł powstający przy współpracy ze znanym podróżnikiem Markiem Kamińskim, również będzie rozwijany na podstawie road mapy. Po premierze Winter Survival Simulator, w związku z wykorzystaniem nowych technologii oraz mechanik, DRAGO entertainment swoje działania będzie koncentrować również wokół flagowej produkcji Red Frost. W 2022 roku firma zamierza wydać dwa kolejne tytuły: Food Truck Simulator i Airport Contraband.