Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

DRAGO entertainment ogłasza strategię na lata 2021 – 2023

Joanna Tynor, prezes DRAGO entertainment
Joanna Tynor, prezes DRAGO entertainment
Udostępnij

Po sukcesie Gas Station Simulator oraz przeglądzie portfolio zapowiedzianych na Steam gier, DGE (DRAGOENT) kontynuuje proces rozwoju prowadzonej działalności i przedstawia aktualizację strategii na lata 2021 – 2023. Nowoprzyjęta strategia zakłada koncentrację na rozwoju tworzonych projektów, w tym road mapę Gas Station Simulator, zapowiedź nowych tytułów oraz rozpoczęcie procedury przeniesienia notowań akcji Spółki z NewConnect na główny rynek regulowany GPW w Warszawie. W 2022 roku firma planuje premiery: Food Truck Simulator, Airport Contraband oraz Winter Survival Simulator. Ostatni tytuł zadebiutuje na rynku w I kwartale 2022 roku.

Zarząd DRAGO entertainment podsumował dotychczasową sprzedaż swojego ostatniego hitu – Gas Station Simulator, stopień zaawansowania prac nad projektami będącymi aktualnie w produkcji oraz dokonał przeglądu pozostałych zapowiedzianych tytułów na platformie Steam. W wyniku tego przeglądu powstała aktualizacja strategii na lata 2021 – 2023.

- Sukces Gas Station Simulator, duże zainteresowanie naszymi tytułami Road Diner Simulator i Winter Survival Simulator oraz plany związane z przeniesieniem notowań naszych akcji na rynek główny GPW, skłoniły nas do przeglądu obranej strategii. Poprzednia była przyjęta w momencie przygotowywań do wejścia na NewConnect. Dzisiaj śmiało możemy powiedzieć, że wkraczamy w nowy etap rozwoju DRAGO entertainment. Stabilizacja finansowa oraz zdobyte doświadczenie pozwalają nam wyżej stawiać poprzeczkę – mówi Joanna Tynor, prezes zarządu – Nasze podejście do rozwoju DRAGO jest ewolucyjne, a nie rewolucyjne. Dlatego też zamierzamy w dotychczasowej formule nie tylko budować swoje samodzielne projekty, ale i dalej współpracować z naszym głównym partnerem biznesowym – spółką Movie Games, która pełni rolę wydawcy i inwestora współfinansującego większość naszych projektów, w tym Gas Station Simulator, Road Diner Simulator, Food Truck Simulator oraz Airport Contraband. – dodaje.

W IV kwartale 2021 roku Studio zamierza opublikować road mapę do swojego bestsellerowego tytułu – Gas Station Simulator, którego budżet wyniósł około 0,45 mln zł i w pełni zwrócił się twórcom gry w zaledwie 1,5 godziny od premiery. Ze wspomnianej road mapy wynikać będzie plan produkcji rozszerzeń, dodatków i kolejnych gier z tej samej serii, w tym podanych już w strategii projektów: Road Diner Simulator, Motel Simulator i Road House Simulator.

Docelowo Gas Station Simulator otrzyma porty na PlayStation, Xbox i Nintendo Switch, a także do wersji VR.

Obecnie Spółka prowadzi zaawansowane prace nad swoim autorskim tytułem Winter Survival Simulator, którego premiera planowana jest na pierwszy kwartał 2022 roku. Tytuł także będzie rozwijany na podstawie road mapy.  Kolejnym krokiem  będzie rozwój Red Frost’ a – flagowego i największego tytułu od DRAGO entertainment. W przyszłym roku firma zamierza też wydać:  Food Truck Simulator i Airport Contraband.

Wraz z zaprezentowaniem nowej strategii rozwoju, Zarząd Spółki poinformował, że w związku z osiągnięciem sukcesu sprzedażowego tytułu Gas Station Simulator oraz zaawansowanym procesem prac nad projektami Food Truck Simulator i Airport Contraband, 9 listopada 2021 r. podpisane zostały stosowne aneksy do opisanych w Dokumencie Informacyjnym umów z inwestorem zewnętrznym współfinansującym ww. nisko- i średnio- budżetowe projekty.

Obecna kapitalizacja Spółki wynosi ponad 90 mln zł.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus