Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Vivid Games wygenerowała w październiku 2,5 mln zł przychodów i 0,11 mln zł straty netto

Udostępnij

Spółka wygenerowała w październiku najwyższe w tym roku przychody ze sprzedaży gier w wysokości niemal 2,5 mln zł. Wynik netto wyniósł -110 tys. zł, a EBITDA narastająco za 10 miesięcy wynosi 3,18 mln zł. Na rachunkach Spółki znajdowało się na koniec października 2,9 mln zł. W listopadzie największa z marek VVD (VIVID) – Real Boxing – obchodzi 9 urodziny. Kluczowy obecnie tytuł brandu - Real Boxing 2 wypracował w październiku najwyższą od lipca 2020 sprzedaż. Gra już za niespełna trzy tygodnie zadebiutuje na Nintendo Switch.

Real Boxing 2 to obecnie kluczowa z punktu widzenia generowanych przychodów pozycja w portfolio Vivid Games. Jako tytuł free-to-play wymaga od zespołu nieustannej pracy w duchu koncepcji game as a service (gra jako usługa).

Jestem pod dużym wrażeniem tego jak rozwija się marka Real Boxing w 9 lat od debiutu pierwszej części. Dzięki przeprowadzonym w ostatnich miesiącach aktualizacjom i uruchomieniu działań typu LiveOps metryki Real Boxing 2 biją kolejne rekordy. Średni przychód z gracza (ARPU) z kluczowego dla nas rynku, czyli USA, osiągnął w październiku poziom 6,75 zł, wobec 1,80 zł w styczniu 2020, gdy podjęliśmy decyzję o wyjściu poza uniwersum Rocky'ego. Zdecydowanie, bo ponad dwukrotnie w ciągu roku, podnieśliśmy też odsetek użytkowników korzystających z subskrypcji. Monetyzacja tytułu jest coraz bardziej efektywna. Właśnie rozpoczęliśmy kolejną kampanię LiveOps, która bazuje na danych zebranych w dwóch wcześniejszych kampaniach. Przygotowujemy też specjalne promocje na ‘’Black Friday’’. Obecna aktywność powinna znaleźć odzwierciedlenie w metrykach jeszcze w tym roku – podsumowuje Bartosz Biniecki, product owner marki Real Boxing w Vivid Games.

Spółka przygotowuje się już do podsumowania 2021 roku i intensywnie planuje prace na 2022.

Za nami kolejny miesiąc z przychodami na dobrym, rosnącym poziomie. Strata jest spowodowana w głównej mierze większymi niż we wcześniejszych miesiącach nakładami na UA, których efekty nie są jeszcze widoczne w przychodach za październik. Inwestycje, które obecnie realizujemy – nie tylko w UA, ale także w analizę danych i machine learning oraz przede wszystkim wzmocnienie zespołu z pewnością zaowocują w kolejnych okresach. Usprawniamy funkcjonowanie dwóch kluczowych dla osiąganych wyników działów – User Aquisition i Publishing’u. Na przełomie listopada i grudnia zaprezentujemy też zaktualizowaną strategię na rok 2022. Zorganizujemy zainteresowanym przestrzeń do zadawania pytań – deklaruje Jarosław Wojczakowski, prezes Vivid Games.   

Obok premiery Real Boxing 2 na Nintendo Switch, jeszcze w tym miesiącu na platformach iOS i Android zadebiutuje pozyskana w ramach programu wydawniczego w marcu br. gra karciana Chrono Cards: Mobbles (wcześniejsza nazwa Mobbles Cards). Globalny debiut zaplanowano na 24 listopada.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus
Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus