Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Skinwallet zaprezentował swój pierwszy projekt oparty o NFT

Udostępnij

SWT (SWALLET), notowana na NewConnect spółka zajmująca się obrotem dobrami cyfrowymi, prezentuje swój pierwszy projekt oparty o NFT, czyli non-fungible tokens. Cyber Warriors Army to zbiór 8 tys. unikalnych tokenów przedstawiających armię cyberwojowników - elitarnych bohaterów pochodzących z alternatywnej rzeczywistości świata CyberVersum. Stworzone przez Skinwallet cyfrowe uniwersum łączy klimat science-fiction z wątkami esportowymi. Będzie to pierwszy narracyjny projekt NFT budowany wspólnie przez zgromadzoną wokół niego społeczność oraz wyselekcjonowane grono uznanych artystów. Plany rozwoju nowego metawersum współtworzonego przez Skinwallet są szerokie i otwierają spółkę na dynamicznie rozwijające się trendy, takie jak NFT, inwestycje w dobra cyfrowe, czy creators economy.

Tokeny NFT to rodzaj kryptograficznego certyfikatu potwierdzającego, że dany plik to oryginał istniejący tylko w jednym egzemplarzu. Wykorzystanie NFT sprawia, że dobra cyfrowe stają się unikalne w taki sam sposób, w jaki ma to miejsce w przypadku konkretnych egzemplarzy przedmiotów fizycznych, co dotychczas było niemożliwe do odtworzenia w świecie wirtualnym. Uruchomiło to ogrom nowych możliwości związanych m.in. z handlem cyfrowymi dziełami sztuki czy inwestowaniem i uczyniło tokeny jednym z najgorętszych cyfrowych zjawisk ostatnich lat: szacuje się, że transakcje przeprowadzone dotychczas na rynku NFT były warte łącznie ponad 9,7 mld USD, przy czym tylko w ciągu ostatniego miesiąca wartość ta wyniosła prawie 2 mld USD. Rośnie też liczba unikalnych portfeli dokonujących transakcji dotyczących NFT: w ostatnim miesiącu było ich ponad 226 tys. w porównaniu do 17 tys. portfeli aktywnych rok temu. Teraz do grona podmiotów, które współtworzą rynek NFT dołącza Skinwallet, polska spółka zajmująca się obrotem dobrami cyfrowymi.

- Wchodzimy do świata NFT jako pierwsza ze spółek notowanych na warszawskiej giełdzie. Wiele miesięcy przygotowywaliśmy się do uruchomienia tego projektu i udało nam się umiejscowić premierę w czasie, gdy zainteresowanie tematyką jest naprawdę ogromne, a rynek rozwija się z kosmiczną prędkością. CyberVersum jest jednak zjawiskiem wyjątkowym również z kilku innych względów - opowiada Kornel Szwaja, prezes Skinwallet S.A.

Pierwszy projekt NFT wychodzący spod skrzydeł Skinwallet łączy elementy science-fiction z wątkami esportowymi: to narracyjna saga, której akcja rozgrywa się w alternatywnym świecie CyberVersum. Rozwój cywilizacji umożliwił jego mieszkańcom m.in. odbywanie międzywymiarowych podróży, a największe emocje społeczeństwa budzą rozgrywki esportowe. Świat ten wykształcił grupę Performerów - profesjonalistów zawodowo zajmujących się przemieszczaniem pomiędzy cyfrowymi światami i wcielaniem w bohaterów najpopularniejszych esportowych turniejów.

- W naszym świecie mamy do czynienia z różnymi federacjami zrzeszającymi Performerów. Najbardziej elitarną z nich jest Cyber Warriors Army, skupiająca w swoich szeregach 8 tysięcy najlepszych wojowników. Wykorzystanie tokenów NFT powoduje, że każdy z nich jest postacią unikalną. To z ich perspektywy będziemy oglądać CyberVersum, a wraz z rozwojem projektu naszych bohaterów spotykać będą kolejne przygody - przedstawia Kornel Szwaja, prezes Skinwallet S.A.

Kluczową cechą projektu jest jego zorientowanie na budowę community. Społeczność będzie decydowała m.in. o kolejnych zdarzeniach w historii CyberVersum, która rozwijana będzie na różne sposoby, w tym z wykorzystaniem klasycznych środków narracji (takich jak komiks) oraz przez emisję kolejnych serii tokenów. Jednym z pierwszych wyborów społeczności będzie decyzja o wyborze metawersum, czyli wirtualnej platformy, w którym powstanie przestrzeń dedykowana projektowi.

- Chcemy oddać CyberVersum w ręce jego bohaterów-użytkowników. Planujemy przy tym szeroki zakres działań aktywizujących, w tym konkursy czy turnieje esportowe. Będziemy także uruchamiać kolejne partnerstwa w świecie Web3, dzięki którym posiadacze naszych tokenów będą otrzymywać unikalne przedmioty do wykorzystania w najpopularniejszych metawersach, takich jak The Sandbox - tłumaczy Szwaja.

Kolejnym ważnym elementem projektu jest jego aspekt wizualny: za stworzenie kolekcji tokenów odpowiedzialny jest Rafał Szłapa, czołowy polski ilustrator, grafik i twórca komiksów, w tym uznanej serii Bler.

- Ogromnie cieszymy się ze współpracy z Rafałem i planujemy działania z kolejnymi utalentowanymi twórcami. CyberVersum będzie ekosystemem przyjaznym dla artystów z różnych środowisk twórczych, działających wokół projektów NFT i technologii Web3, w tym grafików, projektantów cyfrowej mody i programistów. Chcemy zaoferować im m.in. platformę marketingową i wsparcie technologiczne, wspierając rozwój i umożliwiając skupienie się na tworzeniu treści najwyższej jakości. Planujemy także uruchomienie programu stypendiów. Artyści będą członkami naszej społeczności, która będzie miała możliwość działać wspólnie z nimi - opowiada Szwaja.

W ramach projektu zaplanowano również wydarzenia skierowane bezpośrednio do fanów e-sportu. Członkowie społeczności będą mogli wziąć udział w ekskluzywnych rozgrywkach esportowych. W dłuższej perspektywie CyberVersum będzie również wirtualnym gospodarzem profesjonalnych turniejów z udziałem popularnych drużyn i graczy. Skinwallet liczy, że jego wieloletnia obecność na rynku dóbr cyfrowych zaowocuje kooperacjami z organizacjami, które dotychczas nie są obecne w ekosystemie Web3.

- Jako Skinwallet mamy długoletnie relacje z wieloma markami i organizacjami esportowymi, które zaprosimy do naszego cyfrowego świata. Planujemy m.in. specjalne edycje licencjonowanych tokenów stworzonych we współpracy z nimi. Chcielibyśmy stać się dla tych organizacji pomostem pozwalającym na wejście do ekosystemu Web3 – dodaje Szwaja. – Jeszcze niedawno metawersy były tematem niszowym, który teraz jednak - m.in. za sprawą ostatnich zapowiedzi Marka Zuckerberga - wchodzi do mainstreamu i przyciąga największych graczy. Facebook planuje przeznaczać na budowę swojego uniwersum aż 10 mld dolarów rocznie, czyli ¼ swojego zysku. To ogromny krok dla całej wirtualnej społeczności. - dodaje Szwaja.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus