Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

GAMIVO wchodzi w segment cloud gamingu

Udostępnij

GMV (GAMIVO), właściciel platformy transakcyjnej dla gier i towarów cyfrowych, zaczyna współpracę z administratorem jednej z największych w Europie platform cloud gamingowych – Boosteroid, tym samym rozpoczyna działalność w segmencie cloud gamingu. Granie w chmurze umożliwia korzystanie z najnowszych gier typu AAA o zaawansowanych ustawieniach graficznych nawet na słabszych komputerach oraz urządzeniach, na których uruchomienie tytułów przeznaczonych dla systemu Windows byłoby normalnie niemożliwe. Spółka nieustannie się rozwija, a wejście w nowy segment jest odpowiedzią na potrzeby graczy.

GAMIVO rozszerza działalność o sektor cloud gamingu, czyli możliwość gry poprzez streaming. Oznacza to, że sprzęt, którym dysponuje użytkownik, nie musi charakteryzować się dużą mocą obliczeniową, żeby grać w najnowsze produkcje o zaawansowanych ustawieniach graficznych. Dzięki cloud gamingowi do zabawy wystarczy nawet Smart TV. To również łatwy sposób, aby na urządzeniach z systemem macOS, Linux, iOS czy Android grać w produkcje przeznaczone dla Windowsa. Jest to szczególnie istotne w kontekście problemów z dostępnością nowych układów graficznych oraz konsol dziewiątej generacji takich jak PlayStation 5, Xbox Series X. Potrzebne jest jednak stabilne połączenie internetowe, ponieważ rozgrywka przesyłana jest z serwera na urządzenie użytkownika za pośrednictwem sieci.

– Cieszymy się ze współpracy z Boosteroid, dzięki której możemy zaoferować graczom usługę cloud gamingu. Eliminuje ona trudności dotyczące wymagań systemowych oraz dostępności urządzeń. W ramach współpracy na naszej platformie będzie można nabyć subskrypcję usług oferowanych przez serwis Boosteroid. Naszym celem jest dotarcie do szerokiego grona graczy poprzez ułatwienie dostępu do najnowszych gier – komentuje Mateusz Śmieżewski, prezes GAMIVO.

Wejście w segment cloud gamingu jest kolejnym etapem rozwoju GAMIVO. Niedawno Spółka poszerzyła ofertę o akcesoria gamingowe i gry w wersji fizycznej. Platforma oferuje m.in. myszki, słuchawki, klawiatury, gry pudełkowe, figurki oraz inne przedmioty kolekcjonerskie dla graczy. Ponadto oferta produktowa stale poszerza się w miarę dołączania do GAMIVO kolejnych sprzedawców, dystrybutorów i wydawców.

– Wprowadzenie akcesoriów gamingowych zostało bardzo dobrze przyjęte przez użytkowników platformy. Zamierzamy stale rozwijać naszą działalność i odpowiadać na potrzeby użytkowników naszego serwisu. Cloud gaming to kolejny ważny krok dla Spółki. Nie zaprzeczamy, że w przyszłości współpraca z Boosteroid może ulec zacieśnieniu – dodaje Mateusz Śmieżewski.

Gamivo stawia na dynamiczny wzrost organiczny realizowany m.in. poprzez ekspansję na nowe rynki oraz wzmacnianie zaangażowania obecnych i przyciąganie nowych sprzedawców. Spółka w kwietniu dołączyła do grona spółek notowanych na rynku NewConnect i planuje przejście na Rynek Główny GPW.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus