Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Startuje IPO Big Cheese Studio

Udostępnij

Big Cheese Studio SA opublikowała Prospekt związany z ruszającą dziś pierwszą publiczną ofertą akcji. Oferta obejmuje emisję do 135.000 nowych akcji oraz sprzedaż do 870.000 akcji istniejących. Środki pozyskane z emisji nowych akcji zostaną przeznaczone na rozbudowę zespołu i produkcję trzech tytułów. Głównym akcjonariuszem spółki jest PlayWay SA, którego udział w liczbie głosów na Walnym Zgromadzeniu spółki - po pełnej realizacji oferty publicznej, tj. uplasowaniu wszystkich nowych akcji i sprzedaży wszystkich akcji sprzedawanych, wyniesie 50,18%. Firmą inwestycyjną pośredniczącą w procesie jest Dom Maklerski BOŚ SA. Zapisy w transzy małych inwestorów prowadzone będą od 29 października do 8 listopada br.  

W I półroczu 2021 r. Spółka wypracowała 7,5 mln zł przychodów netto oraz 5,5 mln zł zysku, co oznacza blisko 2‑krotny wzrost r/r. EBITDA za ten okres wyniosła 5,8 mln zł. Na wzrost wyników decydujący wpływ miała  rosnąca sprzedaż Cooking Simulator oraz DLC. W tym okresie Spółka sprzedała 130 tys. sztuk gry (w porównaniu do 115 tys. rok wcześniej) oraz 29 tys. sztuk DLC Cooking with Food Network, 37 tys. sztuk DLC Cakes and Cookies, 41 tys. sztuk DLC Pizza.

- Po globalnym sukcesie Cooking Simulator jesteśmy gotowi do rozpoczęcia naszej historii na rynku kapitałowym. Jesteśmy dumni z dotychczasowych sukcesów sprzedażowych gry oraz dodatków, które podtrzymują zainteresowanie grą i pozwalają zwiększyć jej monetyzację. Mamy ambitne plany rozwoju tego projektu oraz pomysły na nowe projekty. Finansowanie pozyskane od inwestorów pozwoli przyspieszyć ich realizację – informuje Łukasz Dębski, prezes zarządu Big Cheese Studio.

Przedmiotem oferty jest do 135.000 nowo emitowanych akcji serii B oraz do 870.000 akcji serii A oferowanych przez głównych  akcjonariuszy spółki. Rolę firmy inwestycyjnej w procesie pełni Dom Maklerski BOŚ S.A. W procesie spółkę wspiera także kancelaria prawna SSW Pragmatic Solutions Spaczyński, Szczepaniak Sp.k.

- Pozyskany od inwestorów kapitał zamierzamy przeznaczyć przede wszystkim na produkcję trzech tytułów, w tym bezpośrednio na rozbudowę zespołu deweloperskiego. W mniejszym stopniu wpływy z emisji pozwolą sfinansować działania marketingowe, testy oraz tłumaczenie gier – dodaje Łukasz Dębski.

Harmonogram oferty przewiduje składanie zapisów w transzy małych inwestorów w dniach od 29 października do 8 listopada br. Prospekt oraz szczegóły oferty publicznej, w tym warunki i zasady składania zapisów na akcje, od dziś dostępne są na stronie internetowej oferta.bigcheesestudio.com oraz dodatkowo, wyłącznie w celach informacyjnych, na stronie internetowej Domu Maklerskiego BOŚ S.A. bossa.pl/oferta/rynek-pierwotny/emisje/big-cheese-studio-sa

Big Cheese Studio to autor sprzedażowego hitu Cooking Simulator, wydanego w 2019 r. Realistyczna gra symulacyjna rozgrywa się z perspektywy pierwszej osoby. Podczas rozgrywki gracz może sprawdzić swoje kulinarne umiejętności poprzez gotowanie smacznych i nietuzinkowych potraw.  Produkcja w pierwotnej wersji na PC, miała też premierę na Nintendo Switch, Xbox One, PlayStation 4 oraz na urządzeniach VR. Projekt Cooking Simulator wciąż jest rozwijany. W planach są udostępnienia kolejnych płatnych dodatków do gry, a także porty na kolejne platformy. Obecna liczba fanów gry na platformie Discord liczy ponad 10 tys. osób. Sprzedaż tytułu przekroczyła do tej pory wolumen 700 tys. egzemplarzy, a wraz z dodatkami 1,1 mln.

- Chcemy produkować i wydawać gry o najwyższej jakości, które będą wykorzystywały potencjał promocyjny Cooking Simulatora, a jednocześnie wyjdą poza samą tematykę gotowania, zwiększając tym samym potencjał sprzedaży – mówi Łukasz Dębski. – Chcę jednak zaznaczyć, że jestem dumny z tego, że jesteśmy znani z globalnego produktu, jakim jest Cooking Simulator. Rozgrywka jest najpopularniejszą na świecie grą o gotowaniu. Sprzedaż tytułu cały czas utrzymuje się na bardzo wysokim poziomie. Pomimo upływu dwóch lat od premiery, w I półroczu 2021 sprzedaż gry i dodatków była wyraźnie wyższa niż rok wcześniej. Około 80% sprzedaży  generowane jest przez trzy największe rynki świata: Amerykę Płn., Europę Zachodnią i Azję, a 66% przychodu pochodzi z najbogatszych krajów danych regionów. Pozwala nam to z roku na rok osiągać coraz to lepsze wyniki finansowe i zwiększać monetyzację tytułu dzięki DLC – dodaje. 

Strategia Big Cheese Studio zakłada jednoczesne prace nad 2-3 produktami rocznie. Do 2023 r. spółka planuje udostępnić trzy własne tytuły. Mowa o B17 Squadron, Pizza Empire oraz jednym niezapowiedzianym projekcie. Spółka prowadzi aktywną politykę dywidendową oraz jest beneficjentem programu IPBOX.

Harmonogram Oferty:

Termin

Czynność

14 października 2021 roku

Publikacja Prospektu (rozpoczęcie Oferty)

28 października 2021 roku (do godz. 16.00)

Budowa Księgi Popytu

nie później niż 29 października 2021 roku do godz. 8.00

Opublikowanie ostatecznej liczby Akcji Oferowanych, ostatecznych liczb Akcji Oferowanych poszczególnym kategoriom Inwestorów oraz Ceny Akcji Oferowanych

29 października – 8 listopada 2021 roku

Zapisy na Akcje Oferowane w TMI (w dniu 8 listopada 2021 roku zapisy do godz. 17.00)

29 października – 9 listopada 2021 roku

Zapisy na Akcje Oferowane w TDI (w dniu 9 listopada 2021 roku zapisy do godz. 17.00)

do 9 listopada 2021 roku

Ewentualne zapisy na Akcje Oferowane składane przez Inwestorów Zastępczych, którzy odpowiedzą na zaproszenie Koordynatora Oferty

do 15 listopada 2021 roku

Przydział Akcji Oferowanych

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus
Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus