W pierwszym półroczu 2021 r. polski producent ekskluzywnej bielizny damskiej wypracował 6,7 mln zł skonsolidowanego zysku netto (wzrost o 30204 proc. r/r), zysk operacyjny wyniósł 8,7 mln zł (wzrost o 400 proc. r/r), EBITDA 16,9 mln zł (wzrost o 550 proc. r/r) natomiast skonsolidowane przychody wzrosły o 21,7 proc. do 94,9 mln zł. Najlepsza w historii jest również sytuacja finansowa Grupy E&H. Na koniec pierwszego półrocza br. Spółka nie posiadała długu netto a jej środki pieniężne wyniosły rekordowe 13,8 mln zł, (wzrost o 518% r/r).
- Praca, którą wykonaliśmy w zeszłym roku, jeśli chodzi o optymalizację i reorganizację biznesu Grupy EAH (ESOTIQ) przynosi owoce. Udało nam się osiągnąć wyraźnie lepsze wyniki pierwszego półrocza w porównaniu do ubiegłego roku, pomimo tego, iż w styczniu br. mieliśmy lockdown. Utrzymaliśmy dobry poziom sprzedaży internetowej przy jednoczesnym zwiększeniu o ponad 33-38 proc. r/r sprzedaży w salonach własnych i franczyzowych, które odpowiadają za ponad 60 proc. sprzedaży ogółem. Pomimo rekordowych zysków pierwszego półrocza na kolejne kwartały patrzymy z umiarkowanym optymizmem, głownie z uwagi na możliwe lokalne lockdowny oraz rosnące problemy logistyczne z Azją - powiedział Adam Skrzypek. Prezes Zarządu Esotiq & Henderson S.A
Dodał, iż Grupa E&H zamierza utrzymać pozycję lidera jeśli chodzi o sprzedaż bielizny w kraju.
Duży nacisk położymy też na dalszy rozwój kanału e-commerce oraz zabezpieczenie i dywersyfikację łańcucha dostaw, a także optymalizację wielkości zamówień i zapasów towarów – mówi Adam Skrzypek.
Na koniec I półrocza 2021 r. powierzchnia handlowa wyniosła 18,77 tys. m2 (-1% r/r). Sieć salonów marki Esotiq liczyła 307 salonów, w tym 243 franczyzowych oraz 64 własnych.
Na poziomie jednostkowym w I półroczu 2021 Esotiq & Henderson S.A wypracował 48,7 mln zł przychodów ze sprzedaży, odnotowując 7,3 mln zł EBIT oraz 6,2 mln zł zysku netto.