Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Big Cheese Studio czeka na zatwierdzenie Prospektu przez KNF

Łukasz Dębski, CEO Big Cheese Studio
Łukasz Dębski, CEO Big Cheese Studio
Udostępnij

Big Cheese Studio, producent i wydawca gier wideo na PC i konsole, twórca sprzedażowego hitu – Cooking Simulator czeka na decyzję KNF w sprawie zatwierdzenia Prospektu złożonego w związku z dopuszczeniem i wprowadzeniem akcji Spółki do obrotu na głównym rynku GPW w Warszawie. Spółka planuje debiut w czwartym kwartale br. Wcześniej Studio rozważa przeprowadzenia  publicznej oferty akcji. Większościowym akcjonariuszem Big Cheese Studio jest PLW (PLAYWAY).

- W marcu br. złożyliśmy do Komisji Nadzoru Finansowego Prospekt  Big Cheese Studio. Liczymy, że w tym roku  dołączymy do grona spółek publicznych notowanych na rynku regulowanym GPW. Debiut na głównym rynku jest jednym z naszych najważniejszych tegorocznych celów. Rozważamy przeprowadzenie publicznej oferty akcji, pozyskane w ten sposób środki od inwestorów przeznaczylibyśmy na rozbudowę zespołu i produkcje nowych gier – informuje Łukasz Dębski, prezes zarządu Big Cheese Studio.

Flagowym projektem Big Cheese Studio jest Cooking Simulator, który miał premierę 6 czerwca 2019 roku. Od tego czasu produkt jest regularnie rozwijany poprzez udostępnianie płatnych i bezpłatnych dodatków. Gra ma obecnie 83 proc. pozytywnych ocen na platformie Steam. W 2020 roku projekt został udostępniony także na Nintendo Switch i Xbox One, a w 2021 r. na Play Station 4 oraz  VR.

- Nasz Cooking Simulator, to evergreen, czyli gra o długim cyklu życia oraz wysokim potencjale sprzedażowym. Po dwóch lata od premiery gra nadal bardzo dobrze się sprzedaje -  poprawiamy kolejne wyniki kwartalne, półroczne oraz roczne. W tym unikalnym projekcie połączyliśmy trzy ważne dla graczy elementy – tworzenie, rywalizację i zabawę. Gracz tworzy dania zgodne ze sztuką kucharską oraz ma możliwość porównania nabytych w grze umiejętności z osiągnięciami innych graczy. Dzięki systematycznie wydawanym aktualizacjom, gra nieprzerwanie utrzymuje spore grono aktywnych graczy i wciąż pozyskuje nowych. Mamy graczy z USA, Chin i krajów Unii Europejskiej. Patrząc na oceny i wolumen sprzedaży Cooking Simulator na PC, nasz projekt jest TOP 1 grą o gotowaniu na świecie  – dodaje Łukasz Dębski.

Od momentu premiery gry wydanych zostało dwanaście dodatków tematycznych, tzw. live ops, zwiększających widoczność w sklepie, związanych z rzeczywistymi wydarzeniami, m.in. Oktoberfest, Halloween, Modern Kitchen, czy SUPERHOT, w tym trzy płatne DLC – Cooking with Food Network, Cakes and Cookies oraz Pizza. Spółka w Q4 2021 planuje wydać czwarty DLC – Cooking Simulator Shelter.

- To co nas cieszy to fakt, że mamy zaangażowaną społeczność, a gra daje dużo możliwości symulacji i zabawy. Podczas jednej sesji gracz spędza w grze średnio 70 minut, co jest bardzo dobrym wynikiem. – komentuje prezes Big Cheese Studio.

Wraz z rozwojem działalności, produktów i kompetencji, Big Cheese Studio konkretyzuje rynek odbiorców skupiając się  na projektowaniu gier z gatunku symulatory, Tycoon oraz manager/ekonomia.

Strategia Big Cheese Studio zakłada zwiększenie liczby premier własnych oraz rozwój segmentu wydawniczego. Aktualnie spółka pracuje nad trzema własnymi grami.

Spółka zamierza produkować i wydawać gry o najwyższej jakości, przy jednoczesnym zachowaniu dynamicznego tempa rozwoju oraz dyscyplinie kosztów wytworzenia projektu.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus