Grupa ULG (ULTGAMES) wypracowała 12,8 mln zł przychodów netto w pierwszej połowie 2021 r. To 70 proc. wzrost w stosunku do analogicznego okresu 2020. Od stycznia do czerwca br. skonsolidowany zysk netto wyniósł 4,3 mln zł, a zysk z działalności operacyjnej prawie 4 mln zł. Spółka pracuje m.in. nad swoim największym pod względem budżetu projektem – Ultimate Hunting oraz sequelem popularnej gry Ultimate Fishing Simulator.
- Strategia Ultimate Games zakłada systematyczne zwiększanie przychodów i zysku netto. Wyniki r/r potwierdzają, że ten cel konsekwentnie realizujemy. Wypracowaliśmy za pierwsze półrocze 70 proc. skonsolidowanych przychodów netto więcej niż w tym samym czasie rok wcześniej. Obecnie koncentrujemy się na droższych i większych grach, które mają przełożyć się na jeszcze lepsze wyniki finansowe. Wydajemy i robimy też coraz większe i droższe wersje konsolowe. W 2021 roku planujemy łącznie ok. 100 premier. – mówi Mateusz Zawadzki, prezes zarządu Ultimate Games.
W 2021 roku Ultimate Games wprowadziło do sprzedaży Castle Flipper na komputery, Train Station Renovation oraz Rover Mechanic Simulator w wersji na konsole. W najbliższym czasie planowane są premiery Farming Life, Bakery Simulator oraz Car Mechanic Simulator 18. Dodatkowo pod koniec roku spółka powinna opublikować darmowy prolog gry Priest Simulator.
Zespół Ultimate Games pracuje obecnie także nad Ultimate Hunting, której budżet wyniesie 3-5 mln, to najdroższa produkcja w Grupie Kapitałowej. Realistyczny symulator polowań, skierowany do fanów gier outdoor, adventure & hunting, zadebiutuje na PC, w trybie Early Access, w 2022 roku. Docelowo gra zostanie wydana na konsole oraz urządzenia dedykowane wirtualnej rzeczywistości (VR).
Produkcja powstaje na silniku Unreal Engine 4. W celu podniesienia jakości projektu, przed jego pełną premierą spółka rozważy przeniesienie Ultimate Hunting na silnik Unreal Engine 5.
Jedną z najważniejszych produkcji Ultimate Games jest także Ultimate Fishing Simulator 2.
- Naszym celem jest wyznaczenie nowych standardów, jeśli chodzi o symulatory wędkarskie. W UFS 2 szykujemy wiele różnych ulepszeń oraz całkiem nowych elementów. Sequel będzie znacznie lepszy graficznie od pierwszej części, dodatkowo wprowadzimy wiele nowych gatunków ryb, nowe systemy dynamicznej wody i SI ryb – dodaje Mateusz Zawadzki.
Ultimate Fishing Simulator to obecnie najwyżej oceniany symulator w swojej kategorii – odsetek pozytywnych recenzji na platformie Steam sięga prawie 90 proc. Na platformie Steam już teraz dostępne jest bezpłatne demo symulatora, w którym gracze mogą sprawdzić jedno z łowisk, amerykańskie Jackson National Park – Snake River. Jednocześnie trwają prace, których celem jest dostosowywanie pierwszej części UFS pod wymogi chińskiego rynku. Niedługo rozpocznie się certyfikacja tytułu. Szczegółowe informacje dotyczące daty premiery oraz ceny zostaną opublikowane w późniejszym terminie.