ASB (ASBIS), wiodący dystrybutor z wartością dodaną, deweloper i dostawca produktów, rozwiązań i usług IT oraz IoT na rosnących rynkach Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki, według wstępnych danych szacunkowych wypracował w sierpniu 2021 roku skonsolidowane przychody na poziomie ok. 243 mln USD, wobec 206 mln USD w sierpniu 2020 r., co oznacza wzrost o około 18%.
„Sierpień to z reguły jest jeszcze miesiąc spowolnienia wakacyjnego w naszej branży, jednak w tym roku sprzedaż była bardzo wysoka – był to drugi, po marcu, najlepszy miesiąc pod względem przychodów w tym roku. Wypracowaliśmy solidny, 18-proc. wzrost przychodów, z którego jesteśmy bardzo zadowoleni, i który jest zgodny z naszymi planami. Nadchodzące miesiące będą dla nas szczególnie ważne, ponieważ wkraczamy w najbardziej intensywny i pracowity dla naszej branży okres. Jesteśmy do niego bardzo dobrze przygotowani i z niecierpliwością na niego czekamy” –powiedział Costas Tziamalis, Członek Zarządu oraz Dyrektor ds. Relacji Inwestorskich i Ryzyka ASBISc Enterprises Plc.
„Produktami, które zanotowały najwyższe wzrosty sprzedaży w sierpniu 2021 r. były akcesoria oraz laptopy, szczególnie MacBook Air. Jeśli chodzi o geograficzną strukturę sprzedaży, to wyróżniało się 5 krajów z najwyższymi przychodami: Rosja, Ukraina, Kazachstan, Słowacja oraz rejon Środkowego Wschodu. Bardzo dobrze radziła sobie również Polska, która w sierpniu odnotowała znaczący wzrost sprzedaży. Dodatkowo, porównując przychody wypracowane przez spółkę polską ASBIS Poland w lipcu i sierpniu tego roku widać, że w sierpniu przychody te były niemal dwukrotnie wyższe” –dodał Costas Tziamalis.