Najszybciej rosła sprzedaż i zyski za granicą – w Rumunii i w Czechach – w efekcie poczynionych inwestycji.
Przejęta w 2019 r. marka SANGE DE TAUR stała się wolumetrycznym liderem rynku win spokojnych w Rumunii. Wraz z rozwojem marki ZAREA dało to 21,1% wzrostu sprzedaży w Rumunii. Na rynku czeskim wina musujące MUCHA SEKT sukcesywnie zwiększały udziały rynkowe, co było głównym czynnikiem dynamicznie rosnącej sprzedaży w segmencie Czechy i Słowacja – o 42,9%.
Przychody ze sprzedaży na rynku polskim wzrosły o 8,3% do 493,0 mln zł. Rosnącym powodzeniem cieszyły się zarówno nowe propozycje produktów takie jak WINIARNIA ZAMOJSKA, czy bezalkoholowy CIN&CIN Free, jak i znane konsumentom od lat wina FRESCO, PORTADA, CONO SUR, czy napoje bezalkoholowe PICCOLO. Dynamicznie rosnąca sprzedaż w sklepach spożywczych pozwoliła z nadwyżką zrekompensować spowodowany pandemią COVID-19 spadek sprzedaży do gastronomii.
Sprzedaż Grupy rosła w tempie 13,9% osiągając poziom 673,2 mln. Przełożyło się to na wzrost zysku z działalności operacyjnej (EBIT) o 33,1%, który wyniósł 77,9 mln zł. Zysk netto przypadający akcjonariuszom jednostki dominującej wzrósł o 31,6% do wartości 45,6 mln zł i jest najwyższym wynikiem w historii Grupy AMB (AMBRA). Uwzględniając dobrą kondycję finansową i perspektywy rozwoju Zarząd zaproponował podniesienie dywidendy z 0,70 zł w roku ubiegłym do 0,95 zł na jedną akcję.
„W trudnych warunkach pandemii ilościowe spożycie alkoholu spadło. Konsumenci sięgali chętniej po produkty z wyższej półki, dzięki czemu wartość rynku alkoholi wzrosła o 5,1%. Postępujący trend premiumizacji wspiera naszą strategię koncentracji na produktach o wysokiej wartości. Rosnąca sprzedaż win i alkoholi w naszej sieci sklepów CENTRUM WINA / DISTILLERS LIMITED, inwestycje w dystrybucję premium w Czechach oraz rozwój produktów regionalnych pozostają filarami naszej strategii” – mówi Robert Ogór, Prezes Grupy AMBRA.