Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Cena maksymalna w ofercie publicznej Artifex Mundi ustalona na 33 zł za akcję

Udostępnij

Cena maksymalna w ofercie publicznej Artifex Mundi została ustalona na poziomie 33 zł za akcję, podała spółka. Oferta obejmuje do 6,65 mln akcji.

17 października rozpoczną się zapisy w transzy detalicznej, a od 26 października dla inwestorów instytucjonalnych. Przydział akcji planowany jest na 28 października, a debiut na listopad 2016 roku.

Artifex Mundi pracuje nad dywersyfikacją swojej działalności, uzupełniając segment gier premium typu HOPA (Hidden Object Puzzle Adventure) o gry z segmentu free-to-play oraz rozwijając działalność wydawniczą. W oparciu o flagową serię "Nightmares from the Deep" firma postanowiła wejść na rynek free-to-play i w sierpniu udostępnił tytuł "Nightmares from the Deep: A Hidden Object Game" na iPady. Obecnie gra jest na etapie tzw. soft launchu, co pozwoli na dopracowanie produkcji oraz lepsze dopasowanie jej do oczekiwań graczy. Wraz z udostępnieniem gry na kolejne platformy rozpocznie się kampania promocyjna, której celem będzie zwiększenie liczby użytkowników, podano w informacji.

Spółka pracuje również nad rozwojem trzech kolejnych gier w segmencie free-to-play. Jedną z nich jest "Bladebound", która w wersji testowej została już udostępniona polskim graczom posiadającym urządzenia mobilne z systemem Android. W przypadku dwóch kolejnych tytułów prace są na bardzo zaawansowanym etapie, zaznaczono również.

"Nasze gry typu HOPA generują stabilne przychody, jednak to produkcje free-to-play pozwolą na skokowe zwiększenie skali naszego biznesu. Wierzymy, że ten potencjał docenią inwestorzy" - powiedział prezes Artifex Mundi Tomasz Grudziński, cytowany w komunikacie.

W sprzedaży znajdują się obecnie 44 gry. Natomiast od rozpoczęcia działalności łączna liczba pobrań wszystkich tytułów spółki "znacząco" przekroczyła 30 mln. Artifex Mundi zwiększa również liczbę urządzeń i platform na których dostępne są jego gry. Są wśród nich urządzenia mobilne, konsole, komputery oraz domowe centra rozrywki (Apple TV).  Najważniejszymi rynkami dla spółki pozostają USA, Azja i Europa Zachodnia.

"W tym roku wydaliśmy pierwsze gry na Xbox One i PlayStation 4, dzięki czemu nasze największe hity stają się dostępne dla coraz większej grupy odbiorców. Nie zapominamy także o urządzeniach mobilnych, ponieważ to właśnie w tym segmencie najszybciej rosną nasze przychody" - dodał Grudziński.

Spółka planuje pozyskać z oferty akcji około 15 mln zł na rozwój, a poza nową emisją do inwestorów trafią też istniejące walory. Oferta obejmuje łącznie do 6,65 mln akcji zwykłych, z których 6,15 mln stanowią istniejące papiery, a 500 tys. to akcje nowo utworzone.

W transzy detalicznej (około 15% oferty) zapisy ruszają 17 października i potrwają do 21 października do godziny 23.59. W transzy dla inwestorów instytucjonalnych przewidziane jest około 85% oferty, a zapisy będą pomiędzy 26 a 27 października. Przydział akcji planowany jest na 28 października, a debiut na GPW powinien odbyć się w listopadzie 2016 r.

W 2014 roku spółka miała 16,7 mln zł przychodów i 5,7 mln zł zysku netto. W 2015 r. przychody i wynik netto wzrosły odpowiednio do 17,5 mln zł i 7 mln zł. W I półroczu 2016 r. przychody wyniosły 10,6 mln zł, a zysk netto 3,3 mln zł.

Spółka jest wydawcą oraz producentem gier przygodowych. W portfolio Artifex Mundi znajdują się obecnie 44 gry, z których sześć w latach 2011-2015 zarobiła ponad 3 mln zł każda. Artifex Mundi kończy prace nad czterema grami free-to-play, z których przychody powinny być widoczne w wynikach już w 2017 r.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus