Woodpecker.co S.A., spółka technologiczna oferująca aplikację pełniącą rolę inteligentnego asystenta sprzedaży B2B, zbliża się do debiutu na NewConnect. Zarząd Giełdy Papierów Wartościowych podjął uchwałę w sprawie wprowadzenia akcji serii A Woodpecker.co S.A. do alternatywnego systemu obrotu na rynku NewConnect. W czerwcu br. Woodpecker.co S.A. z sukcesem przeprowadził publiczną ofertę sprzedaży akcji o łącznej wartości 11 mln zł. W procesie wprowadzenia akcji do obrotu, w roli Autoryzowanego Doradcy, Spółkę wspiera INC.
- Jesteśmy już na ostatniej prostej w drodze do giełdowego debiutu. To dla nas ważny krok, odzwierciedlający dynamiczny rozwój spółki i rozbudowę skali działalności. Konsekwentnie realizujemy strategię, której efekty widać w coraz lepszych wynikach finansowych. Czekamy na wyznaczenie pierwszego dnia notowań akcji na NewConnect. Serdecznie dziękuję za zaangażowanie w tym procesie zarówno całemu zespołowi Woodpecker.co, jak i naszym doradcom. – komentuje Mateusz Tarczyński, prezes zarządu Woodpecker.co.
Woodpecker.co S.A. oferuje oprogramowanie w modelu SaaS ułatwiające pozyskiwanie nowych klientów i utrzymywanie relacji poprzez automatyzację czasochłonnych procesów związanych z komunikacją. Narzędzie znajduje zastosowanie m.in. w procesie aktywnej sprzedaży, pozyskiwania partnerów biznesowych i rekrutacji pracowników.
W I półroczu 2021 r. Woodpecker.co wypracował ponad 6,5 mln zł przychodów, co stanowi 33,8 proc. wzrost w porównaniu do wyniku za I półrocze 2020 roku. Jeszcze szybciej rosły zyski spółki – wynik EBITDA wyniósł blisko 1,5 mln zł, a zysk netto - ponad 1,0 mln zł i był ponad 3‑krotnie wyższy niż w porównywalnym okresie roku poprzedniego.
- Szybki wzrost zyskowności to jedna z korzyści działania w modelu SaaS, który pozwala generować nową sprzedaż przy niższych kosztach. Dzięki temu z każdej nowej sprzedaży realizujemy coraz lepsze wyniki. Nasz zysk po pierwszym półroczu już jest większy niż w całym ubiegłym roku. Co ważne, coraz więcej przychodów osiągamy ze sprzedaży zaawansowanych pakietów abonamentowych. Przekłada się to na dynamiczny wzrost ARPA, który w II kwartale po raz pierwszy przekroczył 100 USD, a rok wcześniej był na poziomie 72 USD. – dodaje Mateusz Tarczyński.
Z aplikacji Woodpecker.co korzystają klienci z ponad 70 krajów, w tym prawie połowa to firmy z USA według danych na dzień 30 czerwca 2021 r. Rozwiązanie wyróżnia się łatwą implementacją, wysokim poziomem bezpieczeństwa i wskaźnikiem dostarczalności wiadomości. Możliwość integracji z kilkudziesięcioma popularnymi narzędziami tj.: Gmail, Zapier czy Pipedrive, pozwala odbiorcom aplikacji sprawniej przeprowadzić proces automatyzacji.
Skrócony rachunek Zysków i Strat oraz prognozy finansowe Woodpecker.co S.A. (w tys. PLN)
2017 |
2018 |
2019 |
2020 |
H1 2021 |
2021F |
2022F |
2023F |
|
Sprzedaż |
2 636 |
5 353 |
7 832 |
10 032 |
6 518 |
13 556 |
19 583 |
26 798 |
Koszty operacyjne |
2 543 |
5 143 |
7 394 |
8 876 |
5 169 |
10 490 |
13 184 |
15 573 |
EBITDA |
93 |
247 |
502 |
1 159 |
1 470 |
3 361 |
7 351 |
13 332 |
Zysk netto |
65 |
173 |
345 |
852 |
1 045 |
2 464 |
5 135 |
9 019 |
Woodpecker.co S.A. planuje dalszą penetrację oraz zwiększanie swojego udziału w rynku poprzez realizację wdrożonej strategii rozwoju. Spółka zamierza także rozbudowywać swoje narzędzie o możliwość automatyzacji komunikacji prowadzonej za pośrednictwem kolejnych kanałów, tj. telefonicznie i poprzez social media. Planuje w ten sposób dotrzeć do nowych klientów z różnych branż.