LPP odnotowało 173,03 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w IV kw. 2015 r. wobec 245,07 mln zł zysku rok wcześniej. Niższy był również zysk w całym roku.
"Aby wypracować zadowalające zyski w IV kwartale 2015 roku, spółka mocno kontrolowała koszty działalności operacyjnej, dzięki czemu zysk operacyjny wyniósł 236 mln zł (o 5% niższy od osiągniętego przed rokiem). Z powodu wahań kursów walut, w IV kwartale 2015 spółka poniosła koszty 20 mln ujemnych różnic kursowych, co wpłynęło na obniżenie zysku netto do poziomu 173 mln zł w IV kwartale, wobec 246 mln zł przed rokiem" - czytamy w komunikacie. Zysk operacyjny wyniósł 235,89 mln zł wobec 248,25 mln zł zysku rok wcześniej.
Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 1 575,02 mln zł w IV kw. 2015 r. wobec 1 404,94 mln zł rok wcześniej.
"Przychody ze sprzedaży w IV kwartale 2015 roku były wyższe o 12% od osiągniętych przed rokiem. Marża brutto obniżyła się z 59% przed rokiem do 54,8% w omawianym okresie. Powodem tego był wzrost kursu USD/PLN o około 20% r/r, który spowodował wzrost kosztu zakupu towarów, nabywanych głównie w Azji w walucie USD" .
Przychody ze sprzedaży w sklepach porównywalnych w IV kwartale 2015 roku wzrosły o 2,8% (z pominięciem zmian kursów walut lokalnych w krajach, gdzie działają spółki GK LPP SA).
LPP podało, że w IV kwartale 2015 roku w salonach Reserved zrealizowano sprzedaż w wysokości 754,2 mln zł, zaś w placówkach Cropp w wysokości 234,3 mln zł. Sprzedaż zrealizowana w IV kwartale w sklepach House wyniosła 216,4 mln zł, w sklepach Mohito 174,9 mln zł, zaś w salonach Sinsay 104,9 mln zł.
W całym 2015 r. spółka miała 352,04 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w porównaniu z 481,86 mln zł zysku rok wcześniej, przy przychodach ze sprzedaży w wysokości 5 130,35 mln zł w porównaniu z 4 769,29 mln zł rok wcześniej.
W ujęciu jednostkowym zysk netto w 2015 r. wyniósł 344,07 mln zł wobec 283,9 mln zł zysku rok wcześniej.
W IV kwartale 2015 roku powierzchnia sieci sklepów należących do LPP wzrosła o 44,7 tys. m2. Na koniec IV kw. 2015 roku GK LPP dysponowała 1 627 sklepami o łącznej powierzchni 843,5 tys. m2.
LPP zarządza 6 markami modowymi - Reserved, Cropp, House, Mohito, SiNSAY i Tallinder. Spółka jest notowana na GPW w Warszawie od 2001 roku.