- W portfolio klientów Redge Technologies są m.in.: TVN Discovery Polska, Play Mobile Iliad Group, TV3 Group, Canal+ Polska, Vectra.
- Po obiecującym I kwartale – wynik brutto wzrósł o 219% rok do roku – firma kontynuuje rozwój nowych produktów i usług skoncentrowanych wokół technologii dla telewizji internetowej, m.in. funkcjonalności związanych z DAI (Dynamic Ad Insertion)
- W planach: ekspansja na rynki europejskie i inwestycje kapitałowe w innowacyjne technologie, komplementarne z rozwiązaniami firmy
Warszawa, 29.06.2021 – Atende Software, największy dostawca usług w zakresie telewizji internetowej w Polsce, po zmianie właściciela na przełomie roku, ogłasza zmianę nazwy i komunikacji wizualnej. W portfolio Redge Technologies – bo taka jest nowa nazwa firmy – pozostają klienci zarówno z Polski, w tym TVN Discovery Polska, Play Mobile Iliad Group, jak i Europy, w tym bałtycka TV3 Group. Każdego dnia Redge Technologies poprzez swoje rozwiązania technologiczne dla internetowego wideo zapewnia świadczenie usług dla milionów użytkowników końcowych.
Ambitne plany
Redge Technologies posiada unikalne kompetencje technologiczne, silne zaplecze kapitałowe oraz pozycję lidera rynku w Polsce i krajach bałtyckich. Strategia firmy na najbliższe lata opiera się na trzech filarach. Pierwszym jest koncentracja na usługach chmurowych, opartych o API, drugim - stworzenie powtarzalnego produktu OTT (over-the-top) dla lokalnych i regionalnych właścicieli unikalnego kontentu, natomiast trzecim - projekty wdrożeniowe dla nadawców, operatorów pay TV i telekomów na rynku międzynarodowym. Firma rozważa także inwestycje kapitałowe w podmioty rozwijające innowacyjną technologię, komplementarną z jej rozwiązaniami.
Wszystko to pod nową nazwą i z nowym logo. – Nazwa Redge Technologies odnosi się bezpośrednio do architektury naszych rozwiązań - edge computing, której istotą jest przetwarzanie danych jak najbliżej użytkownika. Jednocześnie nawiązujemy do naszych najważniejszych produktów: redGalaxy i redGuardian – mówi Przemysław Frasunek, członek zarządu Redge Technologies.
Solidne wyniki kwartalne i kolejne wdrożenia
Redge Technologies pracuje obecnie nad kolejnymi wdrożeniami technologii w Polsce i zagranicą. Wśród nich są projekty realizowane dla grupy TVN Discovery, TV Play Baltics, Filmoteki Narodowej - Instytutu Audiowizualnego oraz Wytwórni Filmów Dokumentalnych i Fabularnych. Tej wiosny TV3, największa bałtycka grupa mediowa, wdrożyła platformę OTT oferującą treści w modelu AVOD, opartą o technologię dostarczoną przez Redge Technologies. Widzowie nowej odsłony serwisu TV3 Play na Litwie, Łotwie i w Estonii otrzymują bezpłatny dostęp do ponad 190 tysięcy materiałów wideo o łącznej długości ponad 40 tys. godzin.
Powiększająca się lista klientów w Polsce i zagranicą pozwoliła na uzyskanie w I kwartale zysku brutto o 219% wyższego w porównaniu z tym samym okresem 2020 roku. – Naszemu rozwojowi będzie sprzyjał rosnący rynek telewizji internetowej, na którym coraz większy udział zdobywają właściciele unikalnego, często lokalnego kontentu – dodaje Frasunek.
Redge Media i Redge Guardian
Redge Technologies od początku działalności koncentruje się na rozwoju i komercjalizacji autorskiej platformy technologicznej Redge Media (dawn. redGalaxy) stanowiącej podstawę do budowy serwisów telewizji internetowej. Platforma składa się ze wszystkich komponentów, które są niezbędne do obsługi pełnego łańcucha przetwarzania i monetyzacji treści wideo. Redge Technologies jest także operatorem jednego z największych rozproszonych systemów dystrybucji treści (CDN) w regionie.
Począwszy od 2015 r. firma rozwija również platformę Redge Guardian (dawn. redGuardian), pierwszy krajowy system klasy operatorskiej do ochrony przed atakami DDoS.
– W obszarze wysokiej skalowalności i cyberbezpieczeństwa naszym największym wyzwaniem będzie koncentracja na rozwoju produktów i usług dla sieci 5G. Wierzymy także, że cybersuwerenność nie powinna być pustym hasłem. Jedynym sposobem na realizację tej koncepcji jest rozwój rodzimych technologii – dodaje Frasunek.
Redge Technologies zobowiązało się do rebrandingu w ramach zmiany właścicielskiej na przełomie roku. Akwizycja w formule wykupu menedżerskiego, została zrealizowana przez Custodia Capital, firmę inwestycyjną wspierającą małe i średnie podmioty w Europie Środkowo-Wschodniej.