DDI (DDISTANCE), notowany na NewConnect twórca gier niezależnych z Krakowa, opublikował dzisiaj dokument informacyjny sporządzony na potrzeby rozpoczynającej się publicznej oferty akcji serii C nowej emisji.
- Z emisji akcji serii C Spółka planuje pozyskać do 4,5 mln zł, cena emisyjna wynosi 2 zł za akcję
- Środki z emisji zostaną przeznaczone na realizację projektów studia, w tym Serial Cleaners, gry pod nazwą kodową „Project Cardinal” we współpracy z Paradox Interactive AB, podniesienie jakości gier i koncentrację na grach AA, wzmocnienie zespołów produkcyjnego i marketingowego oraz realizację projektu badawczo-rozwojowego opracowywanego w ramach GameINN
- Zapisy w transzy inwestorów indywidualnych w dn. 24 czerwca - 14 lipca br. za pośrednictwem platformy inwestycyjnej NWAI Dom Maklerski http://enwai.pl lub bezpośrednio w spółce
Uchwała dotycząca emisji akcji serii C została podjęta na Walnym Zgromadzeniu Akcjonariuszy w dn. 21 czerwca br. i przewiduje podwyższenie kapitału zakładowego spółki poprzez emisję do 2.250.000 akcji zwykłych na okaziciela serii C w drodze subskrypcji otwartej, pozbawienie dotychczasowych akcjonariuszy prawa poboru w całości, zmianę Statutu Spółki i wprowadzenie akcji do alternatywnego obrotu na rynku NewConnect. Cena emisyjna akcji serii C została również ustalona przez Walne Zgromadzenie i wynosi 2 zł za jedną akcję.
Środki pozyskane z emisji zostaną przeznaczone na:
- dokończenie produkcji i wydanie gry Serial Cleaners (premiera w II poł. 2021) - przede wszystkim na koszty zespołu produkcyjnego, przeprowadzenie testów, wykonanie konwersji gry na konsole oraz marketing. Do zakończenia produkcji i wydania gry do zainwestowania pozostaje kwota ok. 1 mln zł. Budżet gry opiewa na kwotę ok. 2,5 mln zł, z czego do końca pierwszego kwartału 2021 sfinansowano już ok. 1,5 mln zł
- produkcję, współfinansowanie i wydanie największej gry w historii Spółki pod nazwą kodową „Project Cardinal” we współpracy z Paradox Interactive AB (premiera w 2023). Aktualnie zakończone zostały prace koncepcyjne nad projektem oraz dokumentacją projektową i rozpoczęto fazę preprodukcji. Finansowanie tytułu zgodnie z umową podzielone jest pomiędzy spółkę a Paradox Interactive AB na zasadzie partnerskiej, natomiast finansowanie działań marketingowych realizowane będzie przez Paradox Interactive AB
- dokończenie własnego projektu badawczo-rozwojowego w ramach programu GameINN pod nazwą "Opracowanie systemu narracyjnego do tworzenia gier fabularnych przy użyciu silnika Unity". Wartość dofinansowania projektu wynosi ok. 5,3 mln zł, przy kosztach całkowitych projektu ok. 7,9 mln zł
- podniesienie jakości tworzonych gier i przejście w wyższy próg cenowy oraz wzmocnienie zespołu Draw Distance. Koncentracja na grach AA (cena wyjściowa gry od 29,99 EUR/USD), wymaga podniesienia budżetów produkcyjnych na grę do ok. 5 mln zł oraz zwiększenie zatrudnienia do ok. 45 osób (z 30 osób obecnie), w celu wzmocnienia i dalszej profesjonalizacji organizacji, aby prowadzić skuteczne działania sprzedażowe oraz produkcję dwóch wysokiej jakości gier jednocześnie
- Za nami bardzo owocne targi E3, na których zaprezentowaliśmy Serial Cleaners oraz zespół produkcyjny, co spotkało się z bardzo ciepłym przyjęciem ze strony graczy i mediów. Fakt umieszczenia naszej produkcji w licznych zestawieniach najciekawszych gier targów, pozwala nam wierzyć w jej sukces i w to, że obraliśmy właściwą drogę jako producent i wydawca gier wideo. Chcemy kontynuować rozwój studia i przejść do tworzenia gier z segmentu AA – mówi Michał Mielcarek, Prezes Zarządu Draw Distance S.A.
Serial Cleaners ukaże się jeszcze w tym roku - prace produkcyjne dobiegają końca, a najbliższe prezentacje gry zaplanowane są na lipiec (pokaz rozgrywki) oraz sierpień (zwiastun z okazji targów Gamescom). Jednocześnie Spółka rozpoczęła pracę nad „Project Cardinal”, współfinansowanym przez Paradox Interactive AB.
- Skupiamy się na dokończeniu Serial Cleaners, ale już działamy także przy Project Cardinal, który oficjalnie zapowiemy w przyszłym roku. To będzie największa i najważniejsza gra w historii Spółki. Na potrzeby tego tytułu planujemy wzmocnić zespół, zatrudniając osoby z dużym doświadczeniem w produkcji i wydawaniu gier. Umożliwią nam to środki pozyskane z emisji. Ponadto dzięki nim usprawnimy proces produkcyjny i podniesiemy kwalifikacje obecnych pracowników, dzięki czemu będziemy w stanie tworzyć dwie wysokiej jakości gry jednocześnie – dodaje Michał Mielcarek.
Harmonogram oferty publicznej Draw Distance S.A.