Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Przedsprzedaż Inpro spadła o 43% r/r do 95 lokali w III kw. 2016 r.

Udostępnij

Grupa kapitałowa INP (INPRO) zrealizowała przedsprzedaż (w rozumieniu zawartych umów przedwstępnych sprzedaży netto) na poziomie 95 umów w III kw. br., co stanowi o 43% mniej niż rok wcześniej, podała spółka.

"Na spadek poziomu przedsprzedaży względem okresu porównawczego miały wpływ w szczególności mniejsza w porównaniu do ubiegłego roku oferta mieszkań w sprzedaży, kształt tej oferty, przesunięcia w harmonogramach rozpoczęcia sprzedaży kolejnych inwestycji deweloperskich, jak również efekt wysokiej bazy. Trzeci kwartał ubiegłego roku był rekordowym kwartałem sprzedażowym na przestrzeni ostatnich kilku lat. Dla porównania spadek sprzedaży za III kwartał 2016 r. w odniesieniu do porównywalnego kwartału 2014 roku wynosi 11 % (taki sam spadek Grupa zanotowała przy porównaniu trzecich kwartałów 2016 r. i 2013 r.)" - czytamy w komunikacie.

Na początek III kwartału 2016 roku Inpro S.A. posiadało o około 100 lokali mniej w ofercie niż rok wcześniej. Jednocześnie w ofercie znalazła się niższa niż w roku ubiegłym ilość lokali z segmentu mieszkań popularnych oraz mieszkań z segmentu o podwyższonym standardzie w przedziale cenowym 5 200 - 6 200 zł/ m2, podano również.

"Obecnie trwają prace dotyczące przygotowania do realizacji i wprowadzenia oferty nowych inwestycji - spółka oczekuje między innymi na decyzję o pozwoleniu na budowę osiedla Azymut w Gdyni, spełniającego ww. kryteria segmentu o podwyższonym standardzie. Jednocześnie biorąc pod uwagę obserwowany poziom popytu na rynku deweloperskim oraz dostępny w grupie zakres inwestycji oczekujących na wprowadzenie do sprzedaży, Inpro S.A. spodziewa się stopniowej poprawy poziomu przedsprzedaży w najbliższym miesiącach" - czytamy dalej.

Firma Inpro, powstała w 1987 roku, działa na rynku trójmiejskim. Jest notowana na GPW od 2011 r. W 2015 roku Grupa Inpro przekazała 556 lokali.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus