Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Świetny kwartał LiveChat Software

Udostępnij

Jak na początku każdego miesiąca LiveChat Software poinformowała o liczbie aktywnych klientów. Tradycyjnie już może pochwalić się godną podziwu dynamiką wzrostu. Na 1 stycznia 2016 z rozwiązań spółki korzystało 13 493 użytkowników czyli o +43% więcej niż w analogicznym okresie 2015.

Chociaż baza klientów spółki rośnie nieprzerwanie od debiutu na GPW, porównując dane z lat 2014 i 2015 można zaobserwować ciekawą zmianę. O ile pierwsza połowa minionego roku charakteryzowała się podobnym przyrostem użytkowników jak w roku 2014, o tyle od lipca widać znaczne przyspieszenie. Wpływ na to mogła mieć rozszerzona w ubiegłym roku liczba planów abonenckich. Dwa dodatkowe plany, w tym najniższy, lepiej trafiły w oczekiwania mniejszych klientów i pomogły w ograniczeniu współczynnika odejść.

Dynamicznie zwiększająca się baza klientów w drugim półroczu ubiegłego roku powinna pozytywnie wpłynąć na wyniki spółki w zakończonym kwartale. Na podstawie dotychczasowych zależności między liczbą użytkowników a wielkością przychodów można przyjąć, że zakończony w grudniu 2015 kwartał będzie dla spółki rekordowym – sprzedaż po raz pierwszy może przekroczyć 14 mln zł. Ponieważ LiveChat wykorzystuje model biznesowy, w którym koszt pozyskania nowego klienta jest bliski zeru można przyjąć, że rekordowe przychody przełożą się ponownie na rekordowe zyski.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus
Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus