Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

BM Banku Millennium: CD Projekt – komentarz po konferencji dotyczącej wyników za 4Q23

Udostępnij

CD Projekt zaprezentował dane finansowe za IV kwartał i tym samym za cały 2023 rok. Przychody ze sprzedaży Spółki zwiększyły się do 462.3 mln PLN (+40.5% r/r), EBIT osiągnął poziom 183.7 mln PLN (+28.7% r/r), zaś zysk netto wyniósł 187.0 mln PLN (+38.9% r/r). Przedstawione wyniki należy uznać za bardzo dobre. Nie tylko przewyższyły one rynkowe oczekiwania, ale także sprawiły, że cały rok 2023 był drugim najlepszym okresem w dotychczasowej historii Grupy. W 4Q'23 przychody Spółki napędzane były głównie mocną sprzedażą gry Cyberpunk 2077 oraz dodatku Widmo Wolności (premiera 26 września), który do końca grudnia rozszedł się w liczbie ponad 5 mln egzemplarzy. Wydane DLC zbiera dodatkowo świetne opinie zarówno od graczy, jak również od przedstawicieli branży, posiadając na dzień dzisiejszy 89% pozytywnych recenzji na platformie Steam. Wprawdzie spodziewamy się, że w najbliższych latach Spółkę czekać będą słabsze perspektywy wynikowe, to jednak zainteresowanie jej walorami powinno ulegać stopniowej poprawie wraz ze zbliżającym się harmonogramem premier.

  • Dynamiczny wzrost przychodów r/r. W 4Q’23 przychody Grupy wzrosły o 40.5% r/r, co było w głównej mierze zasługą dynamicznie rosnącej sprzedaży w segmencie produkcji gier (CR PROJEKT RED; +47.2% r/r). Rezultat ten to pochodna wspomnianej już wyżej udanej premiery dodatku Widmo Wolności do Cyberpunk 2077. Przychody uzyskane przez DLC oraz podstawową wersję gry odpowiadały za około 80% wartości rocznej sprzedaży w całym segmencie.
  • Koszty SG&A rosną w tempie szybszym od przychodów. Na przestrzeni analizowanego okresu, w dalszym ciągu pod presją pozostawały koszty sprzedaży Spółki, które w relacji kw./kw. wzrosły o blisko 40%. Największy wpływ na to miały rosnące koszty promocji produktów Studia w segmencie CD PROJEKT RED (produkcja gier), co związane było zwłaszcza z promocją dodatku Widmo Wolności oraz wsparciem sprzedaży tytułu Cyberpunk 2077 (w tym również edycji Cyberpunk 2077: Ultimate Edition wydanej w grudniu 2023 r.). W przypadku segmentu GOG.COM (platforma cyfrowej dystrybucji gier) dynamika kosztów sprzedaży w 4Q’23 była istotnie niższa i wyniosła 10.0% r/r (efekt zwiększenia skali działalności). Jeszcze szybsze tempo wzrostu w 4Q’23 obserwowane było natomiast na poziomie kosztów ogólnego zarządu, których to przyrost wyniósł aż 151.4% r/r. Był to przede wszystkim efekt zwiększenia nakładów na prace nad przyszłymi tytułami, wyższych wynagrodzeń kadry zarządzającej, a także rosnących kosztów związanych z funkcjonowaniem dotychczasowego oraz z wprowadzeniem nowych Programów motywacyjnych (A i B).
  • Zysk netto istotnie wyższy niż przed rokiem. Skonsolidowany zysk netto Grupy w 4Q’23 osiągnął poziom 187.0 mln PLN i był o 38.9% wyższy niż przed rokiem. Uzyskany wynik sprawił, że zakończony niedawno rok obrotowy był drugim najlepszym okresem w dotychczasowej historii CDR (CDPROJEKT) (w 2023 r. łączny zysk netto wyniósł 481.1 mln PLN, tj. +38.8% r/r). Jednocześnie warto również zwrócić uwagę na poprawę wskaźników rentowności netto w poszczególnych segmentach, jak i w całej Grupie. Na przestrzeni 2023 r. wskaźnik ten w przypadku Spółki wzrósł z poziomu 36.4% do 39.1%, na co znaczący wpływ miała poprawa wyników w segmencie CD PROJEKT RED (zysk netto w 4Q23’ +43.4% r/r; efekt premiery dodatku Widmo Wolności do gry Cyberpunk 2077).
  • Stabilny cash flow. Sytuacja finansowa Spółki na koniec 2023 r. pozostaje solidna, pomimo przeprowadzonych inwestycji w produkcję nowych tytułów (ok. 273 mln PLN), a także wypłaty dywidendy na rzecz akcjonariuszy (99.9 mln PLN). Przepływy z działalności operacyjnej Grupy na przestrzeni roku zwiększyły się do 610.9 mln PLN (+204.9 mln PLN r/r), działalność inwestycyjna wykazała 607.3 mln PLN ujemnych przypływów pieniężnych (-271.7 mln PLN r/r) zaś cash flow z działalności finansowej wyniósł -103.3 mln PLN (+100.9 mln PLN r/r).
  • Premiery nowych tytułów nie przed końcem 2026 r. Spółka jesienią 2022 r. ogłosiła przyjęcie nowej, bardzo ambitnej strategii, która zakłada prace na kilkoma tytułami jednocześnie. Gry te mają być realizowane w ramach 3 franczyz: uniwersum Wiedźmina (3 projekty), Cyberpunka (1 projekt), a także zupełnie nowe IP (1 projekt).
    • „Projekt Polaris” - pierwsza gra z nowej trylogii wiedźmińskiej i najbardziej zaawansowana produkcja; zespół pracujący nad tytułem liczy ok. 450 osób; projekt ma wejść w fazę produkcyjną w II półroczu 2024 r (obecnie faza preprodukcyja); spodziewamy się że tytuł zadebiutuje nie wcześniej niż pod koniec 2026 r.
    • „Projekt Canis Majoris” - remeak pierwszej odsłony Wiedźmina rozwijany we współpracy ze studiem Fool’s Theory; projekt ma być zbudowany na silniku Unreal Engine 5, wykorzystując narzędzia wypracowane na potrzeby „Projektu Polaris”; tytuł znajduje się obecnie w fazie preprodukcyjnej.
    • „Projekt Syriusz” - gra z uniwersum Wiedźmina z elementami rozgrywki wieloosobowej; projekt znajduje się w fazie preprodukcyjnej i rozwijany jest przez studio The Molasses Flood; w tworzeniu tytułu zaangażowanych jest obecnie niespełna 40 osób.
    • „Projekt Orion” - kontynuacja gry Cyberpunk 2077 opracowana przez bostońskie studio CD Projektu - The Molasses Flood; projekt znajduje się w fazie koncepcyjnej; nad tytułem pracuje obecnie 47 osób.
    • „Projekt Hadar” - zupełnie nowe IP znajdujące się w fazie koncepcyjnej; zespół pracujący nad tytułem liczy obecnie ok. 20 osób.
  • Rekomendacja Zarządu ws. wypłaty dywidendy. Zarząd Spółki zarekomendował przeznaczenie na dywidendę kwoty 99.9 mln PLN z zysku za rok 2023, co daje 1 PLN dywidendy na akcję (podobnie jak rok temu). Ponadto dzień dywidendy miałby przypadać na 21 czerwca, zaś jej wypłata nastąpić ma 27 czerwca 2024 r.
Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus