Giełda Papierów Wartościowych w Warszawie wyznaczyła pierwszy dzień notowań akcji MAZOP Group S.A. na rynku NewConnect. Polski producent opakowań dla e-commerce, przemysłu i branży motoryzacyjnej już 14 maja planuje debiut na małej giełdzie. Do obrotu zostaną wprowadzone akcje serii A, B oraz C. Spółka, która w ostatnich latach dynamicznie rozwija swoją działalność na rynkach zagranicznych, wchodzi na giełdę z jasno określonymi planami dalszego rozwoju i ambicją umacniania pozycji w branży opakowaniowej.
MAZOP Group konsekwentnie realizuje strategię dynamicznej ekspansji zagranicznej. W 2024 roku eksport odpowiadał za 58% całkowitych przychodów Grupy. Produkty firmy trafiają do klientów w 24 krajach, a kluczowymi rynkami pozostają Niemcy, Holandia, Francja oraz kraje skandynawskie. Szczególnie dynamiczny wzrost sprzedaży spółka odnotowała w Holandii (55% r/r), Szwecji (40% r/r) oraz Finlandii (182% r/r). W 2024 roku MAZOP Group otworzył własne biuro handlowe w Niemczech oraz powołał spółkę zależną MAZOP GmbH w Monachium, co umożliwiło prowadzenie sprzedaży bezpośredniej i zwiększenie marżowości.
– Zdecydowaliśmy się na zmianę modelu współpracy w Niemczech, rezygnując z pośredników i budując własny dział handlowy. To był odważny krok, ale już teraz widzimy, że przynosi oczekiwane efekty. W pierwszym kwartale 2025 roku dostarczyliśmy nasze produkty do ponad 60 firm, co jest wynikiem trzykrotnie wyższym w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku.– mówi Krzysztof Rusin, prezes zarządu MAZOP Group SA.
W 2024 roku Grupa osiągnęła skonsolidowane przychody przekraczające 40 mln zł. Dzięki nowoczesnemu parkowi maszynowemu MAZOP Group jest obecnie w stanie wyprodukować do 72 mln opakowań rocznie. W kolejnych latach spółka planuje dalsze inwestycje w rozwój infrastruktury produkcyjnej, przygotowując się do zakupu nowych linii technologicznych wraz ze wzrostem wykorzystania obecnych mocy.
– Debiut na NewConnect traktujemy jako naturalny etap rozwoju spółki. Na wcześniejszych etapach korzystaliśmy z emisji akcji wśród prywatnych inwestorów. Teraz jesteśmy gotowi na dalszy wzrost, budowę wartości dla akcjonariuszy oraz zwiększanie naszej obecności na rynkach międzynarodowych. Wierzymy w potencjał polskiego rynku kapitałowego i chcemy dzielić się naszym rozwojem z inwestorami – dodaje Krzysztof Rusin.
MAZOP Group systematycznie poszerza także swoje portfolio produktowe. W ostatnim czasie spółka wdrożyła kontenery paletowe łączące tekturę, drewno i wypełnienia z pianek oraz papierowego plastra miodu, Fixboxy z folią poliuretanową do zabezpieczania komponentów elektronicznych oraz Safeboxy – innowacyjne opakowania chroniące przesyłki przed ingerencją i kradzieżą. Dużym zainteresowaniem cieszy się również Rollbox Pro – wzmocniona wersja klasycznej owijki do książek i dokumentów, której sprzedaż w 2024 roku osiągnęła poziom 1,86 miliona sztuk. Firma rozwija także ekologiczne wypełnienia z papierowego plastra miodu, zdobywające popularność w przemyśle meblarskim i branży automotive.
MAZOP rozwija także swoją spółkę zależną Sheep Me, specjalizującą się w usługach fulfillmentu dla sektora e-commerce. W 2024 roku Sheep Me zwiększyło swoje przychody o 60%, osiągając poziom 1,7 mln zł. W planach na kolejne lata jest dalsze skalowanie i rozbudowa tego segmentu działalności.