Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Grupa Otmuchów podsumowuje 2023 r. i zapowiada zwiększenie wolumenu produkcyjnego w kategorii żelek

Udostępnij

Zakłady Przemysłu Cukierniczego Otmuchów jeden z największych producentów słodyczy w Polsce oraz jeden z wiodących producentów żelków w Europie, podsumowuje wyniki finansowe w 2023 r. W minionym roku Grupa wypracowała bardzo dobre wyniki finansowe, w szczególności warto podkreślić bardzo dobrą rentowność, która na poziomie EBITDA wyniosła 31,1 mln zł, co oznacza wzrost o 287 proc. rdr. oraz zysku netto, który osiągnął wartość 13,7 mln zł, w odniesieniu do straty rok wcześniej. W 2023 r. widoczne były rezultaty przeprowadzonych wcześniej działań optymalizujących i reorganizacyjnych portfolio produktów. Dodatkowo Grupa budowała nową linię produkcyjną, której otwarcie planowane jest w najbliższych dniach.

W 2023 r. Grupa OTM (OTMUCHOW) wypracowała 284,7 mln zł przychodów, co oznacza wzrost o 13 proc. rdr. Zysk operacyjny wyniósł 20,4 mln zł vs. 4,5 mln straty w 2022 r. EBITDA wzrosła prawie 4-krotnie rdr. do wartość 31,1 mln zł. Z kolei zysk netto wyniósł blisko 14 mln zł, w odniesieniu do ponad 9 mln zł straty rok wcześniej.

- Za nami udany i pracowity rok, w którym wypracowaliśmy bardzo dobre wyniki finansowe. Jest to przede wszystkim zasługa precyzyjnie zaplanowanych działań optymalizacyjnych, skupiających się na selekcji oferowanych produktów i eliminacji tych o najniższej rentowności. Cały czas dążymy, żeby efektywność naszych działań była jeszcze wyższa, dlatego w ciągu najbliższych kilku dni uruchomimy nową linię produkcyjną. Wierzymy, że te strategiczne zmiany pozwolą nam nie tylko utrzymać dotychczasowe doskonałe wyniki, ale także osiągnąć jeszcze lepsze rezultaty w przyszłych okresach – komentuje Monika Butz, Członek Zarządu i Dyrektor Finansowy ZPC Otmuchów S.A.

Grupa w ciągu najbliższych kilku dni uruchomi realizowaną od kilku kwartałów inwestycję obejmującą rozbudowę zakładu produkcyjnego w Nysie o linię produkcyjną, umożliwiającą zwiększenie wolumenu produkcyjnego w kategorii żelek. Ponadto, Spółka skoncentrowana jest na inwestycjach mających na celu dalszą automatyzację oraz optymalizację kosztów produkcji na istniejących wydziałach produkcyjnych. Rozważana jest również inwestycja w nową kategorię produktową.

- Cieszymy się, że już za niedługo będziemy mogli oficjalnie uruchomić nową linię produkcyjną w naszym zakładzie w Nysie. Inwestycja umożliwi nam zwiększenie wolumenu produkcyjnego w kategorii żelek. Dodatkowo staniemy przed szansą na osiągnięcie pozycji czołowego producenta słodyczy w Europie. Ta ekspansja pozwoli nam również na intensyfikację działań badawczo-rozwojowych, skoncentrowanych na wprowadzeniu nowej kategorii produktowej, co z pewnością wzmocni naszą konkurencyjność i zróżnicowanie oferty. Oprócz tego planujemy dalszy rozwój naszej sprzedaży eksportowej, która w minionym roku stanowiła 38 proc. naszego obrotu, co umocni naszą obecność na międzynarodowych rynkach – dodaje Marcin Kukliński, Prezes Zarządu ZPC Otmuchów S.A.

Grupa Otmuchów w minionym roku realizowała również działania nakierowane na rozwój produktów brandowych. Wprowadzone zostały nowe kategorie produktowe, takie jak jajka

niespodzianki, czy też produkty licencjonowane z popularnymi postaciami Barbie oraz HotWheels. W IV kw. 2023 r. Grupa przeprowadziła wśród marek Bebeto oraz Odra promocję w postaci limitowanych wersji cukierków w dwóch wersjach tematycznych Halloween i Boże Narodzenie.

- W minionym roku zrealizowaliśmy szereg działań marketingowych, mających na celu wsparcie sprzedaży naszych produktów. Intensywnie działaliśmy w mediach społecznościowych, równocześnie prowadząc lokalne kampanie billboardowe oraz reklamy w aplikacjach zakupowych. Efektem tych działań była zwiększona widoczność naszych marek na rynku. Opracowane przez nas produkty, skierowane do najmłodszych konsumentów, znacznie poszerzyły ofertę marki i zwiększyły jej atrakcyjność na konkurencyjnym rynku. W wyniku tych działań, podobnie jak w przypadku naszych działań optymalizacyjnych, zauważyliśmy satysfakcjonujące nas wyniki, co umacnia naszą pozycję i otwiera perspektywy na dalszy rozwój i wzrost konkurencyjności naszych produktów – mówi Daniel Stefański, Trade Marketing Manager w ZPC Otmuchów S.A.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus