Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Grupa CCC zamyka drugi kwartał roku obrotowego 2021 najwyższą w historii sprzedażą kwartalną

Udostępnij

Rekordowo wysokie przychody, ekspansja międzynarodowa i rozwój modelu omnichannel - Grupa CCC podsumowała drugi kwartał

Grupa CCC zamyka drugi kwartał roku obrotowego 2021 (maj-lipiec) najwyższą w historii sprzedażą kwartalną, tj. 2 mld PLN (+41% rdr). Blisko połowę tej kwoty (43%) stanowi przychód z kanałów e-commerce. Dobre wyniki Spółki to zasługa wysokiej sprzedaży wszystkich szyldów Grupy, zarówno w kanałach offline, jak i online. Dynamicznie rozwija się również najmłodszy koncept Spółki – HalfPrice. W zaledwie pięć miesięcy  w off-pricowym segmencie powstała sieć 30 sklepów w Polsce, Czechach, Austrii i na Węgrzech.

– Drugi kwartał 2021 roku w Grupie CCC to najlepszy sprzedażowo okres w całej historii Spółki – mówi Marcin Czyczerski, Prezes Zarządu Grupy CCC. – Sukcesywnie wzmacniamy naszą ofertę produktową, rozwijamy kanały sprzedaży oraz doświadczenia zakupowe klientów. Dzięki temu odnotowujemy wzrosty przychodów w sieci stacjonarnej, przy utrzymaniu wysokiej dynamiki w e-commerce. To pokazuje, że doskonale wykorzystaliśmy moment na cyfryzację biznesu oraz przewidzieliśmy trendy rynkowe i konsumenckie.

W drugim kwartale roku obrotowego 2021 (maj-lipiec) sprzedaż w Grupie CCC osiągnęła poziom 2 mld PLN – co stanowi wzrost o 41% rdr, a także poprawę do Q2’19 (+5%). To efekt powrotu klientów do sklepów stacjonarnych, przy utrzymanej wysokiej dynamice sprzedaży internetowej oraz bardzo dobrego ym debiucietu nowej sieci HalfPrice. 

Dzięki poprawie marży brutto (+2,2pp rdr) oraz dyscyplinie kosztowej, w podsumowywanym okresie Grupa CCC osiągnęła także wysoką marżę EBITDA, tj. 11,3%. 

–  Pierwsze półrocze zamykamy w Grupie CCC wysokim poziomem przychodów i stabilną sytuacją finansową. Jesteśmy gotowi dalej sukcesywnie wzmacniać wartość naszej organizacji i inwestować w jej rozwój - mówi Kryspin Derejczyk, Wiceprezes Zarządu Grupy CCC ds. Finansowo-Księgowych.   

Spółka konsekwentnie wzmacnia omnichannelowy ekosystem, rozpoczęła sprzedaż online na kolejnych rynkach zagranicznych (m.in. w Rosji). Wybrane produkty Grupy debiutują również na platformach marketplace, takich jak Allegro, Wildberries, Zalando czy Kasta. W ramach Grupy działa obecnie przeszło 90 sklepów internetowych w 19 krajach, co znajduje swoje odzwierciedlenie w strukturze przychodów. Udział sprzedaży online w drugim kwartale wyniósł 43% (wzrost o 3,6pp). W tym segmencie warto zwrócić uwagę na wysoką dynamikę wzrostu sprzedaży Modivo (+95% rdr), ccc.eu (+44% rdr)  oraz DeeZee (+80% rdr). 

Sprzedaż głównego silnika e-commerowego Grupy eobuwie.pl wyniosła w drugim kwartale wyniosła 805 mln PLN (+55% rdr), przy rentowności EBITDA na poziomie 7,8%. Eobuwie.pl odnotowuje doskonałe wyniki także na rynkach zagranicznych. Przychody spółki wzrosły odpowiednio o 78% w Grecji, 88% w Niemczech oraz 167% we Francji. Grupa umacnia się w kluczowych geografiach i kontynuuje budowanie pozycji na perspektywicznych rynkach - poprzez inwestycje w marketing, rozwój oferty produktowej i marketplace oraz skalowanie logistyki. Z bardzo dobrym odbiorem klientów spotykają się także innowacyjne formaty stacjonarne eobuwie.pl i MODIVO. W lipcu br. spółka uruchomiła pierwszy sklep hybrydowy w Czechach, rozpoczynając tym samym ekspansję międzynarodową sieci.

Intensywny rozwój Grupy CCC  

Silne produkty, sprawnie działające, nowoczesne i konsekwentnie rozwijane kanały sprzedaży, logistyka, nowoczesny marketing i innowacyjne usługi dla klientów, a także pozyskiwanie najlepszych talentów z rynku - to filary, na których Grupa CCC sukcesywnie buduje swoja przewagę rynkową.

Podążające za najświeższymi światowymi trendami kolekcje, są produkowane i sprzedawane z dbałością  o środowisko oraz posiadają swój unikatowy charakter. Co więcej, portfolio marek jest stale rozbudowane  o kolejne kultowe brandy. W sezonie jesienno-zimowym w kanałach sprzedaży Grupy zadebiutowała m.in. Badura. Modnym kolekcjom towarzyszą, zrealizowane z pomysłem i w wyjątkowym klimacie, kampanie marketingowe. 

–  W Grupie CCC stawiamy na komunikację z klientem. Nasze działania marketingowe realizujemy w modelu 360 stopni. Co ważne - precyzyjnie dobieramy przekaz i kanały komunikacji do poszczególnych generacji.  W tym tych tak wyróżniających się jak pokolenie Z. Dziś jesteśmy świetnie przygotowani produktowo, komunikacyjnie i operacyjnie, aby dotrzeć do każdej grupy klientów - dodaje Marcin Czyczerski. 

Również z myślą o kliencie, Grupa CCC sukcesywnie wdraża innowacyjne usługi poprawiające doświadczenie zakupowe. CCC jako pierwsza sieć handlowa w Polsce i jedna z pierwszych w Europie wdrożyła niedawno płatności odroczone w sklepach stacjonarnych. Dzięki usłudze PayPo, klienci mogą zabrać buty do domu i zapłacić za nie po 30 dniach. W ramach digitalizacji sieci stacjonarnej, w 750 sklepach CCC w Europie Środkowo-Wschodniej pojawiły się e-kioski, które umożliwią dostęp do bogatej oferty online w placówkach handlowych. Natomiast zaangażowanie kapitałowe Grupy CCC w firmę Xpress Delivery wspiera rozbudowę usługi szybkich dostaw ze sklepów – CCC Express. Już dziś klienci z 37 miast w Polsce mogą otrzymać zamówione online buty i akcesoria nawet w 90 minut. Z usługi Dostawa tego samego dnia korzystają także klienci eobuwie.pl w 12 miastach w Polsce. W kolejnych miesiącach zadebiutuje ona także w kolejnych krajach oraz zostanie udostępniona konsumentom MODIVO.

Ekspansja poza granicami Polski to kierunek rozwoju większości kanałów sprzedaży  i usług Grupy CCC. CCC.eu wystartowało w tym roku na sześciu rynkach, tj. w Rosji, Bułgarii, Grecji, Chorwacji, Słowenii i na Ukrainie. Dziś z platformy tej korzystają klienci w 12 krajach. Z kolei dostęp do usługi esize.me  w aplikacji mobilnej eobuwie.pl zyskali niedawno konsumenci w Bułgarii, Czechach, Grecji oraz na Węgrzech. Najmłodszy koncept Grupy – HalfPrice - obecny jest już w czterech krajach, a do końca roku zadebiutuje również w Chorwacji.  

Grupa CCC staje się coraz silniejsza, także dzięki pozyskiwaniu najlepszych ekspertów na rynku. Na początku miesiąca do zarządu Spółki dołączył Adam Marciniak - jeden z najbardziej doświadczonych polskich menedżerów zajmujących się technologią oraz cyfrową transformacją biznesu. Stery eobuwie.pl, jako nowy Prezes Zarządu, przejął natomiast Damian Zapłata. Swoją karierę zawodową budował on m.in. jako członek zarządu Allegro i prezes firmy First Data Polska. Strategiczny rozwój eobuwie.pl wspierają również nowi inwestorzy. W lipcu Grupa CCC podpisała umowę z globalnym funduszem SoftBank (Vision Fund 2). Dołączył on do Cyfrowego Polsatu oraz A&R Investment - partnerów, którzy nawiązali współpracę ze Spółką w pierwszym kwartale br.

W związku z intensywnym rozwojem Grupy CCC oraz w celu jeszcze lepszej odpowiedzi na zmienione w wyniku pandemii oczekiwania otoczenia biznesowego, jeszcze jesienią br. Spółka planuje przedstawić aktualizację strategii Go.22.  

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus